آیفون 15 گوشی

5 گوشی جذاب که می‌توانید به جای آیفون 15 خریداری کنید

آیفون 15 یکی از بهترین گوشی های حال حاضر دنیاست. با این وجود اگر به هردلیلی قصد خرید این گوشی را ندارید در ادامه با ما همراه شوید تا با بهترین جایگزین‌های آن آشنا شویم.

خانواده آیفون 15 اپل همانند نسل‌های قبل با استقبال فراوانی روبرو شده و در شمار پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 2023 قرار گرفته‌اند. در این میان iPhone 15 یکی از بهترین محصولات این خانواده به شمار می‌رود که جدیدترین و بهترین دستاوردهای تکنولوژیک اپل را با قیمت 800 دلار در اختیار علاقمندان قرار داده است.

آیفون 15 واقعا نواقص بسیار کمی دارد و به همین دلیل خرید آن گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری افراد به شمار می‌رود. با این وجود اگر شما هم مثل برخی کاربران دیگر به هر دلیلی تمایلی به خرید آن ندارید، می‌توانید سراغ برخی از بهترین جایگزین‌های این گوشی بروید که همگی عملکردی هم‌تراز با پرچمدار اپل داشته و قابلیت‌های هم‌تراز یا بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی پنج مورد از بهترین گوشی های هوشمند حال حاضر دنیا خواهیم پرداخت که می‌توانند جایگزین‌های ایده‌آلی برای آیفون 15 باشند.

آیفون 14

خانواده آیفون 15 جدیدترین و بهترین گوشی‌های اپل در حال حاضر به شمار می‌روند. با این وجود قیمت بالای آن‌ها عاملی بازدارنده برای خرید آن‌ها توسط بسیاری افراد به شمار می‌رود. اگر شما هم در شمار این کاربران به شمار رفته و دنبال یک پرچمدار ارزان‌قیمت‌تر کوپرتینویی می‌گردید، آیفون 14 گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست.

اپل iPhone 14

آیفون 14 همان صفحه نمایش 6.1 اینچی سوپر رتینا XDR OLED آیفون 15 را با همان نرخ نوسازی 60 هرتزی ارائه می‌کند. البته در نسل گذشته، به جای حفره‌های کپسولی شکل آیفون 15 با همان ناچ آشنای اپل طرف هستیم که شاید از جنبه بصری هم‌تراز داینامیک آیلند مدل‌های جدید نباشد؛ اما از لحاظ عملکردی، فوق‌العاده است.

همچنین تراشه A15 به کار رفته در آیفون 14 نیز اندکی قدیمی‌تر از آیفون 15 است؛ اما سازگاری فوق‌العاده آن با iOS 17 باعث ارائه عملکردی پرچمدار از سوی آن شده و برای اکثریت کاربران کاملا کافی است. علاوه بر این، نسخه 512 گیگابایتی نیز در سبد محصولات سال گذشته اپل قرار داشت و به همین دلیل کاربران iPhone 14 نگرانی خاصی هم در خصوص فضای ذخیره‌سازی نداشتند.

آیفون 14 از یک سیستم دوربین دوگانه بهره می‌برد که متشکل از حسگر 12 مگاپیکسلی اصلی و یک نمونه 12 مگاپیکسلی فوق عریض است. البته در سال 2023 اپل رزولوشن دوربین را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده و به 48 مگاپیکسل رساند. با این وجود iPhone 14 هم همچنان تصاویری فوق‌العاده گرفته و با بهره‌گیری از مدهای پرتره، ضبط ویدیوی سینماتیک و تصویربرداری در شب، تنوع مناسبی برای تمام شرایط دارد.

به‌طور کلی آیفون 14 شباهت‌های فراوانی به آیفون 15 داشته و جایگزینی ایده‌آل برای آن به شمار می‌رود. البته با خرید نسل گذشته آیفون از دوربین 48 مگاپیکسلی، تراشه A16 Bionic، درگاه USB-C و داینامیک آیلند محروم خواهید شد. با این وجود اختلاف قیمت 100 دلاری با پرچمدار 2023 اپل محرکی قوی برای خرید مدل سال گذشته به شمار می‌رود!

آیفون 15 پلاس

اگر واقعا به آیفون 15 علاقمند هستید می‌توانید نسخه پلاس آن را هم در نظر داشته باشید. این گوشی مشخصات فنی دقیقا مشابه مدل استاندارد داشته و همان نرخ رفرش 60 هرتز، داینامیک آیلند، شارژ USB-C، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض را به شما ارائه خواهد داد. با این وجود، برگ برنده اصلی مدل پلاس، صفحه نمایش 6.7 اینچی آن است که در مقایسه با مدل 6.1 اینچی به‌مراتب بزرگتر است. بنابراین افرادی که به صفحه نمایش‌های بزرگ گوشی‌های موبایل عادت کرده‌اند احتمالا مدل Plus را بیشتر خواهند پسندید!

آیفون 15 پلاس گوشی

البته این اندازه بزرگتر صفحه نمایش مزیت‌های دیگری هم برای آیفون 15 پلاس داشته و باعث شده اپل قادر به استفاده از باتری بزرگتری در آن باشد. به‌طور خاص، اندازه باتری آیفون 15 پلاس برابر با 4383 میلی آمپر ساعت است که در مقایسه با باتری 3349 میلی آمپر ساعتی مدل استاندارد بیش از سی درصد بزرگتر است. به این ترتیب با خرید مدل پلاس علاوه بر برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر می‌توانید از شارژدهی بالاتر باتری نیز لذت ببرید.

البته قیمت مدل پلاس 100 دلار گران‌تر از مدل استاندارد آیفون 15 است. با این حال بهبودها و پیشرفت‌های حاصل‌شده در آن قطعا ارزش این هزینه اضافی را داشته و آن را به یکی از بهترین جایگزین‌ها برای مدل استاندارد تبدیل می‌کند.

آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو گزینه‌ای فوق‌العاده برای افرادی‌ست که با اندازه جمع و جور آیفون 15 استاندارد راحتند؛ اما دنبال دریافت جدیدترین و بهترین دستاوردهای سخت افزاری اپل می‌گردند. در این صورت، iPhone 15 Pro محصولی بی‌رقیب خواهد بود.

اپل iPhone 15 Pro

این گوشی همان اندازه 6.1 اینچی صفحه نمایش آیفون 15 را به کاربران ارائه می‌دهد؛ اما از لحاظ تکنولوژی ساخت نمایشگر فرسنگ‌ها جلوتر از آن ایستاده است! پانل به کار رفته در این گوشی Super Retina XDR OLED بوده و مجهز به نرخ رفرش 120 هرتزی و قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) است. نرخ رفرش بالاتر صفحه نمایش به معنای عملکرد سریع‌تر و روان‌تر آن حین نمایش انیمیشن‌هاست. از سوی دیگر قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن نیز امکان مشاهده برخی اطلاعات سریع را بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

آیفون 15 پرو همچنین از یک دوربین سه‌گانه فوق‌العاده بهره می‌برد که تشکیل شده از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک نمونه 12 مگاپیکسلی تله فوتو است. ماژول دوربین مدل پرو به مراتب قدرتمند از سیستم دوربین دوگانه مدل استاندارد است. به همین دلیل اگر عکسبرداری با گوشی موبایل اهمیت زیادی برایتان دارد، در خرید آیفون 15 پرو شک نکنید!

از سوی دیگر، مدل پرو همچنین به تراشه A17 Pro مجهز شده و عملکرد بسیار سریع‌تر و قدرتمندتری را ارائه می‌دهد؛ به‌طوری که این گوشی قادر به اجرای برخی از بازی‌های AAA کنسول‌های خانگی نسل هشتم و نهم مانند Resident Evil Village با همان عملکرد و کیفیت شده است! از سوی دیگر، کلید جدید اکشن در این گوشی را نیز نباید از یاد برد. این کلید اختصاصی که تنها در مدل‌های Pro و Pro Max آیفون 15 قابل مشاهده است، جایگزین اسلایدر قطع و وصل کردن زنگ شده و عملکردی برنامه‌پذیر دارد. به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود از طریق این کلید کارهای مختلفی مانند باز کردن اپلیکیشن دوربین، روشن کردن چراغ قوه، ضبط یک یادداشت صوتی، ترجمه یک متن یا بسیاری عملکردهای دیگر را انجام دهند.

البته این همه قابلیت‌های رنگارنگ طبیعتا هزینه بالاتری را هم برایتان در پی خواهد داشت. اگر قصد خرید آیفون 15 پرو اپل را دارید باید حداقل 1000 دلار برای خرید آن کنار بگذارید. این رقم حدودا 200 دلار گران‌تر از مدل استاندارد است؛ هرچند که ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن کاملا ارزش پرداخت 200 دلار بیشتر را خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی اس 24

اگر شما هم مثل بسیاری افراد دیگر تمایلی به لذت بردن از «باغ حصارکشی‌شده» آیفون‌های اپل و اکوسیستم غنی، اما بسته آن ندارید می‌توانید سراغ پرچمداران متعدد و باکیفیت اندرویدی بروید. یکی از بهترین مدل‌ها در اقلیم پرچمداران اندرویدی، گلکسی اس 24 سامسونگ است.

آیفون 15 گوشی

گلکسی S24 قیمتی مشابه با آیفون 15 دارد. با این وجود در ازای این قیمت، پرچمدار سامسونگ چیزهای بسیار بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد داد. صفحه نمایش کوچکترین کهکشانی سال 2023 سامسونگ اندازه‌ای 6.1 اینچی داشته و از پانل 6.2 اینچی داینامیک امولد بهره می‌برد. این صفحه نمایش نرخ نوسازی متغیر بین 1 تا 120 هرتز را ارائه کرده و حداکثر روشنایی آن برابر 2600 نیت اعلام شده که در مقایسه با روشنایی 2000 نیتی آیفون 15 حدود سی درصد بالاتر است.

این گوشی همچنین از یک ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که تشکیل شده از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. این سیستم دوربین عملکردی به‌مراتب حرفه‌ای‌تر از آیفون 15 داشته و عملکردی بسیار بهتر را خصوصا حین بزرگنمایی ارائه می‌دهد. البته باید توجه کنید که دوربین گوشی‌های سامسونگ اساسا رنگ‌ها را بیش از حد اشباع به تصویر می‌کشد و این مساله مورد پسند بسیاری افراد نیست.

کره‌ای‌ها همچنین از مدلی اختصاصی از تراشه پرچمدار کوالکام تحت نام «اسنپدراگون 8 نسل 3 مخصوص گلکسی» بهره می‌برند که عملکرد فنی بی‌نظیری را ارائه داده و مصرف انرژی بسیار مناسبی هم دارد. همین مصرف انرژی پایین باعث شده باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 24 در استفاده معمولی شارژدهی بیش از یک روزه داشته باشد!

گلکسی S24 همچنین به قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی نیز مجهز است و از این حیث نیز بسیار جلوتر از آیفون 15 اپل قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی Galaxy AI تعبیه شده در این گوشی انجام فرآیندهایی مثل ویرایش مولد تصاویر، خلاصه‌سازی یادداشت‌ها، ترجمه زنده و قابلیت جذاب Circle to Search را به کاربران ارائه داده و با استقبال فوق‌العاده‌ای هم روبرو شده است.

وان پلاس 12

دیگر گوشی پرچمدار ارزشمند اندرویدی که تقریبا از همه لحاظ سرتر از آیفون 15 اپل به شمار می‌رود وان پلاس 12 است که یکی از شگفتی‌های امسال دنیای گوشی‌های موبایل به شمار می‌رود.

وان پلاس 12

این گوشی پرچمدار از صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت 6.8 اینچی بهره می‌برد که رنگ‌بندی فوق‌العاده‌ای داشته و تصاویر را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد. حداکثر میزان روشنایی پانل LTPO AMOLED به کار رفته در این صفحه نمایش نیز 4500 نیت است که استفاده از آن تحت تابش مستقیم نور خورشید را نیز به بهترین شکل فراهم می‌کند. پرچمدار وان پلاس همچنین به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده و با بهره‌گیری از حداکثر 16 گیگ رم توانسته قدرت و عملکردی ماورای یک گوشی هوشمند را ارائه دهد و چه در مالتی تسکینگ‌های سنگین و چه اجرای پرجزئیات‌ترین بازی‌های موبایل خم به ابرو نیاورد! همچنین رابط کاربری OxygenOS 14 به کار رفته در این گوشی نیز روان و سریع بوده و عملکردی خیره‌کننده و بی‌آلایش را ارائه می‌دهد.

در کنار تمامی ویژگی‌های خیره‌کننده، ماژول دوربین OnePlus 12 نیز یک هیولای واقعی است! حسگر اصلی به کار رفته در این گوشی 50 مگاپیکسلی است و توسط یک دوربین تله فوتو پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک نمونه 48 مگاپیکسلی فوق عریض همراهی می‌شود. وان پلاس در ساخت این ماژول دوربین با کمپانی خوشنام هاسلبلاد همکاری کرده تا رنگ‌بندی تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی واقعی‌تر از آب درآمده و کیفیت کلی آن‌ها ارتقا یابد.

پرچمدار وان پلاس همچنین مثل نسل‌های گذشته شارژدهی فوق العاده‌ای داشته و با سرعتی باورنکردنی شارژ می‌شود. باتری 5400 میلی آمپر ساعتی این گوشی در تست بررسی عملکرد باتری پرچمداران سال 2024 با اختلاف، بالاتر از تمامی گوشی‌های پرچمدار دنیا ایستاده و شارژ 100 واتی آن نیز به معنای آن است که می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن باتری را شارژ نمود. OnePlus 12 همچنین از شارژ بیسیم 50 واتی و شارژ معکوس 10 واتی هم پشتیبانی کرده و جایی برای بحث باقی نمی‌گذارد.

به این ترتیب اگر به‌طور خاص شیفته اکوسیستم iOS یا آیفون‌های اپل نیستید و سعی دارید بهترین گوشی پرچمدار بازار را تهیه کنید، وان پلاس 12 گزینه‌ای به مراتب بهتر از آیفون 15 به شمار می‌رود.

در گجت نیوز بخوانید:
به جای پیکسل ۸ گوگل یکی از این ۵ گوشی جذاب را خریداری کنید 5 گوشی اندرویدی جذاب که می‌توانید به جای گلکسی S24 خریداری کنید ۵ گوشی که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ به جای آیفون ۱۵ پرو خریداری کنید ۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*