قدیمی ترین باور مذهبی انسان

دانشمندان قدیمی ترین باور مذهبی انسان را کشف کردند

انسان از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به مسائل ماورائی و یک وجود برتر داشته است. یافته‌های جدید نیز نشان می‌دهند که قدیمی ترین باور مذهبی انسان قدمت بسیار زیادی دارد.

بشر همیشه در تلاش بوده است تا پاسخی برای پرسش‌های خود پیدا کند. همچنین محدودیت‌های فراوان انسان سبب شده که در مواقع سختی به‌دنبال معجزه یا یک راهکار فرازمینی و خارق‌العاده باشد. یونانی‌ها به درگاه خدایان المپوس دعا می‌‌کردند و مردم مصر باستان نیز خدایان خاص خود را می‌پرستیدند. هرچند امروز می‌خواهیم به قدیمی ترین باور مذهبی انسان بپردازیم.

قدیمی ترین باور مذهبی انسان در آلمان شکل گرفته است

قدیمی ترین باور مذهبی انسان

قدمت دین اسلام به حدود ۱۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد و قدمت آیین یهودیت نیز از ۳۵۰۰ سال فراتر نمی‌رود. همچنین گفته می‌شود آیین زرتشت برای اولین‌بار ۴۰۰۰ سال پیش پدید آمد؛ اما اولین دین انسانی حدود ۴۰ هزار سال پیش شکل گرفت.

در سال ۱۹۳۹ دانشمندان در حال کاوش در یک غار تاریک در آلمان بودند که ناگهان یک مجسمه عجیب را پیدا کردند. کارشناسان باستان شناسی متوجه شدند که این مجسمه کوچک از عاج ماموت ساخته شده است و موجودی ترکیبی از انسان و شیر را نشان می‌دهد. در آن زمان گفته شد که این مجسمه می‌تواند نشانگر شکل‌گیری تفکر پیچیده در انسان باشد. در واقع انسان توانسته بود یک موجود فراطبیعی را تصور کند. هرچند مسئله بسیار پیچیده‌تر بود.

بعدها دانشمندان تصمیم گرفتند با ابزارهای در دسترس در اواخر عصر یخبندان این مجسمه ۳۱ سانتی‌متری را بسازند. آنها متوجه شدند که اینکار به مهارت زیادی نیاز دارد و حداقل ۴۰۰ ساعت طول خواهد کشید. توجه داشته باشید که ۴۰۰ ساعت برای انسانی که در عصر یخبندان زندگی می‌کرده است، زمان بسیار زیادی محسوب می‌شد. آنها باید تمام تلاش خود را می‌کردند که در شرایط سخت زنده بمانند و وقتی برای هنر نداشتند.

قدیمی ترین باور مذهبی انسان

همین نیز باعث شد که ایده کشف قدیمی ترین باور مذهبی انسان کم‌کم مطرح شود. بررسی‌های بیشتر نشان داد که مجسمه مرد شیری به‌خاطر استفاده زیاد دچار فرسایش شده است. گویا که انسان‌های اولیه آن را دست‌به‌دست می‌کردند. در آن زمان برخی دانشمندان با تردید به نتیجه‌گیری مذهبی در مورد انسان‌های اولیه نگاه می‌کردند. ولی یافته‌های جدید در اندونزی آنها را تایید می‌کند.

دانشمندان در یکی از غارهای اندونزی نقاشی‌های عجیبی از موجودات ماوراء طبیعی پیدا کرده‌اند. این نقاشی‌ها به ۵۱۲۰۰ سال پیش تعلق داشتند. همچنین غار در نقطه‌ای قرار گرفته بود که دسترسی به آن چندان آسان نبود. به‌همین‌خاطر دانشمندان احتمال دادند که این غار اهمیت نمادین خاصی برای انسان‌های اولیه داشته باشد. کشف جدید سبب شد که مجددا توجهات به مجسمه مرد شیری جلب شود.

در محل کشف مجسمه مرد شیری شاخ گوزن و دندان سوراخ‌شده روباه وجود داشت. این موارد نشان می‌داد که مرد شیری نماینده قدیمی ترین آیین مذهبی انسان بوده است. در واقع در آن زمان انسان‌های اولیه مواردی که به سختی به‌دست می‌آوردند را تقدیم خدای خود می‌کردند تا احتمالا از بلایا و مشکلات در امان بمانند.

بیشتر بخوانید:
قدیمی ترین داستان جهان در اندونزی کشف شد انسان های اولیه چطور می‌توانستند ماموت های غول‌پیکر را شکار کنند؟ قدیمی ترین قبرستان جهان، توسط انسان ها ساخته نشده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*