گوشی آنر X7b

گوشی آنر X7b با دوربین 108 مگاپیکسلی و باتری 6 هزار میلی آمپر ساعتی رونمایی شد

اواخر سال گذشته نسخه 4G گوشی آنر X7b معرفی شد؛ اما آنر امروز از نسخه 5G این گوشی با مشخصات فنی جدید و قدرتمند پرده برداشت.

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ کمپانی آنر از گوشی ایکس ۷ بی – X7b رونمایی کرد. این گوشی که فقط از شبکه 4G پشتیبانی می‌کرد از یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی برخوردار شده بود. اما به تازگی چینی‌ها این گوشی را در نسخه 5G معرفی کرده‌اند که به لحاظ فنی بهبودهایی به خود دیده است.

محصول جدید آنر به دور از هیاهوی خبری در وبسایت این کمپانی به نمایش در آمده و اگر بخواهیم یک مقایسه سریع بین نسخه 4G و 5G این گوشی داشته باشیم باید بگوییم چیپست قدیمی اسنپدراگون ۶۸۰ جای خود را به چیپست دایمنسیتی ۶۰۲۰ داده است. بدین ترتیب علاوه بر اتصال اینترنتی و مخابراتی سریع‌تر، پردازش‌ها نیز با سرعت بسیار بالاتری نسبت به چیپ قدیمی کوالکام انجام خواهند شد. این چیپست در کنار ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی فعالیت می‌کند.

گوشی آنر X7b

دیگر تغییر مهم در گوشی آنر X7b مربوط به پسرفت در دوربین می‌شود. خوشبختانه سنسور اصلی دوربین رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی خود را حفظ کرده و این پسرفت مربوط به دوربین جدید ۵ مگاپیکسلی می‌شود. در این اسمارت فون خبری از خشاب حافظه microSD و NFC نخواهد بود که به مراتب فقدان‌هایی بزرگتر از کاهش رزولوشن دوربین به حساب می‌آیند.

گوشی آنر X7b

باتری به کار رفته در نسخه 5G محصول جدید آنر یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. این در حالی است که ظرفیت باتری نسخه 4G این گوشی که در اروپا و آمریکای لاتین به فروش می‌رسد ۵۳۳۰ میلی‌آمپر ساعت بوده که آن هم گنجایش کمی نیست. این باتری با یک آداپتور فست شارژر و با توان ۳۵ واتی شارژ می‌شود.

گوشی آنر X7b

اسپیکرهای استریو و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از دیگر ویژگی‌هایی به شمار می‌روند که همچنان در گوشی X7b به چشم می‌خورند. هنوز اطلاعی از نحوه قیمت‌گذاری این اسمارت فون در دست نیست اما احتمالا قیمت آن چندان زیاد نخواهد بود.

همچنین بخوانید:

گوشی های سری آنر مجیک 6 به شبکه 5.5G مجهز هستند؛ 10 برابر سریعتر از 5G

گوشی آنر X7b

برای درک بهتر نحوه قیمت‌گذاری آنر X7b نسخه ۵G، دو گوشی آنر ایکس ۵۰ آی و آنر ۹۰ لایت را در نظر بگیرید. هر دوی این گوشی‌ها به چیپ دایمنسیتی ۶۰۲۰ مجهز شده‌اند و مشخصات فنی نسبتا مشابهی دارند. آنر ایکس ۵۰ آی با قیمت ۱۹۰ دلار و آنر ۹۰ لایت با قیمت ۳۰۰ دلار در اروپا به فروش می‌رسد. بنابراین بازه قیمتی X7b هم نمی‌تواند چندان متفاوت با دیگر گوشی‌های میان رده این کمپانی باشد.

همچنین بخوانید:
رونمایی از هندزفری بیسیم دور گوشی TiinLab آنر با عمر باتری 40 ساعته

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*