ماشین چینی MG 7

ام جی 7 به میدان آمد؛ قاتل سوناتا و کیا اپتیما به ایران وارد می‌شود؟

ام جی 7 یک خودرو سدان اسپرت با طراحی خشن است که می‌تواند جای سوناتا و کیا K5 را در ایران بگیرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت MG 7 آشنا می‌شویم.

سرانجام و بعد از سالیان سال، دوباره پای محصولات برند ام جی به ایران باز خواهد شد و احتمالا MG 3 فیس لیفت به زودی راهی خیابان‌های ما شود. حالا در شرایطی که واردات سدان‌های سایز متوسط کره‌ای و ژاپنی مثل سوناتا و کمری فعلا به در بسته خورده است، یک محصول جذاب چینی می‌تواند این خلاء را پر کند. خودرو سدان MG 7 دقیقا می‌تواند در همین نقش ظاهر شود که در ادامه قصد داریم با مشخصات فنی، قیمت، آپشن‌ها و احتمال واردات آن به ایران، کمی صحبت کنیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه ام جی 7 با گارانتی مادام العمر

شرکت MG به 15 هزار مشتری اولی که در صف خرید ام جی 7 قرار بگیرند، گارانتی مادام العمر را اهدا خواهد کرد! این خودرو یک موتور 2 لیتری توربو شارژ را دارد و کابین آن هم واقعا حتی از اروپایی‌ها هم جلو می‌زند! بد نیست اشاره کنیم که شرکت MG با معرفی موشک‌هایی مثل ام جی مولان، کلاس خود را از محصولات چینی جدا کرده و با سرعت نور، به سمت اروپایی‌ها و کره‌ای‌ها حمله‌ور شده است. اما MG7 می‌تواند کیا اپتیما کوشا خودرو را شکست دهد؟ در ادامه جواب این سوال را متوجه می‌شویم.

مزایا و معایب خودرو سدان MG7

مزایا

  • طراحی خشن و اسپرت خودروهای 50 هزار دلاری، آن هم در یک ماشین 17 هزارتایی
  • پیشرانه توربو شارژ و گیربکس دو کلاچه
  • شتاب 0 تا 100 زیر 6.5 ثانیه
  • کابین مدرن با 3 نمایشگر دیجیتال

معایب

  • نسخه 2 لیتری، گیربکس دو کلاچه ندارد
  • قیمت (احتمالا) بالای 2.5 میلیارد در صورت واردات به ایران

طراحی ظاهری و ابعاد ماشین چینی MG 7

ماشین چینی MG7

خشن‌ترین خودرو چینی شاید بهترین لقب برای MG7 باشد! جلو پنجره این خودرو با چراغ‌های تند و تیز خود، هرکسی را مجذوب خود می‌کند و انحنای سقف و ستون C در نمای کناری، آدرنالین را به رگ‌های شما می‌فرستد.

ماشین چینی MG 7

شاهکار اصلی چینی‌ها در نمای عقبی است؛ یعنی جایی که سیستم اگزوز 4 کاناله و اسپویلر دم اردکی به همراه چراغ‌ خطرهای به هم پیوسته خودنمایی می‌کنند. همچنین رینگ‌های 19 اینچی 5 پره با کالیپر ترمز قرمز رنگ هم از جذابیت‌های چشم نواز این خودرو به حساب می‌آیند.

ماشین چینی MG 7

ابعاد و اندازه ام جی 7 هم دقیقا یک سدان سایز متوسط را نشان می‌دهند و شامل 4884 میلی متر طول، 1889 میلی متر عرض و 1447 میلی متر ارتفاع هستند و فاصله محورهای آن هم به 2778 میلی متر می‌رسد. به علاوه خریداران می‌توانند رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک 225/50 R18 یا 19 اینچی با لاستیک 245/40 R19 را طبق سلیقه خود انتخاب کنند.

خودرو سدان ام جی 7

اسپویلر عقب MG 7 در نوع خود یک شاهکار است که در خودروهای زیر 20 هزار دلار، اصلا پیدا نمی‌شود! این اسپویلر در سرعت‌های پایین، به صورت اتوماتیک بسته می‌شود و در سرعت‌های بالا و طبق نیاز راننده، بیرون می‌آید و عملکرد خود را نشان می‌دهد. همچنین سیستم تعلیق ام جی 7 هم مثل اسپویلر آن، از نوع اکتیو است و بسته به نوع حالت رانندگی، تغییر می‌کند. مثلا سیستم تعلیق MG7 در حالت “X mode” به سفت‌ترین سطح خود می‌رسد و اگر حالت «کامفورت» را انتخاب کنید، نرم ترین حالت سیتسم تعلیق را خواهید داشت.

داشبورد و کابین جذاب ماشین سدان MG7

خودرو سدان ام جی 7

اتاق و داشبورد ام جی 7 دقیقا رنگ و بوی خودروهای اسپرت را می‌دهند. فرمان D کات این خودرو، میزبان یک دکمه عجیب با نام «ایکس مود» است که با فشار دادن آن، خودرو تقریبا به حالت رانندگی اسپرت می‌رود؛ ینی سیستم تعلیق و فرمان در سفت‌ترین حالت خود قرار می‌گیرند تعویض دنده‌ها هم در دور بالاتری انجام می‌شود و اسپویلرها هم از مکان مخفی خود بیرون می‌آیند. همچنین دکمه‌های کروز کنترل و سیستم صوتی هم روی آن نصب شده‌اند و مگر می‌شود که چنین خودرویی، پدال شیفتر نداشته باشد؟

ماشین چینی MG7

دو نمایشگر دوال اسکرین با ابعاد 10.25 و 12.3 اینچ، به ترتیب در نقش کلاستر دیجیتال و نمایشگر مولتی مدیای لمسی ظاهر شده‌اند و روی کنسول میانی هم می‌توانید علاوه بر اهرم تعویض دنده، دکمه‌های اتوهلد و ترمز پارک برقی را پیدا کنید.

خودرو سدان ام جی 7

پد شارژر وایرلس و پورت شارژ USB هم در این قسمت دیده می‌شوند و صندلی‌های برقی هم فقط مخصوص سرنشینان‌ جلویی هستند. کابین و داشبورد ام جی 7 واقعا در ساده‌ترین حالت خود طراحی شده اما از هر طرف که به آن نگاه کنید، چیزی جز اسپرت بودن را نخواهید دید؛ مدرن و اسپرت بودن در عین سادگی!

خودرو سدان ام جی 7

البته سیستم صوتی بوز (BOSE) با 14 اسپیکر و توان 2 هزار وات در کنار نمایشگر هدآپ دیسپلی 10 اینچی، واقعا چیزهایی هستند که سادگی را از بین می‌برند.

مشخصات فنی و امکانات ام جی 7

خودرو سدان ام جی 7

خودرو سدان اسپرت MG 7 در دو تریم متفاوت 1.5T و 2.0T راهی بازار شده است. ام جی 7 در نسخه استاندارد خود، یک پیشرانه توربو شارژ 1.5 لیتری با کد 15FDE را حمل می‌کند که می‌تواند 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلویی اهدا کند. این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه، یک سواری جذاب را به شما وعده خواهد داد و بد نیست بدانید که دقیقا همین سیستم و موتور را قبلا در کراس اوور رووی RX5 دیده بودیم.

خودرو سدان ام جی 7

تریم پرچمدار هرچند که قدرت فوق العاده بیشتری دارد اما از گیربکس DCT محروم است و یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته معمولی را دارد. ام جی 7 در نسخه 2.0T، میزبان یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو شارژ با کد 2A4E است که 261 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور را به آسفالت جاده تزریق می‌کند.

شتاب 0 تا 100 ام جی 7 در نسخه 2 لیتری به کمتر از 6.5 ثانیه می‌رسد و اگر راهی ایران شود می‌تواند یک درگ جذاب را با KMC J7 و چری آریزو 5 GT داشته باشد. در ادامه به امکانات رفاهی، آپشن‌ها و تجهیزات ایمنی خودرو سدان MG7 می‌رسیم:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • کلاستر دیجیتال 10.25 اینچی
  • چهار حالت رانندگی شامل حالت X، اسپرت، اکو و نرمال
  • مولتی مدیا 12.3 اینچی لمسی
  • فرمان برقی با تنظیم تلسکوپی
  • فرمان D کات مدرن با غربیلک 3 پره
  • دکمه استارت کی لس اسپرت
  • صندلی‌های برقی
  • ترمز پارک برقی و اتو هلد
  • سیستم صوتی بوز با 14 اسپیکر
  • هدآپ دیسپلی
  • سانروف پانارومیک برقی
  • دستیار پارک خودکار
  • اسپویلر اکتیو دو تکه
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب

با تمام این تفاسیر، نه هیوندای سوناتا و نه کیا اپتیما، حریف این خودرو نمی‌شوند چرا که حداکثر قدرت آن‌‌ها به 246 نیوتن متر گشتاور می‌رسد!

قیمت و شانس واردات خودرو سدان ام جی 7 به ایران

ماشین چینی MG7

قیمت نسخه استاندارد یا همان 1.5T ام جی 7 تقریبا 17 هزار دلار است که این عدد برای تریم 2.0T فول آپشن به 26 هزار دلار می‌رسد. واردات ام جی 7 مدل 2 لیتری به ایران کمی دردسر دارد اما مدل 1.5 لیتری به راحتی می‌تواند به خیابان‌های ایران بیاید. احتمال می‌دهیم که قیمت خودرو سدان MG 7 در ایران و پس از طی کردن مراحل واردات، شاید به 2.5 میلیارد تومان برسد. شرکت مدیا موتورز می‌تواند با واردات MG7 به ایران، حسابی تنور رقابت در سگمنت سدان‌های چینی را داغ کند؛ اتفاقی که اصلا دور از ذهن نیست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. خدایی این اشغالای چینی کجا سوناتا ازارا کجا چطوری میتونید همچین ک…شعرایی رو تحویل مردم بدین در مملکتو رو به تمام دنیا بستین در چین برای فرو کردن اشغالاش به ایران باز کردین اونم دها برابر قیمت خود چین لعنت به این حکومت فاسد لعنت به شماها که برای این بیشرفا چاپلوسی تبلیغ میکنید .

    • چی میگی همشهری اصلا خبر داری کمری و سوناتا معمولی قراره بازنشسته بشن چون دیگه خریدار ندارن؟ ام جی اشغاله؟ اصلا پشت فرمونش نشستی تا حالا ببینی چیه؟

  2. چه ظاهر جذابی داره 🤦‍♂️ ولی حیف قیمت این ماشین ها انقدر بالاست که هشتاد نود درصد مردم نمی تونن بخرن

  3. اتفاقا حسن و مزیت بسیار بالای مدل دو لیتری نداشتن گیربکس دو کلاجه هست. گیربکس ۹ سرعته مدل دو لیتری ساخت zf آلمان هست. بشدت دنبال خرید مدل دو لیتریش هستم. ظاهر خودرو وحشتناک خوبه و فرم بدنه به مازراتی شبیهه. امیدوارم مدل دولیتری با قیمت زیر ۳تومن عرضه بشه. النترا ۲۰۱۵ دارم که دیگه به خرج افتاده. کشش هیونداهای کشورمون جالب نیست. موتورها همه mpi هستند.

    • اقا رامین ایشالله میاد ایران میخریش حالشو میبری …همین نسخه های قدیمیه ام جی الانشم پوزه هر چی هیوندا و کیا اون دوره بوده رو زده زمین …چه برسه به این .

  4. قاتل سوناتا و اپتیما؟زرشک

    • زر نزن هیوندا و سوناتا خودشون تکنولوژی اسیایی دارن از فضا نیومدن …کره ژاپن تایوان و چین اینا همشون فرم صنعتی یکنواختی دارن عوام پلشت …گنده گوزی میخوای کنی مثلا بگو کادیلاک و شورلت و پورشه و بوگاتی و این چیزا …دیگه هیوندا و کیا رو نکن تو پاچه ملت ….قبل از دهه نود همه میگفتن هیوندا اشغاله نمیدونم چی …الان گذشت شد قصه گوه خوردم …الان این چینیای جدید الانشم باید بگی …خوردی که زر مفت میزنی ایران خودرو سوار و آیپا سوار پلشت …حداقل نکوپ بگو ای کاش ایرانم بتونه یه ام جی یا هیوندا بزنه حصود بدترکیب الوده …ملت خدمت به خود بدترکیب ..از قدیم حصودی موج میزنه تو این ملت …کارماشم دریافت کن پس …فرق یه عده تو این مملکت با داعشیا اینه که اونا حموم نمیرن و اینا حموم میرن ! همین ….فقط بدزد بخور و بخواب همرو هم بکوپ ام جی ، چشتو در بیاره بچه داعشی ….

  5. تمام ماشینهای دنیا رو می‌خواین بیارین ایران همش دروغ

    • سلام
      سال پیش رو قراره بازار خودرو یه تکون اساسی بخوره و ما هم اون خودروهایی که شانس واردات به ایران دارند رو کامل کار می کنیم مطمئن باشید که اکثر این خودروها در سال جاری به ایران می رسند.

      • خب برسن تو ایران مگه چیمیشه میره توی بورسو با روش حراجیها درست عین سکه با حبابش به مردم میفروشن اینم از وعده هرزونی آوردن دولت انقلابی ولی قرار این نبود آقایون رکب زدین