سیستم اخطار فرمان خودروهای تویوتا

سیستم جدید اخطار فرمان خودروهای تویوتا، شبیه به ماهی‌های بادکنکی است

شرکت تویوتا همیشه در فناوری‌های ایمنی خودرو، پیشگام بوده. آن‌ها در آخرین نو‌آوری خود قصد دارند مکانیزم دفاعی ماهی‌های بادکنکی را با سیستم اخطار فرمان خودروها ترکیب کنند.

بدون اغراق می‌توان محصولات تویوتا را پرچمدار تکنولوژی‌های ایمنی خودرو‌ها دانست و آن‌ها طی سال‌های گذشته، چندین بار این موضوع را ثابت کرده‌اند. این پیشرفت‌ها با خودروهای جذابی مثل یاریس GR یا سوپرا GR همراه بوده و باعث شده که تویوتا در کنار عملکرد فنی بسیار جذاب و اسپرت محصولات خود، سطح بالایی از ایمنی را هم به خریداران هدیه دهد. بدون شک هیچ فردی، دیگر تویوتا را به عنوان سازنده خودروهای سدان خانوادگی کسل کننده نمی‌شناسد. بلکه نام تویوتا با خودروهای سوپر اسپرت و مسابقات رانندگی هیجان انگیز گره خورده. اما جدیدترین پتنت ایمنی خودروهای تویوتا، امکانات ایمنی را به سطح بسیار بالاتری می‌برد و سلامت راننده را از چند جنبه مختلف تامین می‌کند.

سیستم اخطار فرمان خودروهای تویوتا

تویوتا سوپرا GR

شاید بتوان سیستم کمکی رانندگی بین خطوط را از اختراعات تویوتا دانست. سازمان ثبت اختراعات ایالت متحده آمریکا (USPTO) هم این موضوع را تایید می‌کند. اما بررسی‌های مهندسین تویوتا نشان داده که این سیستم کاملا بی‌نقص نیست و هنوز می‌توان بهبودهایی را در آن ایجاد کرد.

معرفی پتنت جدید سیستم اخطار فرمان خودروهای تویوتا

سیستم اخطار فرمان خودروهای تویوتا

اولین تصاویر رسمی ار پتنت ایمنی جدید تویوتا

سیستم کمکی رانندگی بین خطوط که در نسخه استاندارد اکثر خودروهای جهان وجود دارد، در مواقعی که خودرو از بین خطوط مسیر خارج می‌شود، به راننده اخطار می‌دهد. این اخطار معمولا با لرزیدن فرمان یا پخش بوق ممتد همراه خواهد بود. اما مهندسین تویوتا عقیده دارند که این روش ممکن است تمرکز راننده را از بین ببرد و حتی به تصادف منجر شود. بنابراین آن‌ها سعی کردند که سیستم اخطار فرمان در تکنولوژی ماندن بین خطوط را تغییر دهند.

سیستم اخطار فرمان تویوتا، دقیقا یک توپ بادی است

پتنت جدید تویوتا برای سیستم اخطار فرمان، دقیقا شبیه به مکانیزم دفاعی ماهی‌های بادکنکی عمل می‌کند. ایده جدید این شرکت، یک فرمان بادی است که در مواقع خارج شدن از بین خطوط، به جای پخش صدای بوق یا لرزیدن، با تغییر ابعاد رینگ فرمان به وسیله پمپ باد و افزایش یا کاهش حجم آن، به راننده اخطار می‌دهد. وقتی خودرو در قسمت درستی از مسیر باشد، رینگ فرمان افزایش حجم داشته و وقتی که راننده از بین خطوط خارج شود، با کم شدن قطر رینگ فرمان، به او اخطار می‌دهد.

همچنین تویوتا اعلام کرده که این تغییرات فقط در قسمت‌های مشخصی از فرمان (به احتمال زیاد موقعیت ساعت 9 و 3) قرار خواهد گرفت. این موضوع می‌تواند به حفظ استایل صحیح رانندگی افراد هم کمک کند. علاوه بر آن، پتنت‌ جدید تویوتا قرار است با سیستم‌های خودران این شرکت ترکیب شود و وظیفه اصلاح مسیر را هم به عهده بگیرد.

سیستم اخطار فرمان خودروهای تویوتا

دیگر مزیت‌های پتنت ایمنی جدید تویوتا

به گفته تویوتا، سیستم اخطار فرمان جدید این شرکت می‌تواند در حالت رانندگی اسپرت هم به کار گرفته شود. چرا که با افزایش قطر رینگ فرمان، اصطکاک بیشتری به وجود می‌آید و در نتیجه، راننده کنترل بیشتری بر خودرو خود خواهد داشت. شاید این موضوع برای ما کمی عجیب به نظر برسد چرا که تجهیزات ایمنی در خودروهای ایرانی، معمولا وجود ندارند یا در صورت وجود، کار نمی‌کنند.

اما دیگر شرکت‌های خودروسازی همیشه سعی می‌کنند تا بالاترین سطح ایمنی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. حتی اگر این تجهیزات، فقط 1 درصد در جهت سلامت و امنیت بیشتر آن‌ها تاثیر داشته باشد. ناگفته نماند که این پتنت در حال حاضر فقط به مرحله ثبت رسیده و هنوز برای رسیدن به کابین خودروها، مسیر زیادی را در پیش دارد. در ادامه می‌توانید فیلمی از سیستم اصلاح خودکار مسیر حرکت خودروهای تویوتا را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*