شیائومی میکس فولد 4

شیائومی میکس فولد 4 با طراحی و مشخصات جذاب به جنگ گلکسی زد فولد 6 آمد

گوشی شیائومی میکس فولد 4 – Xiaomi Mix Fold 4 با بدنه بسیار باریک، مشخصات فنی فوق‌العاده و دوربین عالی از همین الان یکی از بهترین تاشوهای سال 2024 است.

صنعت گوشی های موبایل تاشو در سال‌های اخیر پیشرفت خیره‌کننده‌ای در کشور چین داشته؛ به‌طوری که هر سال شاهد عرضه گوشی های تاشو باریک‌تر، قدرتمندتر و با مشخصات فنی جذاب‌تر از سوی برندهای چینی هستیم. جدیدترین گوشی تاشو چینی‌ها، شیائومی میکس فولد 4 به‌خوبی نشان‌دهنده همین پیشرفت باورنکردنی گوشی‌های تاشو در چین است که با طراحی بسیار باریک و بهره‌مندی از ویژگی‌هایی مثل صفحه نمایش بزرگتر، چهار دوربین شامل یک لنز پریسکوپ 5X جنگی تمام‌عیار را با گلکسی زد فولد 6 سامسونگ و آنر مجیک V3 آغاز خواهد کرد.

گوشی تاشو Mix Fold 4

شیائومی میکس فولد 4؛ تاشوی مقتدر و باریک چینی

گوشی تاشو جدید شیائومی با وزن تنها 226 گرم تقریبا هم‌وزن آنر مجیک V3 است و در حالت‌های باز و بسته به‌ترتیب ضخامتی 4.59 و 9.47 میلیمتری دارد. حاشیه‌های این گوشی اندکی خمیده هستند و قاب آن نیز آلومینیومی است. بدنه این گوشی از فیبر کربن T800H تشکیل شده که نه تنها به‌طور قابل توجهی سبک است؛ بلکه در برابر ضربه نیز 300 درصد مقاوم‌تر از میکس فولد 3 خواهد بود.

جنس بدنه Mix Fold 4

شیائومی میکس فولد 4 همچنین نخستین گوشی شیائومی است که موفق به کسب استاندارد IPX8 شده و قادر است به‌مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد.

اندازه صفحه نمایش بیرونی این گوشی 6.56 اینچ و نسبت عرض به طول آن 21:9 است. در ساخت آن از پانل LTPO OLED استفاده شده است. این پانل رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش متغیر بین 1 تا 120 هرتزی را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش طراحی این گوشی نیز صفحه نمایش داخلی 7.98 اینچی آن است که از ورق شیشه‌ای فوق عریض (UTG) تشکیل شده و ضمن ارائه رزولوشن فول اچ دی پلاس، نرخ رفرش تطبیقی 1 تا 120 هرتزی خواهد داشت.

صفحه نمایش شیائومی میکس فولد 4

شیائومی ادعا کرده که هر دو صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی حداکثر روشنایی 3000 نیتی را ارائه کرده و هریک از آن‌ها پذیرای یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هستند.

همانند دیگر پرچمداران تاشو مهم بازار، شیائومی میکس فولد 4 هم به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز است و تا سقف 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی به کاربران ارائه می‌کند.

شیائومی میکس فولد 4

شیائومی همچنین در بخش دوربین پرچمدار Mix Fold 4 نیز سنگ تمام گذاشته و از یک ماژول چهارتایی لایکا با لنزهای Summilux بهره برده است. دوربین اصلی این دوربین 50 مگاپیکسلی f/1.7 بوده و به لرزشگیر نوری مجهز است. از سوی دیگر در کنار این حسگر اصلی نیز یک دوربین 50 مگاپیکسلی پرتره 2x و یک دوربین پرتره 10 مگاپیکسلی پریسکوپ 5x قرار گرفته است. همچنین چهارمین دوربین این ماژول دوربین نیز 12 مگاپیکسلی بوده و از لنز فوق عریض بهره خواهد برد.

ماژول دوربین Mix Fold 4

گوشی شیائومی میکس فولد 4 به سیستم عامل هایپر او اس بر پایه اندروید 14 مجهز بوده و از یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. این باتری از شارژ سریع 67 واتی و شارژ بیسیم 50 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

رنگ بندی Mix Fold 4

گوشی Xiaomi Mix Fold 4 در سه رنگ سفید، مشکی و آبی قابل خرید بوده و در ارزان‌ترین نسخه (12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی) قیمتی 1237 دلاری دارد. از سوی دیگر قیمت نسخه 16/512 این گوشی نیز 1375 دلار و بالاتری مدل آن با 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی نیز 1513 دلار قیمت دارند.

در گجت نیوز بخوانید:
قیمت گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در ایران چقدر خواهد بود؟ عجیب ترین گوشی تاشو جهان با سه نمایشگر، شاهکار جدید چین است ویوو ایکس فولد ۳؛ سبک ترین گوشی تاشوی کتابی جهان رسما رونمایی شد

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*