سامسونگ گلکسی بوک 4 اج

چرا گلکسی بوک 4 اج سامسونگ جذاب ترین لپ تاپ هوش مصنوعی حال حاضر دنیاست؟

از میان ارتش لپ تاپ های هوش مصنوعی ویندوزی که اخیرا معرفی شده‌اند، سامسونگ گلکسی بوک 4 اج – Galaxy Book 4 Edge در کلاس بالاتری قرار می‌گیرد. دلیل این مساله چیست؟

اگر پیگیر اخبار تکنولوژی در گجت نیوز باشید در جریان هستید که چندی پیش رویدادی اختصاصی با هماهنگی مایکروسافت و حضور تعدادی از بزرگترین کمپانی‌های سازنده لپ تاپ در جهان برگزار شد و در آن مجموعه جدیدی از لپ تاپ‌های ویندوزی به‌طور رسمی معرفی شدند.  این لپ تاپ‌ها البته با چیزی که در نگاه اول انتظار می‌رود متفاوت هستند؛ چراکه تمامی آن‌ها زیرمجموعه برنامه Copilot+ PC مایکروسافت بوده و از پایه با بهره‌‌گیری از تراشه‌های ARM و با نگاه به هوش مصنوعی طراحی و ساخته شده‌اند.

نکته جالب در خصوص این لپ تاپ ها آن است که تمامی آن‌ها با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگوان ایکس کوالکام از عملکرد فنی یکسانی بهره‌مند بوده و شارژدهی باتری یکسانی دارند! در عین حال حتی با این مشخصات واحد هم می‌توان علیرغم آتش‌بازی برندهای سرشناسی مثل ایسر، اچ پی، دل و لنوو لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج سامسونگ را به‌عنوان بهترین و جذاب‌ترین محصول در میان این دستگاه‌ها در نظر گرفت.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با بررسی بیشتر مشخصات ظاهری و فنی Galaxy Book4 Edge دلایل برتری آن بر سایر محصولات کوپایلوت پلاس بازار را تشریح کنیم.

طراحی بهتر و بهینه‌تر؛ مهم‌ترین برگ برنده گلکسی بوک 4 اج سامسونگ

مهم‌ترین متر و مقیاس برای مقایسه لپ تاپ‌های هوش مصنوعی جدید ویندوز، مک بوک ایر M3 اپل است؛ چراکه این دستگاه به‌عنوان هدف اصلی مایکروسافت از تجهیز ناوگان لپ تاپ‌هایش به شمار می‌رود.

مک بوک ایر M3

با توجه به عملکرد سخت افزاری و شارژدهی یکسان لپ تاپ‌های جدید ویندوزی می‌توان پیش‌بینی کرد که اکثر آن‌ها قادر به ارائه رقابتی پایاپای با MacBook Air M3 یا حتی شکست دادن آن در تست‌های سخت افزاری هستند. با این وجود آنچه لپ تاپ اپل را به گزینه‌ای برتر برای بسیاری افراد تبدیل می‌کند، ضخامت کم و وزن سبک آن است.

برای مثال، سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت که گل سرسبد ارتش محصولات Copilot+ به شکار می‌رود را در نظر بگیرید. ردموندی‌ها با ارائه تغییرات نسبتا گسترده در طراحی نسل جدید این لپ تاپ ظاهری مدرن‌تر و جذاب‌تر به این دستگاه خود بخشیده‌اند. با این وجود ضخامت دستگاه نسبت به قبل هیچ تغییری نکرده و هنوز برابر با 0.69 اینچ است. این درحالی‌ست که مک بوک ایر ام 3 با ضخامت 0.44 اینچی خود به‌طور قابل توجهی باریک‌تر به شمار می‌رود.

همین ضخامت ناچیز به اپل اجازه داده که سری لپ تاپ‌های MacBook Air خود که پیش‌تر با تراشه‌های اینتل عملکردی ضعیف از لحاظ فنی ارائه می‌کردند را به هیولاهایی نظیر سری M2 تبدیل کند. بنابراین زمانی که صحبت از لپ تاپ‌های جدید بازار مطرح می‌شود، ضخامت مساله‌ای غیرقابل انکار است!

البته برخی لپ تاپ‌های کوپایلوت پلاس که اخیرا معرفی شدند توانسته‌اند از حیث ضخامت به اعدادی جذاب برسند. با این وجود ضخامت اکثر آن‌ها همچنان اختلافی معنادار با مک بوک ایر اپل دارد. این مساله اما در خصوص گلکسی بوک اج 4 که در دو اندازه 14 و 16 اینچی رونمایی شده صادق نیست!

طراحی سامسونگ گلکسی بوک 4 اج

نخستین چیزی که در خصوص این لپ تاپ‌های سامسونگ خودنمایی می‌کند، ضخامت فوق‌العاده باریک آن‌هاست. به‌طور خاص مدل‌های 14 و 16 اینچی این لپ تاپ به‌ترتیب ضخامت‌هایی 0.43 و 0.48 اینچی دارند. به این ترتیب مدل 14 اینچی Galaxy Book 4 Edge رسما باریک‌تر از مک بوک ایر M3 اپل خواهد بود! از سوی دیگر، کره‌ای‌ها همچنین موفق شده‌اند در مدل 16 اینچی یک پورت HDMI را نیز در کناره دستگاه تعبیه کنند!

این مساله برای علاقمندان به لپ تاپ‌های ویندوزی جدید بازار بسیار جذاب خواهد بود؛ چراکه نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده بهینه چیپست‌های کوالکام است که آن را هم‌تراز با پردازنده‌های پرادعای سری M اپل قرار می‌دهد. اگر طراحی نهایی گلکسی بوک اج 4 شبیه به چیزی باشد که رونمایی شده، می‌توان نتیجه گرفت که کوپرتینویی‌ها در بخش عملکرد فنی بهینه تراشه‌های لپ تاپ خود رقیب جدیدی خواهند داشت!

لپ تاپ جدید سامسونگ

آن‌چه محصول جدید سامسونگ را جذاب‌تر می‌کند این است که تراشه‌های به کار رفته در آن‌ها بر خلاف چیپست M3 نیازمند فن مجزاست. در عین حال حتی علیرغم این مساله نیز همچنان شاهد ارائه ضخامتی کمتر از مک بوک Air در مدل 14 اینچی این لپ‌تاپ‌ها هستیم.

البته می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که Galaxy Book 4 Edge باریک‌ترین لپ تاپ کوپایلوت پلاس بازار نخواهد بود و در آینده شاهد رونمایی از دستگاه‌های شگفت‌انگیزتری خواهیم بود. با این وجود نمی‌توان منکر هنر و مهندسی خارق‌العاده سامسونگ در طراحی این لپ تاپ شد که می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای این برند در بازار لپ تاپ‌ها رقم بزند.

در گجت نیوز بخوانید:
این لپ تاپ ها از مک بوک ایر M2 باریک تر هستند

هوش مصنوعی Galaxy AI

دیگر زمینه منحصربفرد لپ تاپ‌های ویندوزی جدید بازار مسلما هوش مصنوعی است که سامسونگ در مقایسه با سایر برندهای سازنده لپ تاپ، تجربه بیشتری داشته و می‌تواند در آن درخشان ظاهر شود!

هوش مصنوعی Galaxy AI

در این خصوص البته باید اشاره کرد که تمامی محصولات جدیدی که در رویداد مایکروسافت و لپ تاپ‌سازان بازار معرفی شده‌اند به ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی Copilot مثل Recall و سایرین مجهز خواهند بود. با این وجود مهم‌ترین مزیت گلکسی بوک اج 4 در مقایسه با دیگر محصولات قرار گرفتن آن در اکوسیستم گسترده‌تر سامسونگ است که ارزشی دوچندان به آن می‌بخشد!

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد Galaxy Book 4 Edge در این زمینه، قابلیت جدیدی است که می‌تواند سطح کاربری هوش مصنوعی کوپایلوت را به‌طور قابل توجهی ارتقا دهد. در این قابلیت که نیازمند همکاری Copilot و PhoneLink در لپ تاپ جدید سامسونگ است، کاربران قادر خواهند بود از طریق زبان طبیعی (Natural Language) مبتنی بر هوش مصنوعی به‌طور کامل کنترل گوشی موبایلشان را از طریق لپ تاپ در دست بگیرند! بنابراین اکنون می‌توان تمامی کاربری‌های یک گوشی موبایل مثل ارسال پیام یا حتی فرستادن یک لوکیشن از طریق پیام‌رسان‌ها را بدون نیاز به گوشی و تنها از طریق لپ تاپ سامسونگ انجام داد!

سامسونگ گلکسی بوک 4 اج

این قابلیت البته در کنار سایر ویژگی‌های منحصربفرد اکوسیستم گلکسی مانند Samsung Flow قرار خواهد گرفت که به‌طور اختصاصی برای کاربران لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی طراحی شده‌اند. این البته تازه شروع کار است و به‌زودی با گرایش توسعه‌دهندگان به قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی و استفاده از واحد پردازش عصبی تراشه‌های کوالکام شاهد ساخت ابزارهای AI فوق‌العاده کاربردی‌تری در لپ تاپ‌های سامسونگ خواهیم بود.

قیمت؛ تنها بازدارنده احتمالی لپ تاپ Galaxy Book 4 Edge

در میان تمامی قابلیت‌های جذابی که لپ تاپ جدید سامسونگ ارائه می‌کند، نگرانی در خصوص قیمت را باید مهم‌ترین مانع در مسیر موفقیت آن‌ها دانست. سامسونگ البته لپ تاپ های جدیدش را در چندین کانفیگ محدود رونمایی کرده. با این وجود همچنان می‌توان پیش‌بینی کرد که گلکسی بوک 4 اج از جمله گران‌ترین لپ تاپ‌های کوپایلوت پلاس خواهد بود!

سامسونگ گلکسی بوک 4 اج

این مساله با در نظر گرفتن این نکته که مک بوک ایر M2 اکنون با قیمتی بسیار مناسب‌تر از برخی مدل‌های ویندوزی جدید قابل خرید است نگران‌کننده‌تر خواهد شد!

از سوی دیگر، مشکل بزرگ دیگر Galaxy Book 4 Edge و دیگر لپ تاپ‌های هوش مصنوعی ویندوزی آن است که برای دریافت برچسب Copilot + PC دستگاه‌ها باید حداقل 16 گیگ رم در اختیار داشته باشند! همین مساله باعث می‌شود حداقل قیمت دستگاه‌های ویندوزی هوش مصنوعی از جمله گلکسی بوک 4 اج چندان پایین نباشد!

در عین حال حتی اگر لپ تاپ جدید سامسونگ قیمت سرسام‌آوری هم داشته باشد، می‌توان آن را تنها رقیب شایسته ویندوز برای رویارویی با مک بوک ایر M3 اپل تلقی کرد. البته جزئیات بیشتر در خصوص عملکرد لپ تاپ جدید نیازمند بررسی تخصصی‌تر آن خواهد بود؛ اما بر اساس آن‌چه سامسونگ از محصول جدیدش نشان داده، افق برای این کمپانی روشن به نظر می‌رسد!

در گجت نیوز بخوانید:
۴ قابلیت مهم در لپ تاپ های ویندوزی که مک بوک‌ها حسرتشان را می‌خورند امتیاز ترسناک اسنپدراگون X Elite در بنچمارک، روی تمام پردازنده‌های جهان را کم کرد سرفیس پرو جدید مایکروسافت با نمایشگر OLED و طعم خوش هوش مصنوعی رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*