بمب اتم جدید و ترسناک B61-13 ارتش آمریکا

بمب اتم جدید و ترسناک B61-13 به زودی وارد ارتش آمریکا می‌شود

بمب اتم جدید و ترسناک B61-13 که بیش از ۱۰ برابر سنگین‌تر از بمب هیروشیما و ناکازاکی است، به‌زودی وارد زرادخانه آمریکا خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا نسخه جدید و مدرن‌تری از بمب گرانشی B61 را توسعه داده که در حال حاضر بیشترین سهم را از انبارهای تسلیحات هسته‌ای این کشور دارد. بمب اتم جدید و ترسناک B61-13 که به‌تازگی توسعه پیدا کرده، بعد از دریافت مجوز از کنگره و وزارت دفاع آمریکا، به ارتش این کشور اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پرواز پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا برای اولین بار

بمب گرانشی یا جاذبه‌ای، یکی از انواع بمب‌هاست که بدون سامانه هدایت و به‌عنوان یک پرتاب‌گر بالستیک عمل می‌کند. درست مثل بمب اتمی که ایالات متحده در جنگ جهانی دوم بر سر دو شهر ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی انداخت. وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه‌ای توضیح داده که هدف از توسعه این بمب هسته‌ای در واقع حفظ فضای امنیتی آمریکا در برابر تهدیدهای فزاینده از سوی دشمنانش است. اظهارنظر مقامات آمریکایی از آنجایی جالب است که ایالات متحده با ۸۰۰ پایگاه نظامی در بیش از ۸۰ کشور جهان، مدعی استفاده از تسلیحات نظامی خود برای دفاع از کشور خودش در برابر مهاجمان است!

بمب اتم B61-13 چه تفاوتی با B61‌ دارد؟

بمب اتم جدید و ترسناک B61-13 ارتش آمریکا

توسعه نسخه اولیه این بمب به سال ۱۹۶۸ میلادی بازمی‌گردد و در آن سال برای نخستین بار وارد زرادخانه ارتش ایالات متحده شد. در حال حاضر چهار مدل از این پمپ در انبارهای آمریکا به‌نام B61-3 و B61-4 و B61-7 و همینطور B61-11 وجود دارد. نسخه بعدی این خانواده که B61-12 نام داشت، نتوانست رضایت ارتش آمریکا را برآورده کند و به‌همین خاطر با سه مدل دیگر این لیست جایگزین شد.

بازدهی B61-13 نسبت به مدل ۱۲ خیلی بالاتر خواهد بود. در حالی که حداکثر بازدهی آن ۳۶۰ کیلوتن است، نسخه B61-12 تنها ۵۰ کیلوتن وزن را تحمل می‌کرد. وقتی این وزن تحمل‌پذیری بمب اتم جدید آمریکا را با بمب هیروشیما که بین ۱۲ تا ۱۸ کیلوتن و بمب ناکازاکی که ۱۸ تا ۲۳ کیلوتن داشت مقایسه می‌کنیم، ۳۶۰ کیلوتن فوق‌العاده وحشتناک به‌نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*