گوشی پولستار فون

رقیب تسلا در آمریکا گوشی هوشمند تولید کرد؛ با پولستار فون آشنا شوید

کمپانی خودروسازی پولستار به‌تازگی از یک گوشی هوشمند تحت نام پولستار فون – Polestar Phone رونمایی کرده که مشخصاتی پرچمدار داشته و ادغام شگفت‌انگیزی با خودروهای این برند خواهد داشت.

شاید بسیاری از شما مدتی پیش را به یاد داشته باشید که ایلان ماسک، مدیر عامل پرحاشیه تسلا، ادعا کرده بود که کمپانی متبوعش ممکن است روزی یک گوشی موبایل تولید کند! این مساله البته بعدا تکذیب شد و هرگز در عمل رخ نداد و در عوض، یکی از رقبای این کمپانی، یعنی Polestar به‌تازگی از گوشی هوشمندش رونمایی کرده است. این برند سوئدی که تحت مالکیت مشترک شرکت‌های خودروسازی ولوو و جیلی است، شب گذشته در شبکه اجتماعی وایبو به‌طور رسمی از نخستین گوشی هوشمندش رونمایی کرده و اطلاعاتی را در خصوص آن به اشتراک گذاشت.

این نخستین بار است که یک خودروساز به‌طور رسمی اقدام به ساخت یک گوشی موبایل می‌کند. پیش‌تر البته شاهد همکاری مشترک گوشی‌سازان و تولیدکنندگان خودرو در محصولاتی نظیر «وان پلاس 6T نسخه مک لارن» یا «هواوی میت 20 آر اس پورشه دیزاین» بوده‌ایم. با این وجود این بار پولستار تصمیم دارد با گوشی جدیدش، پولستارفون، سطح ادغام گوشی‌های موبایل و خودروهای الکتریکی هوشمند را ارتقا دهد.

رد پای یک گوشی‌ساز مطرح چینی در طراحی گوشی پولستار فون

نکته فوق‌العاده جذاب در مورد گوشی Polestar Phone طراحی بصری چشم‌نواز آن است.‌ یکی از دلایل اصلی این اتفاق، آن است که توماس اینگنلات، مدیرعامل کنونی کمپانی پولستار، خود یک طراح فنی فوق‌العاده خلاق به شمار رفته و از جمله دلایل اصلی محبوبیت برند Polestar به شمار می‌رود.

میزو 21 پرو

در عین حال، مهم‌ترین دلیل جذابیت بصری فوق‌العاده گوشی پولستار فون همکاری Polestar با برند چینی میزو (Meizu) در ساخت این گوشی است. کمپانی جیلی، به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی برند پولستار، بخشی از سهام کمپانی میزو را نیز در چین در اختیار دارد. این اتفاق، زمینه همکاری پولستار با میزو که همواره به ساخت گوشی‌های آوانگارد و بسیار جذاب شهرت داشته را فراهم کرده است. علاقمندان به گوشی‌های موبایل احتمالا گوشی Meizu Zero را به یاد خواهند آورد؛ دستگاهی که در سال 2019 رونمایی شد و فاقد هرگونه پورت، کلید فیزیکی و حفره بود و طراحی استثنایی ارائه می‌کرد.

البته کمپانی میزو علیرغم نوآوری‌های زیادی که به صنعت گوشی‌های موبایل اضاف کرده، عملکردش را صرفا به بازار چین محدود نموده است. این کمپانی همچنین روی گوشی‌هایش از رابط کاربری Flyme OS نیز بهره می‌برد که به‌خاطر ارائه ناوبری بر پایه ژست و بهره‌مندی از تنها یک کلید بسیار پرطرفدار شده است! از طرفی محصولات سری MX و M میزو نیز در شمار پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های این کمپانی به شمار می‌روند. میزو همچنین از جمله نخستین گوشی‌سازانی بود که تراشه Helio X مدیاتک را در محصولاتش به کار برد و در شمار معدود برندهایی قرار می‌گیرد که برخی محصولاتش را به تراشه‌های اگزینوس سامسونگ مجهز کرد.

مشخصات فنی Polestar Phone؛ توانمند و پرچمدار!

شاید علاقمندان افراطی به گوشی‌های موبایل متوجه شباهت زیاد گوشی پولستار فون با میزو 21 پرو شوند. دلیل آن است که اساسا گوشی Polestar در حقیقت مدلی ری‌برند شده از این پرچمدار قدرتمند چینی است. اندازه صفحه نمایش گوشی این خودروساز سوئدی 6.79 اینچ بوده و از پانل اولد با نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد. حاشیه‌های طرفین صفحه نمایش این گوشی بسیار باریک بوده و طراحی کاملا متقارنی دارند تا به‌نوعی شبیه به سری پرچمداران اکسپریان سونی به نظر برسند.

زیر قاب این گوشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام قرار گرفته و 16 گیگ رم در کنار یک ترابایت حافظه داخلی مشخصاتی هم‌تراز با بهترین پرچمداران اندرویدی دنیا را برای پولستار فون رقم زده‌اند. علاوه بر این، در قسمت پشت گوشی شاهد تعبیه یک ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر نوری به همراه یک دوربین عریض 13 مگاپیکسلی و یک دوربین ده مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی نوری سه برابری هستیم.

پولستار فون همچنین مجهز به یک باتری 5050 میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ بیسیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، کسب استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت در کنار حسگر اثر انگشت مافوق صوت که زیر صفحه نمایش قرار گرفته نیز دیگر مشخصات فنی این گوشی را تشکیل داده‌اند. همچنین قاب دور گوشی نیز فلزی بوده و لوگوی براق پولستار هم روی قاب شیشه‌ای پشت آن حک شده است.

پست وایبو پولستار حاکی از آن است که گوشی Polestar Phone با همکاری نزدیک تیم این خودروساز در سوئد و گروه مهندسی میزو در چین طراحی و ساخته شده است. علاوه بر این، رابط کاربری اختصاصی Flyme OS به کار رفته در این گوشی نیز به‌طور عمیق با سخت افزار و نرم افزارهای به کار رفته در خودروهای پولستار ادغام خواهد شد و قابلیت‌هایی منحصربفرد را در اختیار رانندگانی که از این گوشی استفاده کنند قرار خواهد داد. به‌عنوان مثال از جمله قابلیت‌های منحصربفرد و جذاب این گوشی امکان دسترسی به داده‌ها، سنجه‌ها و اطلاعات مربوط به خودرو از طریق دستیار صوتی میزو که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است، یکی از ویژگی‌های خواهد بود که نمونه آن تا کنون در صنعت خودروسازی مشاهده نشده است.

در صورت عملی شده ایده‌های به کار رفته در این گوشی، صاحبان این گوشی می‌توانند از طریق آن پس‌زمینه نمایشگرهای خودرو را به‌سادگی تغییر دهند یا چندین اپلیکیشن مختلف را در پنجره‌های مختلف اجرا کنند. علاوه بر این، کاربران پولستار فون می‌توانند از این گوشی برای ضبط عکس و ویدیو یا برقراری تماس‌های ویدیویی از طریق خودرو استفاده کنند. همچنین استفاده از گوشی به‌عنوان دسته حین اجرای بازی‌های اندرویدی روی صفحه نمایش خودروهای Polestar نیز دیگر دستاوردی است که در اثر ادغام عمیق گوشی و خودروهای پولستار در انتظار رانندگان خواهد بود.

در حال حاضر تقریبا تمامی رانندگان خودروهای الکتریکی در دنیا از گوشی‌های اندرویدی یا آیفون استفاده می‌کنند. با این وجود تجربه تبدیل این گوشی‌ها به صفحه سرگرمی/اطلاع‌رسانی خودروهای برقی هنوز فاصله زیادی تا اعتلا دارد، چراکه Apple CarPlay و Android Auto، هر دو نسخه‌هایی بسیار محدود از iOS و اندروید را روی خودروهای الکتریکی اجرا می‌کنند که دست و پای رانندگان را تا حد زیادی بسته و آن‌ها را محدود می‌کند.

در این شرایط پولستار می‌تواند با ارائه یک اکوسیستم نرم افزاری گسترده، روان و کارآمد یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر خودروهای الکتریکی را برطرف کرده و تجربه‌ای کامل و کم‌نقص از هماهنگی گوشی‌ها و خودروهای هوشمند را به مشتریانش ارائه دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
شارژر وایرلس تسلا با قابلیت شارژ همزمان سه گوشی معرفی شد پولستار سینرژی؛ هایپرکار آینده که فقط یک نسخه از آن در کل دنیا ساخته خواهد شد با ارزش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۴؛ شرکت‌های ایرانی کجای لیست هستند؟

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*