خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

این ۵ مدل خودرو هیوندای به زودی وارد ایران خواهند شد + عکس، مشخصات و قیمت احتمالی

طبق گزارش های موثق، واردات 5 مدل از خودرو های هیوندای – Hyundai به ایران قطعی شده است اما این ماشین های وارداتی هیوندای، شامل کدام مدل‌ها و چه امکاناتی خواهند بود؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم و قیمت احتمالی آن‌ها را هم بررسی می‌کنیم.

تقریبا اوایل تابستان امسال بود که مجلس با تصویب یک قانون جدید، سرانجام زمزمه‌های ورود خودرو به کشور ما را آغاز کرد؛ آن هم بعد از 4 سال! متاسفانه تمام خودروهای وارداتی به ایران بعد از سال 2018 یا همان 1396، در گمرگ‌ها خاک می‌خورند و اجازه ورود به خیابان‌ها را نداشتند و بیشتر آن‌ها، هنوز هم این اجازه را ندارند. به هر حال قانون «سقف واردات خودرو با بودجه 20 هزار دلار»، خبر نسبتا خوبی محسوب می‌شود و اخیرا مطلع شده‌ایم که واردات 5 مدل از خودرو های هیوندای به ایران ، قطعی شده است. پس اگر شما هم دوست دارید تا با جدیدترین ماشین‌های وارداتی هیوندای به ایران ، مشخصات فنی ، امکانات و قیمت حدودی و احتمالی آن‌ها آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه گجت نیوز باشید.

واردات 5 مدل از ماشین های هیوندای به ایران

ورود خودرو سدان هیوندای اکسنت جدید به بازار خودرو ایران

خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

هیوندای اکسنت مدل 2022 تریم SE

سدان کامپکت هیوندای اکسنت مدل 2022 ، مناسب کسانی است که از خودروهای ایرانی و چینی مثل رانا ، 206 صندوق دار  و پژو پارس یا چری آریزو 5 ، خسته شده‌اند و قصد دارند تا پول های خود را در بازار ماشین سرمایه گذاری کنند اما همزمان، بودجه آن‌ها هم اجازه‌ی خرید پرچمدارانی مثل تویوتا کرولا را نمی‌دهد! هیوندای اکسنت مدل 2022 ، ارزان‌ترین سدان این شرکت کره‌ای به حساب می‌آید که در نسخه استاندارد خود، میزبان یک داشبورد ساده با سیستم تهویه هوای دستی و یک نمایشگر مولتی مدیا 6 اینچی است.

خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

همچنین زمانی که کاپوت این خودرو را بالا می‌زنیم، با یک موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری تنفس طبیعی رو به رو هستیم که می‌تواند 122 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلویی منتقل کند. احتمالا هیوندای اکسنت وارداتی به ایران ، میزبان گیربکس دستی 5 سرعته خواهد بود و شاید از دنده اتوماتیک، خبری نباشد. همچنین مصرف بنزین (در حالت ترکیبی) از 6.4 لیتر تجاوز نمی‌کند و امکاناتی نظیر گرم کن صندلی، درگاه برق 12 ولت DC و USB، کروز کنترل، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک و دو ایربگ، از جمله امکاناتی هستند که حتما با هیوندای اکسنت مدل 2022 به ایران خواهند آمد.

خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

قیمت هیوندای اکسنت مدل 2022 در نسخه استاندارد، چیزی نزدیک به 16.6 هزار دلار است و حتی نسخه لیمیتد با قیمت 19.6 هزار دلار هم که از امکانات بالاتری برخوردار خواهد بود هم می‌تواند به بازار خودرو ایران وارد شود. پس با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که قیمت هیوندای اکسنت جدید در کشور ما چیزی بین 1.1 تا 1.33 میلیارد تومان خواهد بود.

واردات ماشین هیوندای النترا مدل 2022 به ایران

خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

هیوندای النترا مدل 2022 تریم N Line

دومین سدان کامپکت کره‌ای‌ها با قیمت جهانی 19.950 هزار دلار، در لبه تیغ قرار دارد و گفته می‌شود که به کشور ما هم سفر می‌کند. اتاق هیوندای النترا مدل 2022 با اکسنت، تفاوت چندانی ندارد اما اتفاق‌های اصلی، در بیرون کابین در حال رخ دادن هستند! مطمئن باشید که با ورود النترا جدید به ایران، کار تیونینگ‌ بازها به شدت شلوغ خواهد شد و آن‌ها سعی می‌کنند که ظاهر این خودرو را به هیوندای النترا N Line مدل 2022 شبیه کنند (هیوندای النترا N لاین به ایران وارد نخواهد شد).

خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

النترا مدل 2022 در نسخه استاندارد، به مانند دیگر رقیب کره‌ای خود یعنی کیا سراتو جدید، از یک موتور 2 لیتری با آرایش 4 سیلندر خطی و سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند 152 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور را با چرخ‌های جلویی درگیر کند و در کمتر از 9.6 ثانیه، سرعت خودرو را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

احتمال می‌دهیم که قیمت هیوندای النترا مدل 2022 در زمان ورود به بازار ایران، در بازه 1.32 تا 1.35 میلیارد تومان باشد.

واردات خودرو کراس اور کامپکت هیوندای کونا مدل 2022 به ایران

ماشین های جدید Hyundai برای ایران

نسخه استاندارد کراس اور کامپکت هیوندای Kona مدل 2022

سبد محصولات جدید هیوندای در ایران با ورود یک عضو تازه نفس، کامل و بدون نقص خواهد شد. هیوندای کونا مدل 2022، یک کراس اوور جمع و جور است که تا اینجای کار، هیچ شناختی از بازار خودرو ایران ندارد اما انتظار می‌رود که قشر جوان، حسابی طالب خرید آن باشند!

این خودرو کره‌ای ، به نوعی یکی از رقبای نیسان جوک، کیا سلتوس و سول یا هوندا HR-V هم به حساب می‌آید و در تریم SE یا همان نسخه وارداتی به ایران، با موتور 4 سیلندر خطی 2 لیتری و تنفس طبیعی خود، می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و تقریبا 200 نیوتن متر گشتاور را مستقیما به رگ‌های راننده تزریق کند. نکته جالب اینجاست که گیربکس هیوندای کونا مدل 2022 در تریم N Line از نوع گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و دو کلاچه است که این مدل از جعبه دنده‌ها را طی سال‌های اخیر، فقط در محصولات چینی مثل جک J7 دیده بودیم اما متاسفانه هیوندای کونا مدل 2022 در تریم SE ، میزبان یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته CVT خواهد بود. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که مصرف سوخت هیوندای Kona SE در شهر و بزرگراه، در بازه 11.7 تا 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

داشبورد هیوندای کونا مدل 2022

امکانات این کراس اور کامپکت در نسخه SE شامل نمایشگر دیجیتال مولتی مدیا با ابعاد 8 اینچ، سیستم صوتی با 6 اسپیکر، سیستم استارت کیلس، کروز کنترل و سیستم تهویه هوای اتوماتیک می‌شود. همچنین حجم صندوق عقب هم نزدیک به 540 لیتر است که با خوش سفر بودن ایرانی‌ها، کاملا مطابقت دارد. در پایان این بخش باید بگوییم که قیمت هیوندای کونا مدل 2022 تریم SE در ایران ، احتمالا چیزی نزدیک به 1.4 میلیارد تومان خواهد بود.

هیوندای i10 مدل 2022 و واردات به بازار ایران

ماشین های جدید Hyundai برای ایران

بالاخره پس از سال‌های سال، چشم ما به دیدن یک خودرو کره‌ای و فول آپشن، روشن خواهد شد! هیوندای i10 مدل 2022 با جشنواره‌ای از امکانات و آپشن‌ها به ایران خواهد آمد و قیمت آن در بازه 810 میلیون تا 1 میلیارد تومان خواهد بود. کوچک ترین هاچ بک هیوندای در اتاق خود، میزبان یک نمایشگر لمسی با ابعاد 8 اینچ است و کلاستر دیجیتال 7 اینچی هم حس یک خودرو مدرن را به شما منتقل خواهد کرد.

ماشین های جدید Hyundai برای ایران

هیوندای i10 جدید احتمالا در 5 تریم مختلف به بازار خواهد آمد. در تریم‌های اول و دوم، یک پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری با آرایش خطی و سیستم تنفس طبیعی را داریم که می‌تواند 67 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس‌های اتوماتیک یا دستی 5 سرعته، راهی چرخ‌های جلویی کند. سرعت این تریم‌ها به 156 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و شتاب 0-100 آن‌ها به ترتیب برابر با 14.1 و 16.7 ثانیه خواهد بود.

ماشین های جدید Hyundai برای ایران

اما زمانی که به سراغ‌ تریم‌های سوم و چهارم می‌رویم، با پیشرانه 4 سیلندر 1.2 لیتری اما باز هم تنفس طبیعی طرف خواهیم بود که 84 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک، به ما هدیه می‌دهد.

ماشین های جدید Hyundai برای ایران

هیوندای i10 مدل 2022 در بهترین تریم خود، میزبان یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری با سیستم T-GDI توربو شارژ است که قادر است تا 100 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نسخه در کمتر از 10 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن هم به 185 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به علاوه باید اشاره کنیم که نسخه T-GDI فقط با گیربکس دستی به بازار خواهد آمد تا حال و هوای رانندگی اسپرت را داشته باشد.

وارد شدن هیوندای i20 مدل 2022 به بازار خودرو ایران

خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

اگر حس می‌کنید که فضای کابین i10، تناسبی با خواسته‌های شما ندارد، می‌توانید به سراغ هاچ بک بزرگ‌تر هیوندای یعنی i20 مدل 2022 بروید. خبر خوب این است که پس از مدت‌ها، می‌توانیم از رانندگی با یک هاچ بک اسپرت و درست و حسابی در خیابان‌های ایران، لذت ببریم. هاچ بک هیوندای i20 در نسخه N Line ، از گیربکس اتوماتیک 7 سرعته و دو کلاچه بهره می‌برد؛ یعنی چیزی که لذت رانندگی اسپرت را چندین برابر می‌کند و گیربکس‌های دوال کلاچ در ایران را طی سال‌های اخیر، فقط در خودروهای چینی دیده بودیم!

نسخه N Line از یک پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری GDI با سیستم توربو شارژ بهره می‌برد که می‌تواند 118 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. امکانات این نسخه شامل فرمان برقی، تاچ اسکرین 10 اینچی و کلاستر دیجیتال، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه، دوربین دنده عقب و سنسور پارک و اجرای فرامین صوتی برای سیستم مولتی مدیا می‌شود.

خودروهای وارداتی هیوندای به ایران

البته اگر طرفدار سبک رانندگی آرام هستید و قصد دارید تا یک هیوندای ارزان تر و بدون دردسر را داشته باشید، می‌توانید به سراغ‌ نسخه‌ 1.4 لیتری بروید. پیشرانه 4 سیلندر این نسخه اگرچه که از سیستم توربو شارژ محروم است و فقط 85 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما هزینه نگهداری آن به مراتب پایین تر است. در پایان باید اشاره کنیم که قیمت هیوندای i20 مدل 2022 در بازار خودرو ایران، احتمالا در بازه 960 میلیون تا 1.2 میلیارد تومان خواهد بود. هرچند که با توجه به محبوبیت این خودرو هاچ بک در خیابان های ایران، حدس می‌زنیم که دلالان بازار خودرو از همین الان، خواب‌های بدی برای آن دیده‌اند و باید قیمت بالاتری را تصور کنیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*