باگ واتس اپ

باگ واتس اپ به کاربران بلاک شده امکان ارسال پیام می‌دهد

یک باگ واتس اپ سبب می‌شود کاربرانی که توسط دیگران بلاک شده‌اند، مجددا قادر به ارسال پیام به آن‌ها باشند. این مشکل امنیتی واتس اپ سبب شده کاربران همچنان از افرادی که مایل به دریافت پیام نیستند، پیام‌هایی را به صورت مداوم و‌ آزاردهنده دریافت کنند.

یک باگ واتس اپ که اخیرا تعداد زیادی از کاربران به خاطر وجود آن گله کرده‌اند، به مخاطبان بلاک شده اجازه می‌دهد همچنان پیام‌هایی را ارسال کنند. یک کاربر بعد از بلاک کردن افراد یا افرادی از بین لیست مخاطبان خود، توقع دارد دیگر از آن‌ها پیامی دریافت نکند، اما این مشکل واتس اپ سبب شده بلاک کردن دیگران در پیام رسان بی‌خاصیت باشد.

عدم رفع باگ واتس اپ

این مشکل از مدت‌ها قبل وجود داشته و متاسفانه فیس بوک هنوز برای آن راه حلی ارائه نداده است. یکی از راهکارهایی که کاربران با استفاده از آن، این باگ واتس اپ را دور می‌زنند، آنبلاک کردن افراد مورد نظر و بلاک کردن مجدد آن‌ها است که در بیشتر مواقع کارساز است.

جلوگیری ارسال پیام، تنها دلیلی نیست که سبب می‌شود کاربران، افرادی دیگر را بلاک کنند. به خاطر این باگ واتس اپ نه تنها افراد بلاک شده قادر به ارسال پیام هستند، بلکه می‌توانند اطلاعات پروفایل کاربر بلاک‌کننده همچون تصویر پروفایل و یا متن وضعیت (استاتوس) آن را مشاهده کنند که از نظر امنیتی یک مشکل محسوب می‌شود. گفتنی است این باگ واتس اپ در دو نسخه اندروید و آی او اس پیام رسان وجود دارد.

با وجود تعدد پیام رسان‌های موبایل، واتس اپ در کنار فیس بوک مسنجر امروز تنها برنامه‌های دارای بیش از یک میلیارد کاربر فعال به شمار می‌رود. اگرچه فیس بوک این اپلیکیشن را در سال 2014، به قیمت بسیار بالای 21 میلیارد دلار خریداری کرد، اما همچنان برخی از مشکلات امنیتی و باگ‌های آزاردهنده آن را رفع نکرده است. علاوه بر امکان ارسال پیام توسط افراد بلاک شده، می‌توان مشکلات مهم دیگری را نیز نام برد که یکی از آن‌ها، نمایش شماره موبایل همه افراد عضو در یک گروه به سایر اعضا است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اینم از سوتی های واتس اپ

  2. درود واتس آپ عالیه منکه دوستش دارم!
    🙂

  3. اینم از پیام رستاهای خارجی
    هیچی تولید ملی نمیشه احمقاا