لاکهید مارتین SR-72‌، سریع ترین هواپیمای جهان

سریع ترین هواپیمای جهان با سرعت باورنکردنی به پرواز در می‌آید

پروژه جدید لاکهید مارتین، سریع ترین هواپیمای جهان به‌نام SR-72 است که تا سال آینده با سرعتی باورنکردنی اولین پروازش را تجربه خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۳، لاکهید مارتین از پروژه‌ای رونمایی کرد که گویی از دل داستان‌های علمی تخیلی بیرون آمده بود: SR-72، پسر پرنده سیاه. این پهپاد مافوق صوت، جانشینی شایسته‌ای برای SR-71 بلک‌برد، اسطوره سرعت و جاسوسی خواهد بود. هواپیمای SR-72 با حداکثر سرعت بیش از ۶۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، نه تنها تاج سریع ترین هواپیمای جهان را از پدر خود خواهد گرفت، بلکه مرزهای جدیدی را در عرصه هوانوردی خواهد گشود. این سرعت باورنکردنی، به SR-72 اجازه می‌دهد تا در عرض چند ساعت، هر نقطه از جهان را تحت نظر داشته باشد.

برخلاف بلک‌برد، پسر پرنده سیاه با اتکا به هوش مصنوعی و سیستم‌های ناوبری پیشرفته، بدون نیاز به خلبان، راه خود را در آسمان‌ها خواهد پیمود. این امر، پنهان‌کاری و دقت مأموریت‌های SR-72 را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

هواپیمای SR-72 برای انجام ماموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی طراحی شده است. این پهپاد با تجهیز به سامانه‌های پیشرفته، قادر به جمع‌آوری اطلاعات دقیق و رصد تحرکات دشمن در هر نقطه از جهان خواهد بود. SR-72 می‌تواند به عنوان چشمی تیزبین برای ایالات‌متحده در مناطق بحرانی عمل کند و اطلاعات حیاتی را برای تصمیم‌گیری‌های راهبردی به ارمغان بیاورد.

لاکهید مارتین SR-72‌، سریع ترین هواپیمای جهان

شایعات حاکی از آن است که SR-72 می‌تواند سلاح جدید لاکهید مارتین، HSSW را حمل کند. این سلاح، قدرت تهاجمی و بازدارندگی این پهپاد را به طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. HSSW می‌تواند اهداف دشمن را در مسافت‌های دور با دقت بالا مورد هدف قرار دهد و به SR-72 قابلیت حمله و انهدام را نیز اعطا کند.

اولین پرواز سریع ترین هواپیمای جهان در سال ۲۰۲۵

اولین پرواز آزمایشی SR-72 برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است. با این حال، ورود این پرنده افسانه‌ای به ناوگان هوایی ایالات‌متحده احتمالا در دهه ۲۰۳۰ اتفاق خواهد افتاد.

در گجت نیوز بخوانید:
جت مافوق صوت X-59؛ شاهکار مهندسی ناسا و لاکهید مارتین رونمایی شد مقایسه جنگنده لاکهید مارتین F-35 با شنیانگ J-31؛ شاخ‌و‌شانه چین برای آمریکایی‌ها

SR-72 تنها مدعی عنوان سریع‌ترین هواپیمای جهان نیست. ایالات‌متحده در حال توسعه دو هواپیمای دیگر، Dart AE با سرعت ۸۶۵۰ کیلومتر بر ساعت و SR-91 آرورا با سرعت بیش از ۶۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، نیز هست.

رقابت برای فتح آسمان‌ها با سرعتی باورنکردنی ادامه دارد. SR-72 با تلفیق هوش مصنوعی، سرعت خیره‌کننده و قابلیت‌های منحصر به فرد، گامی بزرگ در جهت آینده‌ی هوانوردی و عرصه‌ی جاسوسی خواهد بود. این پرنده‌ی فراتر از زمان، نه تنها مرزهای سرعت را درهم خواهد شکست، بلکه چشم‌انداز جدیدی از قدرت و فناوری را به جهانیان نشان خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*