جیلی بویو L

جیلی بویو L؛ شاسی بلند بنزینی/هیبریدی Geely رسما معرفی شد + ویدیو

جیلی بویو L یک شاسی بلند جادار است که با تریم‌های بنزینی و هیبریدی خود، هر خریداری را راضی خواه کرد. در ادامه بیشتر با Geely Boyue L آشنا خواهیم شد.

هنر چینی‌ها فقط به ساخت سدان‌های کامپکت برقی و مینی هاچ بک‌های EV ختم نمی‌شود. آن‌ها طی سال‌های گذشته در طراحی شاسی بلندهای سایز بزرگ هم به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند. امروز به سراغ‌ یکی از جدیدترین شاسی بلندهای چینی از شرکت جیلی یعنی Boyue L می‌رویم اما اگه پیش از اینکه به سراغ بحث‌های فنی برویم، با گجت نیوز همراه باشید تا به یکی از معدود فیلم‌های منتشر شده از این سری بزنیم و طراحی ظاهری آن را واضح‌تر ببینیم.

معرفی جیلی بویو L

این خودرو از نظر ابعاد، دقیقا در بین جیلی Boyue معمولی و Xingyue L قرار می‌گیرد اما زمانی که پای طراحی مدرن به میان می‌آید، جیلی Boyue L هر دو خودرو را له خواهد کرد. اگر دقیق‌تر بگوییم، رابطه Xingyue L با این خودرو، مثل رابطه کیا سورنتو با اسپورتیج یا هیوندای سانتافه با توسان است.

شاسی بلند Geely Xingyue L با طول 4800 میلی متر

شاسی بلند Geely Xingyue L

جلو پنجره این خودرو از دو قسمت مختلف تشکیل شده است. سپر اصلی با طرح مشبک مستطیلی و هواکش پایینی به همراه لیپ سپر در کنار چراغ‌های مدرن LED چند تکه با طرح پرانتزی، اصلی‌ترین مواردی هستند که در نمای رو به رو مشاهده می‌شوند.

جیلی بویو L

در نمای کناری هم فلاپ‌های مشکی رنگ گلگیر و رکاب را داریم و بعد از رینگ‌های 5 پره دوال 19 اینچی، به انحنای زیبای سقفِ تمام مشکی می‌رسیم که واقعا از این شاسی بلند خانوادگی، یک چهره اسپرت و جذاب را بیرون کشیده است.

جیلی بویو L

هنر طراحان در نمای عقب به اوج خود می‌رسد. در این قسمت علاوه بر آنتن کوسه‌ای و اسپویلر سقفی دو تکه، چراغ‌های ای ای دی را خواهیم داشت که بدون شک با طرح عجیب خود، همه چیز را عوض می‌کنند. کمی پایین‌تر هم می‌توانید دیفیوزر اسپرت را ببینید.

جیلی Boyue L

در انتهای این بخش به سراغ ابعاد جیلی بویو L می‌رویم که شامل 4670 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1705 میلی متر ارتفاع می‌شوند و فاصله محوری هم برابر 2777 میلی متر خواهد بود. البته توجه کنید که شاید فرمت اگزوزها در نسخه نهایی، کمی تغییر کند و کمتر در چشم باشند.

نگاهی به تنها عکس کابین

جیلی بویو L

هرچند که فقط یک تصویر از اتاق جیلی بویو L موجود است اما همین تصویر هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بر روی داشبورد، نمایشگر دیجیتال عمودی 13.2 اینچی را داریم که با توجه به فرم قرار گیری آن، احتمالا به صورت ثابت باشد (نه چرخشی). همچنین به نظر می‌رسد که داشبورد با نمایشگر تریپل اسکرین (با احتساب مولتی مدیا) پوشانده شود و ابعاد کلاستر هم از 10.4 اینچ تجاوز نمی‌کند. به علاوه سیستم مولتی مدیا از سیستم عامل اختصاصی جیلی (Geely Galaxy OS Air) بهره می‌برد که قدرت آن از پردازنده کوالکام 8155 نشات می‌گیرد. سیستم آپدیت OTA هم یکی دیگر از ویژگی‌های این کابین است.

مهم‌تر از همه این است که فرمان جیلی بویو L از طرح D کات و غربیلک دو پره‌ی دوال (یعنی در مجموع چهار پره) بهره می‌برد که این طراحی فقط در خودروهای برقی پرچمدار دیده می‌شود. متاسفانه با تمام این تفاسیر و تجهیزات به روز، دستگیره‌های درب خودرو به صورت معمولی هستند و طراحان چینی، بیخیال دستگیره‌های پاپ اوت شده‌اند.

مشخصات فنی و امکانات جیلی بویو L

این خودرو بر مبنای پلتفرم “CMA” (کوتاه شده عبارت Compact Modular Architecture) طراحی شده است که یکی از شاهکارهای همکاری ولوو و جیلی محسوب می‌شود و می‌تواند با خودروهای ICE و هیبریدی هماهنگ شود. در همین راستا، جیلی بویو L در چهار تریم مختلف به بازار خواهد آمد. که در ادامه به آن‌ها نگاهی خواهیم داشت:

  • پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 2 لیتری با 218 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور هماهنگ با گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه
  • پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری با 180 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور هماهنگ با گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه
  • پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری هیبرید هماهنگ با گیربکس اتوماتیک 3 سرعته DHT
  • پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری پلاگین هیبرید هماهنگ با گیربکس اتوماتیک 3 سرعته DHT

جیلی بویو L

گفته می‌شود که در این SUV چینی با سیستم رانندگی خودکار سطح 2 طرف هستیم پس بدون شک، امکانات زیر را برای جیلی بویو L در نظر بگیرید:

  • کروز کنترل تطبیقی
  • دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور
  • دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک در سپر عقب و جلو
  • سیستم تشخیص عابرین و اخطار تصادف
  • سیستم تشخیص ترافیک پشت (RCTA)
  • دستیار باقی ماندن بین خطوط و سیستم هشدار خروج از خطوط
  • دستیار باقی حرکت در سربالایی و سرپایینی

قیمت جیلی Boyue L

جیلی بویو L

در انتهای مطلب به قیمت جیلی بویو L می‌رسیم که متاسفانه تا این لحظه، فعلا هیچ رقمی عنوان نشده است اما اگر قیمت رقبای این شاسی بلند هیبریدی و جیلی Boyue و Xingyue را در نظر بگیریم، احتمال می‌دهیم که جیلی Boyue L با قیمت 17 تا 19 هزار دلار روانه بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*