جدیدترین پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس دوربین عکاس ناسا را سوزاند!

جدیدترین پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس دوربین عکاس ناسا را سوزاند!

دوربین عکاس ناسا، بیل اینگالز (Bill Ingalls) در جریان پرتاب موشک فالکون 9 کمپانی اسپیس ایکس که سه شنبه گذشته انجام شد، قبل از سوختن در آتش و حرارت ایجادشده توسط راکت،‌ تصاویری خیره‌کننده‌ای از این ماموریت به ثبت رساند.

دوربین عکاس ناسا در جریان تازه‌ترین ماموریت پرتاب موشک فالکون 9 شرکت هوافضای خصوصی اسپیس ایکس آنقدر به محل پرتاب نزدیک بود که جان سالم به در نبرد و به واسطه حرارت بسیار بالای ایجادشده در حین شروع پرواز راکت، سوخت.

در ابتدا باید توجه داشته باشیم که در بحث عکس برداری از پرتاب موشک، قرار دادن دوربین در فاصله دور از محل پرتاب امکان ثبت تصاویر مناسب و هیجان‌انگیز از ماموریت را از بین می‌برد و از طرف دیگر، اگر دوربین عکاسی بیش از حد به راکت نزدیک شود، دچار بلایی می‌شود که بر سر دوربین بیل اینگالز (Bill Ingalls)، عکاس سازمان فضایی ناسا آمد.

البته نیازی به نگرانی در مورد سلامت خود عکاس در این نوع اتفاق‌ها نیست، چرا که امکان عکس‌برداری با کنترل از راه دور چنین خطراتی را از سر عکاسان رفع کرده است. با این وجود نکته جالب اینجاست که دوربین عکاس ناسا که در این اتفاق به نسبت سایر تجهیزات عکس‌برداری اینگالز آنقدرها هم به محل پرتاب نزدیک نشده بود!

جدیدترین پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس دوربین عکاس ناسا را سوزاند!

اینگالز در فیس بوکش نوشته که دوربینش بیش‌تر به دلیل شعله کشیدن آتش راکت در محل قرارگیری دوربین سوخته است و اکثر اوقات قرار داد وسایل مورد نظر در فاصله‌های نزدیک‌تر به سکوی پرتاب مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد؛ با این حال اگر وسیله کمی دورتر کار گذاشته شده بود، شعله‌های موشک به هیچ وجه دوربین را خراب نمی‌کردند.

با این حال می‌توان گفت که بهترین نکته ماجرا سالم ماندند کارت حافظه دوربین در جریان این حادثه بود که با وجود نابود شدن دوربین Canon 5D اینگالز که حدودا 3500 دلار ارزش داشت، تا لحظات آخر به ثبت تصاویر خیره‌کننده‌ای از ماموریت اسپیس ایکس ادامه داد.

جدیدترین پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس دوربین عکاس ناسا را سوزاند!

آخرین تصویر ثبت‌شده قبل از سوختن دوربین عکاس ناسا

در تازه‌ترین پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس علاوه بر فرستادن 5 ماهواره ارتباطی به خارج از جو زمین، فضاپیمای “GRACE-FO” هم به فضا فرستاده شد؛ این فضاپیما بخشی از پروژه مشترک ناسا و یکی از مراکز تحقیقاتی زمین شناسی آلمان بود که برای تحقیق در مورد گستردگی جرم‌های مختلف در اتمسفر، اقیانوس‌ها، خشکی‌ها و لایه‌های یخی پوسته زمین طراحی شده است.

در پایان شما را به تماشای مابقی تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین سوخته اینگالز دعوت می‌کنیم:

پرتاب موشک فالکون 9 از چشم دوربین عکاس ناسا

جدیدترین پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس دوربین عکاس ناسا را سوزاند! جدیدترین پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس دوربین عکاس ناسا را سوزاند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. لنز دوربین نور رو در یک نقطه داخل حسگر عبور داد و از داخل اتیش گرفت…البته نظر خودمه..محترمه!!

  2. در مورد ناسا چه اخبار هایی پخش میشه

  3. براووووو عجب تصاویرهایى زیبایى ثبت کرده این دوربین فداکار!!!
    🙂