اپلیکیشن Instagram

قابلیت جدید اینستاگرام با نام Quiet Mode، شما را از شر اعلانات خسته کننده راحت می‌کند

قابلیت جدید Quiet Mode، حالت Do Not Disturb را به اینستاگرام خواهد آورد. این شبکه اجتماعی همچنین قابلیت‌های جدیدی را نیز برای کنترل محتوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اینستاگرام در جدیدترین آپدیت خود قابلیت‌های جدیدی را با هدف افزایش کنترل کاربر بر اپلیکیشن معرفی کرده است. یکی از قابلیت ها، مد ساکت (Quiet Mode) است که عملکردی شبیه به حالت Do Not Disturb در گوشی شما دارد.

علاوه بر این، ابزارهای دیگری برای افزایش کنترل کاربر بر روی تصاویر و ویدیوهایی که در این پلتفرم مشاهده می‌شود نیز دیگر قابلیت جدید اینستاگرام به شمار می‌رود.

قابلیت جدید Quiet Mode اینستاگرام نمایش اعلان‌ها را در ساعات خاص متوقف می‌کند.

قابلیت جدید اینستاگرام

همان‌طور که اشاره شد، قابلیت Quiet Mode عملکردی شبیه به Do Not Disturb خواهد داشت. در صورتی که این قابلیت فعال باشد، اینستاگرام در ساعات خاصی نمای اعلان‌ها به کاربر را متوقف خواهد کرد. همچنین در صفحه پروفایل کاربر نیز نشانه جدیدی مشاهده می‌شود که حاکی از حضور او در مد Quiet Mode است.

در این شرایط اگر کسی به شما پیامی شخصی ارسال کند، با پاسخ خودکاری از سوی اینستاگرام مبنی بر اینکه کاربر در مد Quiet Mode قرار دارد، روبرو می‌شود.

شما می‌توانید زمان عملکرد این قابلیت را تنظیم کنید یا آن را بر روی مد تنظیم خودکار قرار دهید.

پس از این که از مد Quiet Mode خارج شدید، اینستاگرام گزارشی از تمامی اعلان‌هایی که در این بازه دریافت کردید را به شما نمایش خواهد داد.

البته هرکسی می‌تواند از این قابلیت جدید استفاده کند؛ در عین حال اینستاگرام فعال‌سازی مدل Quiet Mode را به‌صورت خودکار به نوجوانانی که زمان زیادی را در روز به گشت و گذار در این پلتفرم می‌گذرانند، پیشنهاد می‌کند.

قابلیت جدید اینستاگرام

ویژگی Quiet Mode در ابتدا در کشورهای استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزلند، آمریکا و انگلستان در دسترس خواهد بود و سپس در اختیار کاربران سایر نواحی دنیا قرار خواهد گرفت.

مدیریت بیشتر کاربران بر بخش Explore اینستاگرام

در کنار قابلیت مهم Quiet Mode، اینستاگرام همچنین ابزارهای جدیدی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا محتوای نمایش داده شده برای آن‌ها را بیشتر و بهتر کنترل کنند. به این ترتیب کاربر اکنون می‌تواند نوع محتوایی که تمایل به تماشای آن ندارد را برای اپلیکیشن مشخص کند.

مثلا در مد Explore، این قابلیت برای کاربران فراهم شده که چندین تصویر یا ویدیو را با هم انتخاب کرده و گزینه Not Interested را برای هریک انتخاب کنند تا الگوریتم انتخاب محتوای اینستاگرام را تغییر دهند. انجام این کار البته علاوه بر عدم نمایش محتوای خاص، نتیجه جستجوی کاربر برای محتوایی خاص را هم تغییر خواهد داد.

در این میان، کاربران همچنین می‌توانند با انتخاب کلمه‌ها و عباراتی خاص، نمایش آن‌ها در نتایج جستجوی محتوا را هم متوقف کنند. این قابلیت البته پیش از این برای هشتگ‌ها و کامنت‌ها فراهم بود.

این قابلیت جدید هم در بخش Hidden Words تنظیمات شخصی اینستاگرام قابل دسترسی خواهد بود.

همچنین ویژگی جدیدی که به والدین امکان می‌دهد تنظیمات اپلیکیشن فرزندشان را مشاهده کرده و به آن دسترسی داشته باشند، نیز از تازه‌ترین قابلیت‌های این پلتفرم است.

تغییرات اخیر انجام شده در اینستاگرام به دنبال اعتراضات فراوانی است که به سیستم نمایش محتوای این پلتفرم شده است. این اعتراضات تا جایی پیش رفته که در سال 2021، مدیر وقت این شبکه با هدف پاسخگویی به همین مساله در جلسه دادگاهی با حضور تعدادی از سناتورهای آمریکایی حاضر شد.

قابلیت جدید اینستاگرام

در آن زمان تعدادی از سناتورها از تغییرات عجیب فید اکسپلور اکانت اینستاگرام خود پس از دنبال کردن یک صفحه خاص سخن گفتند و اعتقاد داشتند که محتوای نمایش داده شده در بخش اکسپلور عموما برای نوجوانان؛ خصوصا دختران نوجوان نامناسب است.

مشخص نیست که آیا این قابلیت های جدید اینستاگرام می‌تواند نگرانی‌های موجود در این زمینه را رفع کند یا خیر! چرا که حتی در این بروزرسانی نیز خود کاربران مسئول فیلتر کردن محتوای ناخواسته یا مناسب هستند و این شبکه اجتماعی کار چندانی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*