بلوتوث 6

فناوری بلوتوث 6 با پیشرفت‌های مهم و کارایی بیشتر معرفی شد

فناوری بلوتوث 6 رسما معرفی شد. در Bluetooth 6.0 منتظر کارایی بهبود یافته و پیشرفت‌هایی در سرویس Find My Device باشید.

پروتکل‌های ارتباط بی سیم در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده‌اند و با وجود این، همچنان بیشتر از آنچه تصور می‌کنید به فناوری بلوتوث احتیاج دارید. حالا نسل جدید بلوتوث، یعنی فناوری بلوتوث 6.0 به‌طور رسمی معرفی شده است. در این نسل شاهد پیشرفت‌های مهم و جدیدی هستیم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بلوتوث 6

گروه Bluetooth Special Interest که شامل اعضایی از برندهای مطرح مانند اینتل، اپل و گوگل است، یک اعلامیه رسمی درباره معرفی بلوتوث 6 منتشر کرده که در آن برخی از پیشرفت‌ها و ارتقاهایی که در دستگاه‌های مجهز به بلوتوث 6.0 رخ می‌دهند، مشخص شده‌اند.

بلوتوث 6 چه پیشرفت‌هایی کرده است؟

در بین پیشرفت‌های موجود، تاکید زیادی بر بهبود اعمال فیلتر و همچنین بهبود کارایی شده است؛ به‌طوری که دستگاه‌های مجهز به این فناوری، فقط در مواقع لازم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و هیچ داده اضافی را منتقل نخواهند کرد. این اتفاق به‌نوبه خود می‌تواند باعث کاهش مصرف باتری دستگاه‌ها شود.

انتقال کارآمدتر و سرعت انتقال بیشتر نیز در بین قابلیت‌های بلوتوث 6 وجود دارد. این مزیت نیز باعث می‌شود دستگاه‌هایی مانند ردیاب‌های تناسب اندام، سریع‌تر از قبل همگام‌سازی و به‌روزرسانی شوند. اما ویژگی جدیدی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند، قابلیتی با نام Channel Sounding است که البته لزوما در تمام دستگاه‌های مجهز به بلوتوث 6، پشتیبانی نمی‌شود. دستگاه‌هایی که از این قابلیت برخوردار هستند می‌توانند مقیاس فاصله را بهتر تشخص دهند؛ هم در سطح وسیع و هم در فاصله‌های کم (با دقت یک سانتی‌متر).

بلوتوث 6

با وجود قابلیت Channel Sounding، حالا سرویس‌های Find My Device که توسط اپل، سامسونگ، گوگل و سایر تولیدکنندگان در محصولات مختلف اجرا می‌شوند، به‌طور بسیار دقیق‌تر و حساس‌تری کار می‌کنند. همچنین فناوری بی‌سیم بهبود یافته قادر است به کارهایی مانند باز کردن قفل ماشین‌ها و قفل‌های هوشمند نیز کمک کند.

سرویس Find My اپل در حال حاضر از فناوری Ultra Wideband یا UWB برای تعیین مکان دستگاه‌های خاص از جمله ایرتگ‌ها و جدیدترین گوشی های آیفون با دقت بالا، استفاده می‌کند؛‌ اما فناوری بلوتوث 6.0 این امکان را به محدوده بسیار بزرگ‌تری از سخت افزار، گسترش می‌دهد.

هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه بلوتوث 6 در دستگاه‌های مختلف منتشر نشده است. در هر صورت این فناوری نسل جدید، اکنون به‌طور رسمی معرفی شده و از این پس، این وظیفه سازندگان گجت‌های مختلف است که این استاندارد را روی سخت افزار خود بگنجانند.

همچنین بخوانید:
رایج ترین مشکلات بلوتوث گوشی های اندرویدی + راه حل چرا باید بلوتوث اندروید خود را زمانی که از آن استفاده نمی کنید خاموش کنید؟ فلش بک: تاریخچه مختصری از فناوری بلوتوث

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*