تردد خوردوهای وارداتی

پلیس راهور مخالف تردد خوردوهای وارداتی است!

پلیس راهور مخالف تردد خوردوهای وارداتی است و تأکید کرده نباید اجازه ورود خودروهای خارجی داده شود؛ اما دلیل چنین واکنشی از سوی پلیس چیست؟

موضوع واردات خودرو به قدری معطل مانده که هر شخص حقیقی و حقوقی به خود اجازه می‌دهد درباره آن صحبت کند و نظرهای غیرکارشناسانه و غیرتخصصی بدهد. بانک مرکزی معتقد است با کمبود ارز مواجهیم و نباید خودرو وارد کنیم و شورای نگهبان نگاه به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌کند.

از طرف دیگر سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید می‌کند که خودروهای فرانسوی حق ورود به کشور را ندارند؛ چرا که بدعهدی کرده‌اند، در حالی که روز بعد جلوی تریبون مصاحبه حرفش را عوض می‌کند و واردات خودروهای فرانسوی را منوط به جبران خسارت می‌داند.

چرا پلیس راهور مخالف تردد خوردوهای وارداتی است؟

به‌تازگی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرده چرا باید به خودروهای خارجی که فاقد استاندارد آلایندگی روز دنیا هستند، اجازه دهیم در خیابان‌های کشور تردد کنند؟ در واقع مشکل اینجاست که کشورمان نمی‌تواند سوخت مناسب با استاندارد آلایندگی یورو 6 را تأمین کند.

حسینی

وزیر صمت هفته گذشته خبر از واردات خودرو داد و حالا سید تیمور حسینی با ورود خودروهای خارجی مخالفت کرده و گفته دلیلی ندارد با واردات این قبیل خودروها موافقت شود؛ چرا که خودروهای فاقد استاندارد یورو 6 آلایندگی بالایی تولید خواهند کرد. در واقع جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به ماجرای عدم توانایی تولید سوخت یورو 6 در کشور اشاره کرده است. وی گفت:

ورود خودروهای فاقد استاندارد روز دنیا با آلاینده بالا به هیچ عنوان به‌صلاح کشور و مردم نخواهد بود. چرا باید مجوز ورود و تردد به خودروهایی را در جاده‌ها و شهرهای کشور بدهیم که قرار است در طول عمر چهل، پنجاه ساله خود، آلایندگی بالایی تولید کنند؟

او همچنین خاطرنشان کرد متاسفانه آن‌طور که شنیده می‌شود بناست با بهانه‌های واهی از ورود خودروهای دارای استاندارد یورو 6 به کشور جلوگیری شود؛ زیرا توانایی تولید این سوخت در کشور وجود ندارد. در حال حاضر کشورهای دیگر از سوخت یورو 6 استفاده می‌کنند و قرار بوده خودروهای خارجی با این سوخت تأمین شوند. وی همچنین افزود:

از طرف دیگر در اسفند ماه 1400 نیز هیئت وزیران در خصوص ماده 4 آیین‌نامه فنی، موضوع دوم قانون هوای پاک اصلاحیه‌ای را به‌عنوان تبصره این ماده اضافه کردند که در آن به‌صراحت قید شده بود که خودروهایی وارد شوند که از استاندارد سوخت یورو 6 برخوردار باشند.

همچنین بخوانید:

تنها یک هفته دیگر، خودروهای وارداتی به ایران می‌آیند

حسینی تأکید کرده که چرا باید در کشورمان که یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت جهان است توانایی تولید سوخت یورو 6 وجود نداشته باشد؟ به عقیده ایشان باید به تصمیم‌های اشتباهی که در این راستا اتخاذ می‌شود واکنش درخور نشان داد. آیا ایران می‌تواند این سوخت را تولید کند یا خیر؟ در این خصوص جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت:

وزارت نفت بر اساس قوانین مندرج در قانون هوای پاک، مکلف به تولید سوخت یورو 6 از سال 1400 بوده ،ولی به علت کسری بودجه، زمان تولید را به ماه‌های بعد موکول کرده است.

پلیس راهور مخالف تردد خوردوهای وارداتی

عدم ورود خودروهای آلاینده ساز

گفته شده وزارت نفت کشور هم‌اکنون بودجه کافی برای تولید سوخت یورو 6 ندارد و در صورت رفع مشکلات نقدینگی حتما اقدام به تأمین این نوع سوخت خواهد کرد. در واقع مشکلاتی هم‌اکنون وجود دارد که باعث شده تولید سوخت مذکور برای مدتی به تعویق افتد. تیمور حسینی در پایان گفت:

به همین دلیل، مافیای خودرو به‌دنبال هر بهانه‌ای برای هدایت بازار با سوءاستفاده از رانت‌هایی است که در اختیار دارد. صدالبته که این موضوع از دید ما پنهان نبوده و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا با خودکفایی در تولید سوخت یورو 6، خودروهای با کیفیت روز دنیا را وارد کشور کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*