هشدار و نگرانی دولت آمریکا نسبت به خودروهای چینی

هشدار دولت آمریکا: خودروهای چینی جاده‌های ما را به هرج و مرج می‌کشند

دولت آمریکا نسبت به خطر خودروهای چینی برای امنیت ملی این کشور هشدار داد. آمریکا معتقد است ماشین های چینی می‌توانند جاده‌ها را به آشوب بکشند.

رقابت یا تنش بین چین و ایالات متحده هر چند وقت یک بار به شیوه‌های مختلفی نمود پیدا می‌کند. در موردی جدید، دولت آمریکا تحقیقاتی را روی تهدیدات خودروهای خارجی، به‌خصوص تولیدات چین برای امنیت ملی این کشور آغاز کرده است. نگرانی عمده آمریکایی‌ها نسبت به این خودروها به قابلیت اتصال آن‌ها به اینترنت بر می‌گردد. بر اساس آخرین اخبار خودرو خارجی، جینا ریماندو به‌عنوان وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا نسبت به بروز هرج و مرج توسط خودروهای چینی در جاده‌های این کشور هشدار داده است.

هشدار دولت آمریکا بابت خطر خودروهای چینی 

بی وای دی سیل

بی وای دی سیل (Seal)

این عضو کابینه آمریکا به‌تازگی مدعی شد که خودروهای چینی با دستی از سمت پکن می‌توانند مشکل‌ساز شوند. او اشاره کرد که وجود صدها یا هزاران خودرو چینی در جاده‌های آمریکا یک تهدید به حساب می‌آید؛ چرا که امکان از کار انداختن همزمان آن‌ها توسط «کسی در پکن» در لحظه وجود دارد. گفته ریماندو احتمالاً بحث‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

وزیر بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که اداره صنعت و امنیت، زیرمجموعه این وزارت در مقطع کنونی موارد جاسوسی، جمع‌آوری داده و خرابکاری به‌وسیله خودروهای متصل به اینترنت و مجهز به سنسور را بررسی می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم پیش‌تر در بیانیه‌ای منتشر شده از سوی کاخ سفید اظهار داشته بود که چین عزمی جدی برای سلطه پیدا کردن روی بازار خودرو دارد و در این راستا «اقداماتی ناعادلانه» انجام می‌دهد. او همچنین متذکر شد که با افزایش تعداد خودروهای چینی در آمریکا امنیت ملی این کشور هم به خطر می‌افتد. بایدن در نهایت گفت که «اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی در دوران مسئولیت من رخ بدهد».

جیلی آزکارا

جیلی آزکارا (Azkarra)

نگرانی‌ها نسبت به خودروهای چینی از آنجایی افزایش پیدا کرده که برخی از خودروسازان چینی مثل بی وای دی و جیلی طی سال‌های اخیر توانسته‌اند نقشی پررنگ در صنعت خودرو جهان، به‌طور مشخص در عرصه خودروهای برقی پیدا کنند. در واقع، بی وای دی مدتی قبل محبوب ترین تولیدکننده خودرو برقی در جهان نام گرفت و رقابت بی وای دی و تسلا هم طی یک دهه اخیر داستان جالبی دارد. حتی چین در سال 2023 به‌صورت کلی بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان شد.

گذشته از این، وابستگی رو به افزایش خودروها به سیستم‌های کامپیوتری و اینترنت و در نتیجه آسیب‌پذیرتر شدن آن‌ها در برابر تهدیدات امنیتی مختلف باید یکی دیگر از دلایل نگرانی دولت آمریکا باشد. پیش از این دیده شده است که هکرها می‌توانند ماشین‌های متصل به اینترنت را از راه دور از کار بیندازند. همچنین با اضافه شدن دوربین‌ها و سنسورهای متعدد به خودروها به‌خاطر سیستم‌های کمک‌راننده، خطر سرقت اطلاعات شخصی و نقض حریم شخصی رانندگان بالاتر رفته است.

از دست ندهید:
گرانترین خودرو برقی چینی با قیمتی عجیب راهی میدان شد + ویدیو پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو چین؛ بی وای دی در جایگاه چهارم پرفروش ترین خودروسازان جهان نگاهی به نقاط ضعف و قوت خودروهای چینی؛ آیا ماشین های چینی ارزش خرید دارند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*