گلکسی واچ 7 اولترا

تصاویر جدید از گلکسی واچ 7 اولترا از حضور یک دکمه سوم عجیب خبر می‌دهند

رندرهای جدید گلکسی واچ 7 اولترا – Galaxy Watch 7 Ultra از طراحی جدید و عجیب آن که بی‌شباهت به اپل واچ اولترا هم نیست خبر می‌دهند. این رندرهای را در ادامه مشاهده فرمایید.

زمان زیادی تا برگزاری رویداد آنپکد بعدی سامسونگ باقی نمانده؛ بنابراین طبیعی است که انتشار اخبار، اطلاعات و رندرهای مختلف گجت‌های آتی سامسونگ در این روزها شدت بیشتری بگیرد. در روزها و هفته‌های گذشته، بارها رندرهای مربوط به پرچمداران تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 را مشاهده کرده‌ایم و اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی آن‌ها در اختیار داریم. از سوی دیگر حلقه هوشمند گلکسی رینگ سامسونگ نیز تا کنون چندین بار صدر اخبار مربوط به گجت‌های این کمپانی بوده و اطلاعات متعددی از آن در اختیارمان قرار گرفته است.

در این شرایط اکنون نوبت به ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 رسیده که اطلاعات موجود از آن در مقایسه با سایر محصولات رویداد Unpacked سامسونگ محدودتر است! جدیدترین اخبار رسیده از این ساعت هوشمند، نسخه «اولترا» از این دستگاه را به معرض نمایش می‌گذارند که قرار است در کنار مدل استاندارد و نسخه ارزان‌تر FE رونمایی و معرفی شود. آنچه در این رندرها خودنمایی می‌کنند، طراحی عجیب این ساعت هوشمند پریمیوم سامسونگ است.

گلکسی واچ 7 اولترا؛ نوآورانه و جذاب یا یک کپی ناقص‌الخلقه از اپل؟

جدیدترین رندهای Galaxy Watch 7 Ultra توسط افشاگر مطرح و سرشناس حوزه گجت‌های اندرویدی، OnLeaks منتشر شده است. این مدل که جایگزین نمونه‌های کلاسیک و پرو خواهد شد، طراحی مربعی داشته و در این زمینه متفاوت از نسل‌های قبل خواهد بود.

طراحی ساعت سامسونگ

البته طراحی مربعی این دستگاه کاملا متفاوت از چیزی است که در اپل واچ‌های استاندارد یا اپل واچ اولترا دیده‌ایم؛ چراکه در ساعت هوشمند سامسونگ بر خلاف اپل واچ که از یک نمایشگر مربعی بهره می‌برد، شاهد تعبیه یک نمایشگر دایره‌ای درون قابی مربعی هستیم. این طراحی جدید که نمی‌توان دقیقا آن را زیبا توصیف کرد بدون شک اقدامی برای ایجاد تفاوت میان مدل اولترا و سایر مدل‌های گلکسی واچ یا سایر محصولات بازار است. اگر به گجت‌های سامسونگ علاقه داشته باشید قطعا متوجه شباهت طراحی این ساعت هوشمند با «گیر اسپرت» سامسونگ که حدود شش سال پیش به بازار آمد خواهید شد!

در هر صورت هنوز نمی‌توان به‌طور دقیق در خصوص این که آیا این طراحی می‌تواند در سال 2024 هم همچنان جذاب باشد یا خیر نظر داد! به همین دلیل بهتر است در این خصوص تا رونمایی رسمی از دستگاه منتشر بمانیم!

البته طراحی گلکسی واچ 7 اولترا شباهت‌های متعددی هم به نسل‌های اول و دوم اپل واچ اولترا داشته و الهامات زیادی از این دو دستگاه گرفته است. به‌عنوان مثال، این دستگاه برای نخستین بار در تاریخ ساعت‌های هوشمند سامسونگ از سه دکمه فیزیکی در کنار بهره می‌برد. در نسل‌های گذشته سامسونگ همواره در ساعت‌های هوشمند خود از دو کلید فیزیکی، یکی در بالا و دیگر در پایین قاب کناری استفاده می‌کرد. با این وجود این بار در Galaxy Watch 7 شاهد حضور یک کلید دایره‌ای جدید در میان این دو کلید هستیم که ظاهر جدیدی به این دستگاه بخشیده است.

گلکسی واچ 7 اولترا

هنوز مشخص نیست این کلید جدید قرار است چه کاری در ساعت هوشمند پرچمدار سامسونگ انجام دهد. با این وجود طراحی صاف کناره‌های آن احتمال استفاده از آن به‌عنوان کراون ساعت را تقریبا منتفی می‌کند! با این حال نخستین چیزی که در خصوص این دکمه جدید به ذهن می‌رسد، عملکرد تنظیم‌پذیر و متغیری نظیر اکشن باتن در اپل واچ اولترا و آیفون 15 پرو است!

سایر مشخصات فنی Galaxy Watch 7 Ultra

صفحه نمایش گلکسی واچ 7 اولترا همچنان دایره‌ای بوده و توسط حاشیه‌ای برآمده، نظیر گلکسی واچ 6 کلاسیک یا مدل‌های کلاسیک نسل‌های قبل احاطه شده است. این حاشیه برآمده احتمالا به‌صورت مکانیکی قابل چرخش بوده و نیاز به تعبیه یک کراون جدید را از بین خواهد برد. از سوی دیگر، صفحه نمایش اندازه‌ای 1.5 اینچی داشته و حاشیه اطراف آن نیز کوچکتر از اندازه 1.85 اینچی اپل واچ اولترا و بزرگتر از گلکسی واچ 6 است.

از سوی دیگر، غلاف مربعی دربرگیرنده این نمایشگر به نسبت بزرگتر بوده و می‌تواند به شایعات مربوط به افزایش اندازه باتری در این ساعت دامن بزند. اطلاعات قبلی حاکی از تعبیه یک باتری 573 میلی آمپر ساعتی در گلکسی واچ 7 اولترا بودند.‌

علاوه بر این، مهم‌ترین تغییر سخت افزاری در Galaxy Watch 7 Ultra نیز احتمالا استفاده از تراشه جدید و سه نانومتری اگزینوس W1000 در آن است که کلید ارائه عملکرد فنی قدرتمند از سوی این دستگاه و ارائه تجربه کاربری نرم، نظیر آنچه در اپل واچ دیده‌ایم، خواهد بود!

گلکسی واچ 7 اولترا

رندهای افشا شده از گلکسی واچ 7 اولترا همچنین به طراحی جدید بند آن و تشابه بیشتر به اپل واچ در این بخش نیز اشاره می‌کنند. همان‌طور که از این تصاویر پیداست، بند ساعت هوشمند پریمیوم سامسونگ به‌طور کامل با بدنه ادغام شده و ظاهری یک‌دست‌تر به دستگاه می‌بخشد. تصاویر لو رفته از ساعت هوشمند جدید سامسونگ همچنین آن را با دو رنگ مختلف سفید و سیاه برای بند و سیاه و تیتانیومی برای بدنه نمایش می‌دهند. با این وجود انتظار می‌رود در روز معرفی، شاهد ارائه تنوع رنگ بیشتری از سوی سامسونگ باشیم.

گلکسی واچ 7 اولترا همچنین احتمالا از چینش جدیدی برای حسگرها نیز بهره خواهد برد. علاوه بر حسگرهای استاندارد ضربان قلب (PPG)، سنجش اکسیژن خون و دما، این گجت پوشیدنی می‌تواند نخستین دستگاهی باشد که قادر به سنجش غیرمخرب قند خون خواهد بود؛ هرچند که احتمالا بهره بردن از این حسگر منوط به کسب تاییدیه FDA خواهد بود!

سنسور Galaxy Watch

در بخش نرم افزاری نیز انتظار می‌رود که شاهد تعبیه رابط کاربری One UI بر پایه Wear OS 5 باشیم که به‌تازگی توسط گوگل معرفی شده است. بعید به نظر می‌رسد که نسل جدید رابط کاربری One UI for Watch با تغییرات بصری چندانی روبرو شود. با این وجود می‌توان انتظار داشت برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد دستگاه در پایش خواب یا فعالیت‌های ورزشی در گلکسی واچ 7 اولترا تعبیه شوند.

در گجت نیوز بخوانید:
آشنایی با قابلیت های گلکسی واچ ۶ سامسونگ که باعث کمک به سلامتی کاربران می‌شود وان پلاس از ساعت هوشمند واچ ۲ با باتری ۱۰۰ ساعتی رونمایی کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*