گلکسی زد فولد 6 اف ای

گلکسی زد فولد 6 اف ای؛ تمام اخبار و شایعات پیرامون گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ

بر اساس شایعات موجود، سامسونگ به‌زودی از یک مدل ارزان‌تر از گوشی‌های تاشو خود، گلکسی زد فولد 6 اف ای – Galaxy Z Fold 6 FE رونمایی خواهد کرد. این گوشی چه مشخصاتی خواهد داشت؟

گلکسی زد فولد 6 اف ای همان گوشی تاشو ارزان قیمت سامسونگ است که از نسل نخست این سری گوشی‌ها منتظر عرضه‌اش هستیم. در ماه‌های اخیر اخبار و شایعات فراوانی پیرامون عرضه احتمالی یک گوشی تاشوی دیگر در کنار سری گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 به گوش رسیده است. پیش‌تر بسیاری صاحب‌نظران و افشاگران اعتقاد داشتند این گوشی سوم مدلی پریمیوم‌تر و گران‌قیمت‌تر از محصولات تاشوی سامسونگ تحت نام «گلکسی زد فولد 6 اولترا» خواهد بود. در عین حال برخی دیگر نیز عرضه یک مدل ارزان‌تر از این سری که با نام گلکسی زد فولد 6 اف ای شناخته می‌شود را محتمل‌تر می‌دانند.

پیش‌تر جزئیات بیشتر Galaxy Z Fold 6 Ultra را در گجت نیوز بررسی کردیم. بنابراین امروز قصد داریم به معرفی بیشتر گلکسی زد فولد 6 اف ای بپردازیم و طراحی و مشخصات احتمالی آن را بررسی کنیم. دقت کنید که تمام این اطلاعات بر پایه اسناد و اطلاعات لو رفته در اینترنت تدوین شده و به هیچ وجه به تایید رسمی سامسونگ نرسیده‌اند. بنابراین کاملا ممکن است در نهایت نه خبری از مدل اولترا گلکسی زد فولد 6 باشد و نه مدل اف ای.

گوشی Galaxy Z Fold 6 FE

تا به امروز ناشناخته‌های فراوانی در خصوص گوشی تاشو اقتصادی گلکسی زد فولد 6 اف ای وجود دارد. با این وجود تعداد زیادی از افشاگران به قیمت احتمالی 800 دلاری این گوشی اشاره کرده‌اند و چینش دوربین آن را مشابه با گلکسی زد فولد 5 یا گلکسی زد فلیپ 5 دانسته‌اند.‌ از سوی دیگر سامسونگ همچنین برخی بخش‌های دیگر این گوشی اعم از صفحه نمایش یا باتری را نیز ضعیف‌تر از نسخه استاندارد گلکسی زد فولد 6 در نظر خواهد گرفت تا قیمت را در سطح پایین‌تری نگه دارد.

طراحی و صفحه نمایش گلکسی زد فولد 6 اف ای

هنوز مشخص نیست که سامسونگ از چه مکانیزمی برای طراحی گوشی تاشو Galaxy Z Fold 6 FE استفاده خواهد کرد. با این حال اطلاعات اولیه این گوشی حاکی از طراحی کتابی مشابه با سری کنونی گلکسی زد فولد در آن هستند.‌ بنابراین می‌توان انتظار حضور یک صفحه نمایش بیرونی با اندازه شبیه به گوشی‌های موبایل را در این گوشی داشت؛ در حالیکه باز کردن آن باعث نمایش صفحه نمایش بزرگتر داخلی آن خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
سامسونگ گوشی منعطف گلکسی زد فولد ۶ را در دو مدل پایه و اولترا عرضه می‌کند اولین تصاویر از گلکسی زد فولد ۶ لو رفت از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم

این احتمال وجود دارد که سامسونگ برای کاهش قیمت تمام شده گوشی تاشو اقتصادی خود، دیجتایزر را از صفحه نمایش آن حذف کند و در نتیجه صفحه نمایش داخلی گلکسی زد فولد 6 اف ای قادر به پشتیبانی از قلم استایلوس S Pen نخواهد بود. همچنین به گزارش Sisa Journal صفحه نمایش این گوشی نیز مشخصات چندان هیجان‌انگیزی نخواهد داشت! این پایگاه خبری گزارش داده که نسخه ارزان‌تر گلکسی زد فولد 6 از پردازنده‌ای ضعیف‌تر بهره خواهد برد و صفحه نمایش و باتری آن نیز مشخصاتی پایین‌تر از سری گلکسی زد فولد 6 خواهند داشت. البته اطلاعات دقیق از مشخصات صفحه نمایش این گوشی هنوز در دست نیست؛ اما رزولوشن فول اچ دی و نرخ رفرش پایین‌تر در مقایسه با نرخ 120 هرتزی نسل کنونی این پرچمداران از جمله انتظاراتی است که می‌توان از صفحه نمایش این گوشی داشت.

گلکسی زد فولد 6 اف ای

البته تمامی متدهای کاهش هزینه سامسونگ لزوما بد نیستند؛ چراکه برخی منابع از به کار گیری یک روش جدید چاپ جوهرافشان برای ساخت حاشیه‌های صفحه نمایش گلکسی زد فولد خبر داده‌اند که می‌تواند تاثیر بسزایی روی کاهش هزینه‌های ساخت این گوشی داشته باشد. بد نیست بدانید که تولید حاشیه‌های صفحه نمایش در گوشی‌های تاشو فرآیندی بسیار دشوار و هزینه‌بر بوده و بهینه‌سازی روش‌های مرتبط با آن می‌توانید کمک فراوانی به کاهش قیمت تمام‌شده این محصولات کند. این روش البته تنها مختص گلکسی زد فولد 6 اف ای نخواهد بود و در دیگر گوشی‌های تاشو سامسونگ نیز قابل اجراست.

به این ترتیب کره‌ای‌ها قادر خواهند بود بدون نیاز به استفاده از سخت افزار ضعیف‌تر گوشی تاشو خود را با قیمت مناسب‌تری به دست مشتریان برسانند.

عملکرد فنی Galaxy Z Fold 6 FE

از مشخصات فنی و قابلیت‌های سخت افزاری گوشی Galaxy Z Fold 6 FE اطلاعات چندانی منتشر نشده؛ اما مشخصا این گوشی تاشو اقتصادی با سخت افزاری ضعیف‌تر در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشو سال 2024 روانه بازار خواهد شد. پردازنده ضعیف‌تر، ظرفیت پایین‌تر رم و حافظه داخلی کمتر از جمله مشخصات قابل انتظار آن هستند.

گوشی Galaxy Z Fold 6 FE

در دنیای شلوغ پردازنده‌های اندرویدی حال حاضر دنیا می‌توان محصولات مختلفی را پیدا کرد که پتانسیل استفاده در این گوشی را داشته باشند. البته طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که چیپست به کار رفته در گوشی اقتصادی ارزان‌قیمت‌تر گلکسی زد فولد 6 اف ای هم‌تراز هم‌تراز با نمونه به کار رفته در سری گلکسی زد فولد 6 (احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 3) باشد؛ اما نسل قدیمی‌تر این چیپست، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 یا تراشه جدید اسنپدراگون 8s نسل 3 که با هدف ارائه بهترین عملکرد در گوشی‌های میان رده طراحی و ساخته شده از جمله گزینه‌های محتمل برای مدل ارزان قیمت‌تر گوشی تاشو سامسونگ خواهند بود.

دوربین گلکسی زد فولد 6 اف ای

با وجود این که سری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ همواره در بخش بهترین دوربین‌ها در گوشی‌های اندرویدی مدعی بوده‌اند، اما این وضعیت اصلا در خصوص گوشی‌های سری گلکسی زد این کمپانی صادق نبوده است! به عنوان مثال، دوربین به کار رفته در گلکسی زد فولد 5 دقیقا همان ماژول مورد استفاده در گلکسی زد فولد 4 بود که خود پیشرفتی جزیی برای گلکسی زد فولد 3 به شمار می‌رفت! متاسفانه همین شرایط احتمالا در مورد زد فولد 6 اف ای هم برقرار خواهد بود!

گزارش‌های پیشین Sisa Journal حاکی از تجهیز گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ به دوربینی مشابه با نسل کنونی این گوشی‌هاست. همچنین بر اساس بخش دیگری از این گزارش، ماژول دوربین این گوشی احتمالا دوگانه و چینش و رزولوشن دوربین‌ها نیز مشابه با گلکسی زد فولد 5 خواهد بود و در این گوشی خبری از دوربین سوم که قرار بود به لنز تله فوتو مجهز باشد نخواهد بود.

گلکسی زد فولد 6 اف ای

در عین حال مشخص نیست که ماژول دوربین شبیه به گلکسی زد فولد 5 خواهد یا بود یا گلکسی زد فلیپ 5! گلکسی زد فولد 5 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره خواهد برد؛ درحالیکه حسگر اصلی زد فلیپ 5 رزولوشنی تنها 12 مگاپیکسلی دارد! در این میان البته هر دو گوشی تاشوی نسل کنونی سامسونگ به یک دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی فوق عریض مجهزند. بنابراین احتمالا این دوربین در گوشی اقتصادی تاشو کره‌ای‌ها نیز حضور خواهد داشت.

باتری و سیستم شارژ Galaxy Z Fold 6 FE

تنها اخباری که در حال حاضر از ماژول دوربین گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ در اختیار ماست توسط Sisa Journal منتشر شده که حاکی از ظرفیت کمتر باتری در مقایسه با سایر محصولات تاشو این کمپانی‌ست!

سیستم شارژ Galaxy Z Fold 6 FE

در این زمینه باید توجه کرد که هیچ‌یک از گوشی‌های تاشو سامسونگ تا به امروز باتری چندان حجیمی نداشته‌اند و شارژدهی باتری آن‌ها نیز در بهترین حالت متوسط بوده است. بنابراین نباید انتظار عملکرد درخشانی از باتری گوشی تاشو اقتصادی این کمپانی داشت. علاوه بر این، شارژدهی مدل‌های پریمیوم گوشی‌های تاشو سامسونگ نیز چندان چنگی به دل نمی‌زند. بنابراین تصور آن که Z Fold 6 FE سرعت شارژ بالاتری داشته باشد غیرواقعی به نظر می‌رسد. در حال حاضر، جدیدترین مدل‌ها از پرچمداران تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 به شارژ سیمی 25 واتی و شارژ بیسیم 15 واتی مجهز هستند.

قیمت، زمان رونمایی و عرضه به بازار

مهم‌ترین ویژگی گوشی اقتصادی گلکسی زد فولد 6 اف ای و برگ برنده آن در رقابت با سایر تاشوهای بازار، احتمالا قیمت آن خواهد بود. Galaxy Z Fold 5 اکنون قیمتی 1800 دلاری داشته و از دسترس بسیاری علاقمندان خارج است. بنابراین سامسونگ می‌تواند با سیاست‌گذاری قیمتی درست، گوشی‌های تاشو خود را به دست افراد بیشتری در سرتاسر دنیا برساند. با این وجود سوال مهم در این خصوص این است که کره‌ای‌ها تا چه حد قادر به کاهش قیمت مدل‌های استاندارد تاشوهای خود خواهند بود؟

گلکسی زد فولد 6 اف ای

بسیاری شایعات حاکی از تصمیم سامسونگ برای ارائه این گوشی با قیمت زیر 800 دلار هستند. به این ترتیب قیمت گوشی تاشو سامسونگ حدود نصف قیمت گلکسی زد فولد 5 خواهد شد! علاوه بر این Galaxy Z Fold 6 FE همچنین ارزان‌تر از گوشی هزار دلاری گلکسی زد فلیپ 5 بوده و قیمتی تقریبا برابر با موتو ریزر 2023 خواهد داشت. این دستاور از هر دیدی که به آن نگاه کنیم شگفت‌انگیز خواهد بود و می‌تواند فروشی باورنکردنی را برای گوشی زد فولد 6 اف ای به ارمغان بیاورد. با این حال ماهیت گوشی تاشوی اقتصادی سامسونگ (تاشو یا فلیپ فون) می‌تواند تاثیر این قیمت استثنایی را دوچندان کند.

همچنین در خصوص زمان رونمایی این گوشی نیز بسیاری افراد معتقدند معرفی آن همراه با سایر اعضای خانواده تاشوهای سال 2024 سامسونگ، یعنی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 انجام خواهد شد. از طرف دیگر برخی رسانه‌های دیگر مثل TheElec نیز معتقدند که نسخه FE گوشی تاشوی نسل آینده سامسونگ بیشتر روی بازار کشور چین متمرکز خواهد بود؛ جاییکه تعدد گوشی‌های تاشو در آن بسیار بیشتر از سایر نقاط دنیاست.

از سوی دیگر سامسونگ همچنین مدل FE سری گوشی‌های گلکسی S خود را اندکی پس از مدل‌های اصلی رونمایی می‌کند. بنابراین اگر قرار به معرفی نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر از گوشی‌های تاشو سامسونگ باشد، این اتفاق مدتی پس از معرفی مدل‌های اصلی رخ خواهد داد. این مساله نیز توسط تعدادی از افشاگران حوزه گوشی‌های سامسونگ تایید شده است.

گلکسی زد فولد 6 اف ای

در هر صورت به نظر می‌رسد گوشی‌های تاشو امسال سامسونگ نیز اندکی زودتر از همیشه رونمایی خواهند شد. دلیل این مساله عدم تمایل سامسونگ به همزمانی رویداد معرفی این گوشی‌ها و برگزاری المپیک تابستانی است. این مساله احتمالا باعث خواهد شد که سری اصل گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ 2024 در ماه جولای رونمایی شوند. در این شرایط می‌توان انتظار داشت که نسخه‌های ارزان‌تر FE این گوشی‌ها در ماه سپتامبر یا اکتبر معرفی شوند.

آیا Galaxy Z Fold 6 FE می‌تواند به گوشی محبوبی تبدیل شود؟

در حال حاضر حجم ندانسته‌های ما در خصوص گوشی تاشو ارزان‌قیمت سامسونگ بسیار بیشتر از دانسته‌هایمان است! بنابراین تصمیم‌گیری در خصوص خرید یا عدم خرید این گوشی اندکی دشوار به نظر می‌رسد. با این وجود در نگاه اول، یک گوشی تاشو از سوی سامسونگ که بتواند در محدوده قیمتی 800 دلار روانه بازار شود و همان طراحی کتاب‌مانند سری Galaxy Z Fold را ارائه کند بسیار جذاب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

گوشی Galaxy Z Fold 6 FE

در عین حال کاهش قیمت یک گوشی به نصف اصلا شوخی‌بردار نیست و نیازمند تغییراتی جدی در آن خواهد بود. گوشی‌های تاشو بی‌دلیل به محصولاتی گرانقیمت و پریمیوم تبدیل نشده‌اند. بنابراین اگر سامسونگ با هدف طراحی و ساخت یک گوشی ارزان‌قیمت قابلیت‌های کلیدی سری گوشی‌های گلکسی زد فولد را حذف کند ممکن است محصول نهایی به‌حدی از دی ان ای سری گوشی‌های تاشو این کمپانی دور باشد که حتی با نصف قیمت گلکسی زد فولد 6 هم ارزش خرید چندان بالایی نداشته باشد! بنابراین اطلاع دقیق از این که گلکسی زد فولد 6 اف ای در بخش‌های صفحه نمایش، عملکرد فنی و دوربین چقدر ضعیف‌تر از سری گلکسی زد فولد باشد می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت آن نقش مهمی ایفا کند.

با وجود تمام آنچه گفته شد هنوز برای اظهار نظر در خصوص گوشی‌های تاشو Galaxy Z Fold 6 FE زود به نظر می‌رسد و جمع‌بندی در مورد آن نیازمند گذر زمان و افشای اطلاعات بیشتر است. این اطلاعات بدون شک با نزدیک شدن به زمان رونمایی این گوشی بیشتر منتشر خواهند شد.

همچنین بخوانید:
ویوو ایکس فولد ۳ پرو با این مشخصات قدرتمندترین گوشی تاشو دنیا خواهد بود گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ بسیار ارزان تر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید ۵ گوشی تاشوی اقتصادی و کاربردی که در سال ۲۰۲۴ می‌توانید خریداری کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*