گرانده پاندا، ماشین جدید فیات

فیات گرانده پاندا به نمایش گذاشته شد؛ کپی‌کاری آشکار از هیوندای سانتافه 2024!

گرانده پاندا، ماشین جدید فیات رسماً معرفی شد؛ یک کراس اوور فوق‌العاده جمع و جور با طراحی جذاب که از قضا به هیوندای سانتافه 2024 شباهت دارد.

آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که فیات، خودروساز ایتالیایی که به مینی‌کارهای جذاب و کاربردی شهرت دارد، به‌تازگی از نسل جدید فیات پاندا پرده برداشت. این نسخه جدید که فیات گرانده پاندا (Fiat Grande Panda) نام دارد، پا به کلاس تازه‌ای گذاشته است و به‌عنوان یک کراس اوور ساب کامپکت شناخته می‌شود. فیات هم در طراحی آن رویکردی جالب را در پیش گرفته است، ولی در بین جذابیت‌های طراحی این خودرو شباهت غیر قابل انکاری به هیوندای سانتافه مدل 2024 به چشم می‌آید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی Fiat Grande Panda

در طراحی نمای بیرونی فیات گرانده پاندا می‌توان ترکیبی از عناصر قدیمی طراحی و المان‌های آینده‌گرایانه یا به‌روز را مشاهده کرد. همین رویکرد فیات در طراحی باعث می‌شود این خودرو بر خلاف خیلی از هم‌رده‌های خود، طراحی هیجان‌انگیزی داشته باشد. در واقع، به وضوح این کراس اوور فوق‌العاده جمع و جور از کانسپت Fiat Concept City Car تاثیر گرفته است که اوایل سال 2024 به نمایش گذاشته شده بود.

بدنه مکعبی (اصطلاحاً باکسی)، فلاپ‌های روی گلگیرها، روف ریل، فاصله قابل توجه کف بدنه نسبت به سطح زمین برخی از المان‌های نمای بیرونی Grande Pand هستند. نکته دیگری که در طراحی ظاهری این خودرو توجه را به خود جلب می‌کند، شباهت نمای جلو به نسل جدید هیوندای سانتافه است. جلوپنجره و چراغ‌های جلو و حتی تا حدودی سپر ماشین جدید فیات در همان نگاه اول چهره سانتافه جدید را به یاد می‌آورند.

نمای عقب فیات گرانده پاندا

فیات گرانده پاندا از لحاظ ابعاد یک قدم جلوتر رفته است. این ماشین 3990 میلی‌متر طول دارد که 377 میلی‌متر بیشتر از طول نسخه قبلی آن به حساب می‌آید.

کابین نسل جدید فیات پاندا

حداقل در زمان نگارش این مطلب تصویری از کابین ماشین جدید فیات موجود نیست. با وجود این، با توجه به کانسپت‌ها و تصاویری که پیش‌تر به نمایش گذاشته شده‌اند، انتظار می‌رود در فضای داخلی این خودرو اشکال بیضی‌مانند متعددی به کار رفته باشد. این اشکال یادآور پیست بیضی‌شکل روی سقف کارخانه لینگاتو در تورین ایتالیا هستند. همچنین احتمال داده می‌شود فیات روی کاهش حداکثری المان‌های اضافی و غیرکاربردی در طراحی کابین تمرکز کرده باشد.

کانسپت فیات از کابین متاثر از پیست سقفی کارخانه لینگاتو

کانسپت فیات از کابین متاثر از پیست سقفی کارخانه لینگاتو

این خودروساز می‌گوید که گرانده پاندا گنجایش 5 نفر را دارد و همچنین برای حمل و نقل هر خانواده‌ای در اقصی نقاط جهان گزینه‌ای بی‌نقص است.

مشخصات فنی فیات گرانده پاندا

گرانده پاندا بر پایه پلتفرم Smart Car Platform استلانتیس توسعه پیدا کرده است که سیتروئن C3 نسل چهارم هم از آن بهره می‌برد. این خودرو در نسخه‌های تمام برقی و هیبرید عرضه می‌شود، اما جزئیات بیشتری درباره پیشرانه‌ها در دسترس نیست.

نمای کناری فیات گرانده پاندا

با این حال، پیش‌بینی می‌شود ماشین جدید فیات با سیتروئن C3 و نسخه الکتریکی آن با نام e-C3 در زمینه مشخصات فنی اشتراکاتی داشته باشد. سیتروئن C3 با یک پیشرانه هیبرید متشکل از موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر 100 اسب بخاری و موتور الکتریکی 28 اسب بخاری در دسترس قرار دارد. این پیشرانه هیبرید خفیف انرژی خود را از یک باتری کوچک 48 ولتی تامین می‌کند و برای انتقال نیرو محرکه متکی به یک گیربکس دوکلاچه 6 سرعته است.

نسخه الکتریکی C3 یک موتور الکتریکی در محور جلو با قدرت 111 اسب بخار و یک باتری پک لیتیوم آهن فسفات 44 کیلووات ساعتی را به کار می‌گیرد. باتری مذکور می‌تواند امکان طی کردن حداکثر مسافت 320 کیلومتر با یک بار شارژ را فراهم کند. یک نسخه الکتریکی دیگر از این هاچ بک فرانسوی هم با قیمت مقرون به صرفه‌تر و شعاع حرکتی 200 کیلومتر پیش رو متقاضیان گذاشته شده است.

تاریخ عرضه و قیمت فیات Grande Panda

نمای جلو فیات گرانده پاندا

فیات تاریخ عرضه و قیمت این خودرو را مشخص نکرد و صرفاً به این نکته اشاره کرد که آن را در «اروپا، خاورمیانه، آفریقا و بقیه بازارها» عرضه می‌کند. گرانده پاندا در اصل اولین عضو از سری جدید محصولات فیات بر شمرده می‌شود. این شرکت برنامه دارد تا 2027 هر سال یکی از این محصولات را روانه بازار کند.

در گجت نیوز بخوانید:
هونگچی گولی، خودرویی که پولدارهای چین سوار می‌شوند فورد موستانگ GTD؛ معرفی وحشی ترین اسب آهنی آمریکایی ها بی ام و سری ۲ جدید با پیشرانه ۴۷۳ اسب بخاری از راه رسید این لامبورگینی خاندان سلطنتی عرب، گران ترین خودرو فروخته شده در تاریخ اینترنت است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*