تغییر گلکسی زد فولد 6

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ با این 7 تغییر مهم بازار تاشوها را متحول خواهد کرد

در اینجا به چند تغییر مهم گوشی گلکسی زد فولد 6 – Galaxy Z Fold 6 سامسونگ اشاره خواهیم کرد که قادرند این گوشی را به محصولی متفاوت از سایر پرچمداران تاشو بازار تبدیل کنند.

پس از گذشت چند سالی که با درخشش مسلم و یکه‌تازی سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو همراه بود، این کمپانی اخیرا رقبای زیادی پیدا کرده که نبرد در این دسته محصولات را بسیار داغ‌تر کرده‌اند. همین مساله فشار زیادی روی پرچمداران تاشو آتی این کمپانی، گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 وارد کرده که بتوانند بار دیگر تاج و تخت پادشاهی این دسته گوشی‌ها را تصاحب کنند.

در ماه‌های گذشته اخبار و جزئیات فراوانی از پرچمداران تاشو سامسونگ به بیرون درز کرده و بخش عمده‌ای از مشخصات و طراحی آن افشا شده بود. بر اساس این اخبار سامسونگ ظاهرا برنامه گسترده‌ای برای گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 خود داشته و در صدد است که بار دیگر شکوه و جلال گذشته خود را در بازار تاشوها به دست بیاورد.

در ادامه قصد داریم به بررسی چند تغییر مهم در گلکسی زد فولد 6 سامسونگ بپردازیم که می‌تواند آغازگر مسیری تازه برای گوشی‌های تاشو دنیا باشد و رقابت این گوشی با محصولاتی نظیر وان پلاس اوپن، پیکسل فولد و سایر تاشوهای پرچمدار چینی را وارد مسیر جدیدی کند.

نسبت طول به عرض عریض‌تر

طی پنج نسل گذشته، گوشی‌های تاشو خانواده گلکسی زد فولد سامسونگ همواره نسبت عرض به طول باریک و منحصربفردی داشته‌اند که باعث می‌شد ظاهر آن‌ها از بسیاری محصولات هم‌رده بلندتر احساس شود. در عین حال به نظر می‌رسد این رویه در نسل ششم متوقف شود؛ چراکه بر اساس رندرهای موجود از این گوشی، صفحه نمایش بیرونی دستگاه نسبت عرض به طول عریض‌تری نسبت به قبل خواهد داشت تا در دست گرفتن آن حس استانداردتری به کاربران بدهد.

نسبت عرض به طول Galaxy Z Flip 6

عریض‌تر کردن صفحه نمایش گلکسی زد فولد 6 امکان کاهش صخامت، چه در حالت باز و چه بسته را به سامسونگ خواهد داد. این مساله همچنین می‌تواند سطح استفاده و کاربری این گوشی را نیز به‌طور قابل توجهی نسبت به نسل‌های قبل ارتقا دهد. به‌عنوان مثال اجرای اپلیکیشن‌ها روی صفحه نمایش بیرونی دستگاه بهتر انجام خواهد شد و برنامه‌هایی که روی صفحه نمایش‌های داخلی و بیرونی اجرا می‌شوند، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

قاب مستحکم‌تر تیتانیومی

علاوه بر تغییر نسبت طول به عرض، دیگر تغییر مهمی که انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 6 با آن روبرو شود استفاده از قاب تیتانیومی در طراحی است که مشابه آن پیش‌تر در گلکسی اس 24 اولترا دیده شده است. این قابلیت تا کنون به‌طور اختصاصی روی گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ قرار داشته؛ اما با توجه به آن‌که سری گلکسی زد فولد سامسونگ گران‌ترین و پریمیوم‌ترین پرچمداران سامسونگ به شمار می‌روند، تیتانیوم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای استفاده در این گوشی‌های تاشو لوکس باشد.

تغییر گلکسی زد فولد 6

جایگزینی آلومینیوم با تیتانیوم در ساخت قاب گوشی گلکسی زد فولد 6 علاوه بر ارتقای جلوه بصری گوشی تاشو پریمیوم سامسونگ همچنین می‌تواند باعث ارتقای دوام و پایداری این گوشی هم شود؛ چراکه تیتانیوم اساسا در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند ضربه و خط و خش مقاوم‌تر از سایر فلزات معمول در ساخت فریم گوشی‌های موبایل عمل می‌کند.

دوام بیشتر صفحه نمایش تاشو

یکی از اولین و بزرگترین چالش‌هایی که کاربران گوشی‌های تاشو، خصوصا مدل‌های کتابی، با آن روبرو بوده‌اند سایش، خط و خش و استهلاک صفحه نمایش داخلی تاشو این دستگاه‌هاست. سامسونگ البته در این زمینه پیشرفت‌های فراوانی کرده و نسل گذشته با معرفی لولای بدون فاصله توانست به دستاوردهای مهمی در این خصوص برسد. در عین حال به نظر می‌رسد نسل بعدی پرچمدار تاشو کتابی کره‌ای‌ها قرار است با استفاده از فناوری جدیدی که فعلا با نام ironflex شناخته می‌شود به دوام و استحکام بسیار بالاتری برسد.

صفحه نمایش تاشو

تنها اطلاعاتی که تا به امروز در خصوص تکنولوژی Ironflex در اختیار داریم آن است که این صفحه نمایش به پانل‌های اولد تاشو و گوشی‌های تاشو سامسونگ مرتبط خواهد بود! با این وجود صرف عبارت «آیرون فلکس» که از ترکیب دو کلمه آیرون (آهن) و فلکس (انعطاف‌پذیری) تشکیل شده می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که باید انتظار دوام بیشتر پانل‌های صفحه نمایش گلکسی زد فولد 6 در برابر خط و خش، سایش و دیگر آسیب‌های ناشی از باز و بسته کردن متوالی دستگاه را داشت.

البته اگر سامسونگ بتواند این صفحه نمایش‌های مقاوم‌تر را با روشنایی بیشتر پانل‌های داخلی و بیرونی همراه کند می‌توان انتظار موفقیتی خیره‌کننده را برای نسل بعدی پرچمداران تاشو این کمپانی داشت.

استفاده اختصاصی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3

شکی نیست که گوشی‌های تاشو به‌خاطر اندازه بزرگ‌تر و ماهیت خاص خود به توان پردازشی بالاتری نیاز داشته و برای اجرای برخی اپلیکیشن‌های سنگین، مالتی تسک و اجرای بازی‌های پرجزئیات نیازمند توان پردازشی بالاتری نسبت به گوشی‌های عادی هستند.

تغییر گلکسی زد فولد 6

پرچمداران امسال سامسونگ، سری گلکسی اس 24، علیرغم این که همگی در شمار بهترین گوشی های پرچمدار بازار قرار دارند، اما بسته به ناحیه جغرافیایی که در آن واقع شده‌اند از دو مدل مختلف اگزینوس یا کوالکام تراشه بهره می‌برند! این مساله البته در خصوص مدل اولترا صادق نیست و این گوشی در تمامی نقاط دنیا مجهز به نسخه اوورکلاک شده از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 روانه بازار خواهد شد.

به نظر می‌رسد این مسیر قرار است که در سری تاشوهای گلکسی زد فولد 6 نیز ادامه داده شود. بنابراین انتظار می‌رود خبری از نسخه اگزینوس این گوشی پرچمدار نباشد و تمامی مدل‌های آن به تراشه قدرتمند و مطمئن Snapdragon 8 Gen. 3 مجهز شوند.

پیش‌تر در مقایسه تراشه‌های پرچمدار اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 اشاره کردیم که چیپست سامسونگ نیز عملکردی استنثایی ارائه کرده و قطعا هواداران را راضی خواهد کرد! با این وجود تراشه‌های کوالکام طبیعتا شناخته‌شده‌تر و خوش‌ساخت‌تر از چیپست‌های سامسونگ بوده و می‌توانند گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 را چه از نظر قدرت سخت افزاری و چه مصرف بهینه انرژی هم‌تراز با پرچمدارانی چون گلکسی اس 24 اولترا یا وان پلاس 12 قرار دهند.

شارژدهی بالاتر باتری

حتی اگر سامسونگ تصمیمی برای ارتقای باتری Galaxy Z Fold 6 نداشته باشد، مصرف شارژ بهینه‌تر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 باعث خواهد شد که میزان شارژدهی این دستگاه نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کند.

شارژدهی بالاتر باتری

سال گذشته، گلکسی زد فولد 5 با باتری 4400 میلی آمپر ساعتی خود در بنچمارک شارژدهی باتری گوشی‌های پرچمدار وبسایت Tom’s Guide موفق به ثبت شارژدهی 10 ساعت و 55 دقیقه‌ای شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته در گلکسی اس 23 اولترا شارژدهی 13 ساعت و 9 دقیقه‌ای را در تست مشابه به ثبت رسانده و اس 24 اولترا مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز شارژدهی را به 16 ساعت و 45 دقیقه ارتقا داده است. ظرفیت باتری هر دوی این گوشی‌ها برابر با 5000 میلی آمپر ساعت بوده است.

در میان گوشی‌های پرچمدار تاشو نیز وان پلاس اوپن موفق شده با شارژدهی 11 ساعت و 45 دقیقه‌ای عملکردی فوق‌العاده را به ثبت برساند. با این وجود شاید استفاده اختصاصی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بتواند باعث شود گلکسی زد فولد 3 در این بخش بتواند گوی سبقت را از رقیب چینی‌اش بدزدد!

قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی

چند ماهی‌ست که هوش مصنوعی به داغ‌ترین کلیدواژه در حوزه فناوری تبدیل شده و راه خود را تقریبا به تمامی دستگاه‌های مصرفی بازار باز کرده است. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که هوش مصنوعی Galaxy AI در پرچمداران تاشو امسال سامسونگ نیز حضور پررنگی داشته باشد.

هوش مصنوعی Galaxy AI

مساله مهم در این خصوص آن است که جدیدترین بروزرسانی رابط کاربری وان یو آی سامسونگ (وان یو آی 6.1) بخش مهمی از قابلیت‌های هوش مصنوعی سری پرچمدار گلکسی اس 24 را به دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ اعم از گلکسی زد فولد 5 اضافه کرد. از این دسته قابلیت‌ها می‌توان به ویرایش مولد، ترجمه زنده و ویدیوهای اسلوموشن آنی اشاره کرد.

متاسفانه هنوز هیچ اطلاعات رسمی در خصوص آن که چه قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی در گلکسی زد فولد 6 تعبیه خواهند شد، منتشر نشده. با این وجود می‌توان انتظار داشت بخش مهمی از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیرامون مد فلکس (Flex Mode) و قابلیت‌های مالتی تسکینگ در این گوشی باشد؛ جایی که می‌توان انتظار سیستم مالتی تسکینگ هوشمند، نظیر آنچه در بخش Open Canvas گوشی‌های وان پلاس دیدیم را از پرچمدار جدید تاشو سامسونگ داشت.

با توجه به قیمت بالای گلکسی زد فولد 6 تغییراتی از جنس افزوده شدن هوش مصنوعی و کاربردهای جذاب آن می‌توانند حس پریمیوم بودن بیشتری به آن بخشیده و مشتریان ثروتمند را بیش از پیش به پرچمدار تاشو کره‌ای‌ها جذب کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ چه امکانات جدید دارد؟

مدل پریمیوم گلکسی زد فولد 6 اولترا

در کنار تمامی موارد گفته شده، دیگر تغییر بزرگ و تاثیرگذار گلکسی زد فولد 6 که می‌تواند برتری محسوسی در نبرد با رقیبان به آن ببخشد، مدل «اولترا» خواهد بود که پیش‌تر در بخش گوشی های موبایل گجت نیوز در خصوص آن مطالعه کرده‌اید.

تغییر گلکسی زد فولد 6

همان‌طور که از نام این نسخه پیداست، در گلکسی زد فولد 6 اولترا با یک مدل پریمیوم‌تر از Galaxy Z Fold 6 طرف خواهیم بود که با امکانات اختصاصی مثل تجهیز به قلم اس پن، دوربین باکیفیت‌تر 200 مگاپیکسلی، باتری بزرگتر یا شاید حتی دوربین تله فوتو قدرتمندتر عملکردی یک پله فراتر از مدل استاندارد این گوشی ارائه خواهد کرد.

با توجه به این مشخصات همچنین می‌توان انتظار داشت که قیمت مدل اولترا گلکسی زد فولد 6 احتمالا به‌مراتب بالاتر از مدل استاندارد خواهد بود و این مساله بدون شک جایگاه سری Galaxy Z Fold به‌عنوان گران‌ترین گوشی سامسونگ را مستحکم‌تر از قبل خواهد کرد!

 جمع‌بندی؛ آیا گلکسی زد فولد 6 برای رقابت با سایر محصولات بازار شانسی دارد؟

تنها زمان تعیین خواهد کرد که آیا این چند تغییر احتمالی گلکسی زد فولد 6 قادر خواهند بود شانس پرچمدار جدید تاشوی سامسونگ برای رقابت با سایر محصولات بازار را افزایش داده و در تثبیت جایگاه این کمپانی به‌عنوان برترین سازنده گوشی‌های تاشو کمکی به این کمپانی کنند یا خیر!

انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 6 با قیمتی مشابه با سال گذشته (1800 دلار) رونمایی شده و روانه بازار گردد. این قیمت‌گذاری البته مدل اولترا را در نظر نگرفته؛ چراکه این نسخه بدون شک قیمتی بسیار بالاتر خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۴؛ کدام گلکسی مناسب شماست؟ تماشا کنید: یک روز در دنیای واقعی با گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اف ای؛ تمام اخبار و شایعات پیرامون گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*