مک لارن آرتورا اسپایدر جدید مدل 2025

آرتورا اسپایدر، اولین سوپرکار کروک هیبرید مک لارن با قدرت 690 اسب بخار معرفی شد

مک لارن مدل 2025 آرتورا اسپایدر را معرفی کرد. سوپرکار Artura اسپایدر صاحب عنوان اولین سوپرکار کروک یا کانورتیبل این خودروساز بریتانیایی است.

مک لارن پس از معرفی دو سوپرکار جدید مک لارن 750S و مک لارن GTS، از نسخه جدید آرتورا (Artura) رونمایی کرد. جدیدترین اخبار خودرو خارجی حاکی از این است که این خودروساز بریتانیایی به‌تازگی مدل 2025 مک لارن آرتورا اسپایدر با سقف هاردتاپ جمع‌شدنی را معرفی کرد. با این مدل جدید، هر دو نسخه کوپه و اسپایدار از افزایش خروجی و تغییراتی در سیستم تعلیق برخوردار شده‌اند. آرتورا یکی از محصولات جدیدتر مک لارن است که از سال 2022 وارد خط تولید این شرکت شد.

فهرست عناوین

مشخصات فنی مدل جدید مک لارن آرتورا

نمای جلو مک لارن آرتورا اسپایدر جدید مدل 2025

آرتورا اسپایدار در واقع عنوان اولین سوپرکار هیبرید کروکی مک لارن را با خود به یدک می‌کشد و به نسخه ارتقا یافته موتور 3 لیتری V6 این شرکت به‌همراه یک موتور الکتریکی مجهز است. موتور الکتریکی مذکور 94 اسب بخار تولید می‌کند، ولی این پیشرانه هیبرید می‌تواند با افزایش 19 اسب بخاری نسبت به گذشته، مجموعاً 690 اسب بخار قدرت تولید کند و همچنین به حداکثر گشتاور 720 اسب بخار برسد. به گفته مک لارن، با ریمپ صورت گرفته توزیع گشتاور این خودرو سوپر اسپرت هم بهبود پیدا کرده است.

موتور الکتریکی در پیشرانه هیبرید سوپرکار آرتورا مدل 2025 از یک باتری 7.4 کیلووات ساعتی با بازدهی بیشتر نسبت به قبل تغذیه می‌کند. با اتکا به این باتری راننده باید بتواند مسافت 33 کیلومتر را با یک بار شارژ در حالت تمام الکتریکی طی کند. البته سازمان EPA شعاع حرکتی این خودرو را حدود 18 کیلومتر برآورد کرده است.

نمای عقب مک لارن آرتورا اسپایدر جدید مدل 2025

نیرو محرکه پیشرانه Artura به‌وسیله یک گیربکس دوکلاچه 8 سرعته و دیفرانسیلی با کنترل الکترونیکی به چرخ‌های عقب هدایت می‌شود. مک لارن برای مدل 2025 این گیربکس را تقویت کرده و با تحت فشار قرار دادن مایع هیدرولیک گیربکس تا آستانه‌ای مشخص، سرعت تغییر دنده را تا 25 درصد افزایش داده است. با اصلاحات صورت گرفته توسط مک لارن، حالا گیربکس آرتورا بلافاصله بعد از اعمال ورودی واکنش نشان می‌دهد.

مک لارن آرتورا جدید توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 3 ثانیه را دارد و برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت هم نیازمند 8.4 ثانیه زمان است. در ضمن، سقف سرعت این سوپرکار به‌صورت الکترونیکی تا 330 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نمای عقب مک لارن آرتورا اسپایدر جدید مدل 2025

آرتورا در مدل جدید علاوه بر لانچ کنترل، قابلیتی تازه تحت عنوان Spinning Wheel Pull-Away دارد. این قابلیت که برای استفاده از آن در ابتدا باید کنترل پایداری را غیرفعال کرد، با فراهم کردن امکان چرخش شدید چرخ‌ها شتاب‌گیری از حالت سکون را هرچه پرهیجان‌تر می‌کند. در واقع بر خلاف لانچ کنترل که شتاب‌گیری بهتر در عین حفظ کنترل روی خودرو را ممکن می‌کند، این قابلیت جدید مختص به کسانی است که می‌خواهند کمی سر و صدا به پا کنند.

با نصب اجزای جدیدی جهت نگهداری بهتر پیشرانه داخل شاسی، پایداری و فرمان‌پذیری و در نتیجه هندلینگ این خودرو سوپر اسپرت یک قدم جلوتر رفته. همچنین با اصلاح چینش سوپاپ‌های کمک‌فنرها سرعت واکنش سیستم تعلیق تا 90 درصد افزایش پیدا کرده. مک لارن حتی رانندگانی که عاشق و شیفته صدای اگزوزند تدارکاتی ویژه دیده و با به کار گیری یک سیستم اگزوز جدید شامل یک رزوناتور تنظیم‌شده، صدای اگزوز را تقویت کرده است.

طراحی نمای بیرونی سوپرکار Artura 

نمای بیرونی سوپرکار Artura

نسخه اسپایدر مک لارن آرتورا تفاوت عمده‌ای نسبت به کوپه ندارد و برجسته‌ترین وجه تمایز آن همان سقف هاردتاپ با قابلیت تنظیم برقی است. این سقف با استفاده از 8 موتور الکتریکی، ظرف تنها 11 ثانیه جمع می‌شود. در حالت استاندارد یک پنل کامپوزیت فیبر کربن برای سقف ارائه می‌شود، ولی همچنین یک پنل شیشه‌ای الکتروکروماتیک در قالب آپشن وجود دارد. فقط با لمس یک دکمه، این شیشه می‌تواند از حالت مات که در آن تا 99 درصد جلو ورود نور خورشید را می‌گیرد به شفاف تغییر پیدا کند. با استفاده از کلید خودرو هم می‌توان سقف را از راه دور باز و بسته کرد.

کابین و امکانات آرتورا مدل 2025

در فضای داخلی سوپرکار Artura اسپایدر مدل جدید که با نسخه کوپه یکسان است، فرمان دی‌کات بدون دکمه‌های کنترلی به چشم می‌آید. پشت همین فرمان نمایشگر افقی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال قرار دارد و در مرکز داشبورد نمایشگر عمودی شناور برای سیستم اطلاعات و سرگرمی جا گرفته است.

سرنشینان در کابین این خودرو اسپرت روی صندلی‌های باکت با تنظیم برقی، گرمکن و مموری می‌نشینند. مک لارن می‌گوید این صندلی‌های اسپرت در بیشتر مناطق به خریداران ارائه می‌شوند.

هشدار خروج از خط، رادار تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، رصد نقطه کور و تشخیص برخورد از عقب هم برخی از امکانات ایمنی و کمک‌راننده محصول جدید مک لارن هستند.

تاریخ عرضه و قیمت خودرو سوپر اسپرت مک لارن آرتورا جدید

نمای بیرونی سوپرکار Artura

مک لارن هر دو نسخه کوپه و اسپایدر این ماشین را اواسط سال 2024 به خریداران تحویل می‌دهد و قیمت آن‌ها را به ترتیب 256 هزار دلار و 281 هزار دلار اعلام کرده است.

از دست ندهید:
استون مارتین ونتیج جدید یک سوپرکار لوکس حیرت‌انگیز با پیشرانه ۸ سیلندر ۶۶۰ اسب بخاری است تماشا کنید؛ روئلتو، سوپرکار ۱۰۰۱ اسب بخاری جدید لامبورگینی در پیست غوغا به پا می‌کند این شیرون سوپر اسپرت طلایی، سخت ترین پروژه سفارشی تاریخ بوگاتی بوده است + ویدیو گرانترین خودرو برقی چینی با قیمتی عجیب راهی میدان شد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*