صفحه نمایش گوشی ریلمی

صفحه نمایش این گوشی ریلمی، گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ را بدجوری شکست داده است!

صفحه نمایش گوشی پرچمدار ریلمی جی تی نئو 6 اس ای – Realme GT Neo 6 SE قابلیتی فوق‌العاده دارد که حتی گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ هم قادر به ارائه آن نیست.

دنیای گوشی‌های اندرویدی جهان واقعا عجیبی است که در آن علاوه بر کمپانی‌های سرشناس دنیا که همواره بهترین محصولات دنیا را به بازار عرضه می‌کنند، برخی بازیگران کوچکتر نیز هر از گاهی با معرفی محصولی جالب و جذاب سعی در به چالش کشیدن بزرگان دارند. پس از عملکرد خیره‌کننده گوشی ویوو ایکس 100 پرو در تست عملکرد دوربین و برتری مطلق آن بر گلکسی اس 24 اولترا اکنون نوبت به ریلمی است که با گوشی جدیدش تمام توجهات را به خود جلب کند! این بار، چینی‌ها روی «روشنایی صفحه نمایش» دست گذاشته و روشن‌ترین نمایشگری که تا کنون در تاریخ گوشی‌های موبایل اندرویدی مشاهده شده را در گوشی پرچمدار جدیدشان استفاده کرده‌اند.

برند ریلمی، یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی بزرگ Oppo است و پرچمدار جدیدش، ریلمی جی تی نئو 6 اس ای (Realme GT Neo 6 SE) به‌تازگی سر و صدای زیادی در بازار ایجاد کرده است.‌ این گوشی از یک صفحه نمایش 6.78 اینچی اولد استفاده می‌کند که قادر به ارائه حداکثر روشنایی 6000 نیت بوده و روشن‌ترین صفحه نمایشی به شمار می‌رود که تا به امروز در صنعت گوشی‌های موبایل مشاهده شده است.

گوشی پرچمدار Realme GT Neo 6 SE

برای مقایسه بد نیست بدانید که صفحه نمایش آنر مجیک 6 پرو که تا پیش از این صاحب درخشان‌ترین صفحه نمایش در دنیا به شمار می‌رفت، حداکثر روشنایی 5000 نیتی داشته و پس از آن نیز وان پلاس 12 و وان پلاس 12R قرار دارند که میزان روشنایی پانل نمایشگر آن‌ها 4500 نیت اعلام شده است. از سوی دیگر، پرچمدار پرادعای سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا که یکی از گران‌ترین گوشی‌های سال 2024 به شمار می‌رود نیز حداکثر روشنایی 2600 نیتی را ثبت کرده و فرسنگ‌ها پشت سر پرچمدار ریلمی قرار گرفته دارد!

البته در میان این اعداد و ارقام اعلام شده بد نیست به ریشه و اساس پارامتر روشنایی صفحه نمایش هم دقت داشته باشیم تا اندکی کمتر در هیاهوی تبلیغاتی برندهای گوشی‌ساز گرفتار شویم! اساسا مفهوم «حداکثر روشنایی» یا Peak Brightness که در معرفی گوشی‌های موبایل به آن اشاره می‌شود، به معنای حداکثر میزان روشنایی یکی از میلیون‌ها پیکسل واقع شده روی صفحه نمایش یک دستگاه است. این اعداد عجیب و غریب همچنین عموما در محیط‌های بسیار روشن و حین نمایش محتوای HDR نمایان می‌شوند.

صفحه نمایش گوشی ریلمی

با این وجود میزان روشنایی کلی صفحه نمایش گوشی‌های موبایل فراتر از صرفا یک پیکسل بوده و عددی بسیار پایین‌تر از پارامتر اعلام شده توسط گوشی‌سازان است! این مساله به‌طور کامل برای صفحه نمایش گوشی ریلمی GT Neo 6 SE هم صادق است و در شرایط عملکردی واقعی، میزان روشنایی متوسط صفحه نمایش این دستگاه به‌ندرت از 1600 نیت بالاتر خواهد رفت.

عملکرد فنی بسیار خوب گوشی ریلمی GT Neo 6 SE در سایر بخش‌ها به جز صفحه نمایش

به جز ارائه بالاترین میزان روشنایی حداکثری توسط گوشی جدید ریلمی، برخی سنجه‌های عملکردی آن نیز حاکی از ساخت محصولی حساب‌شده و باکیفیت از ریلمی هستند. صفحه نمایش این گوشی رزولوشنی 2780 در 1264 پیکسلی داشته و از فناوری فوق‌العاده 8T LTPO بهره می‌برد که قادر است نرخ رفرش را به‌صورت داینامیک بین مقادیر 0.5 هرتز تا 120 هرتز تغییر دهد. علاوه بر این، حسگر دما (اشباع) رنگ و فیلتر نور آبی که باعث کمتر خسته شدن چشم کاربر هنگام کار با گوشی می‌شود نیز از دیگر قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای‌ست که پانل به کار رفته در Realme GT Neo 6 SE قادر به ارائه‌شان است. ریلمی همچنین ادعا کرده که از الگوریتم‌های هوشمندی در ساخت پانل و حسگرهای این گوشی استفاده کرده که با شناسایی میزان خستگی چشم کاربر قادر به تغییر اشباع رنگ خواهد بود!

صفحه نمایش گوشی ریلمی

علاوه بر این، محصول جدید ریلمی همچنین برای علاقمندان به گوشی‌های گیمینگ نیز دستگاهی جذاب خواهد بود. این گوشی نرخ پاسخ لمس 2500 هرتزی را ارائه می‌کند که منجر به کاهش زمان پاسخگویی میان لمس صفحه نمایش و اجرای فرامین خواهد شد. همچنین بهینه‌سازی‌های انجام شده توسط ریلمی نیز باعث می‌شود که عملکرد لمسی صفحه نمایش حین اجرای بازی‌های سریع و دقیقی مثل عناوین رانندگی یا اکشن اول/سوم شخص بهبود یابد.

ریلمی جی تی نئو 6 اس ای همچنین به تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 کوالکام مجهز است و تا سقف 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی را به کاربران ارائه خواهد کرد. بعلاوه، یک باتری 5500 میلی آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع 100 واتی نیز از دیگر قابلیت‌هایی هستند که می‌توان از این گوشی انتظار داشت. گوشی جدید ریلمی همچنین از یک دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی بهره برده و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد. علاوه بر این، کسب استاندارد IP65 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت در کنار تجهیز به NFC نیز از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.

قیمت رقابتی؛ دیگر برگ برنده Realme

در کار تمامی قابلیت‌های فنی برجسته گوشی پرچمدار جدید ریلمی، قیمت رقابتی نیز مزیت مهم دیگر آن به شمار می‌رود. این گوشی البته در حال حاضر تنها در کشور چین عرضه شده است. با این وجود قیمت آن در نسخه پایه با 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی برابر با 235 دلار است؛ درحالیکه گران‌ترین مدل آن با 16 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی قیمتی 330 دلاری دارد. در این خصوص البته باید توجه کرد که اولا این احتمال وجود دارد که Realme GT Neo 6 SE هرگز در بازارهای خارج از چین عرضه نشود و ثانیا ممکن است قیمت آن برای بازارهای دیگر دنیا متغیر باشد. در عین حال، همین قیمت‌گذاری دستاوردی مهم برای گوشی‌ساز نوپا اما مدعی چینی به شمار می‌رود.

نمایشگر Realme

مهم‌ترین دستاورد Realme در معرفی گوشی جدیدش ارائه سطح جدیدی از فناوری‌های صفحه نمایش است که حتی گوشی‌سازان بزرگی چون سامسونگ نیز نتوانسته‌اند به آن دست پیدا کنند. این فناوری احتمالا در دیگر محصولات اوپو و دیگر زیرمجموعه آن، وان پلاس، نیز به کار رفته و در آینده منجر به شکل‌گیری نبردی سخت در دنیای پرچمداران اندرویدی خواهد شد. البته مشخص نیست چه زمانی سایر گوشی‌سازان چینی هم به استفاده از صفحه نمایش‌های فوق‌العاده روشن مشابه ریلمی رو خواهند آورد. با این وجود می‌توانیم امیدوار باشیم وان پلاس 13 نخستین پرچمدار واقعی مجهز به پانل‌های با روشنایی 6000 نیت باشد!

در گجت نیوز بخوانید:
۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید 7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم این گوشی ریلمی را از راه دور و با حرکات دست خود کنترل کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*