تلگرام

کاهش قابل توجه تعداد کانال‌های فعال و میزان بازدیدها در تلگرام

مرکز ملی فضای مجازی آمار جدیدی را از میزان فعالیت‌ها در تلگرام پس از فیلتر شدن این پیام رسان در ایران منتشر کرد که بر اساس آن، تعداد کانال‌های فعال در Telegram و میزان بازدید پست‌ها کاهش قابل توجهی داشته است.

عباس آسوشه، معاون مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد با توجه به اعداد و ارقام، انحصار پیام رسان تلگرام در ایران شکسته شده است. وی در این رابطه گفت بعضی‌ها هنوز هم اصرار دارند که کشور را به قبل برگردانند، اما اتفاقی که افتاد نشان‌دهنده این است که برگشتی در کار نخواهد بود.

کاهش 60 درصدی بازدیدها در تلگرام

آسوشه در ادامه آماری را از میزان فعالیت کاربران در پیام رسان Telegram پس از فیلتر شدن این اپلیکیشن در کشورمان اعلام کرد و گفت تعداد بازدیدهای تلگرام از آخر فروردین تا 28 اردیبهشت از حدود 2.5 میلیارد بازدید به کمتر از 1 میلیارد رسیده که بیانگر کاهش 60 درصدی بازدیدها است. همچنین تعداد کانال‌های فعال در این پیام رسان 530 هزار بوده که در این بازه دو ماهه به کمتر از 277 هزار کانال رسیده است. علاوه بر آن، تعداد مطالب تولید شده در تلگرام از 100 هزار مطلب به کمتر از 75 هزار مطلب تولیدی رسیده که همه این موارد نشان‌دهنده شکسته شدن انحصار است.

معاون مرکز ملی فضای مجازی در خصوص پیام رسان های داخلی نیز بیان کرد:

در مدت‌زمان کوتاهی که پیام رسان های داخلی شروع به فعالیت کرده‌اند، حدود 25 میلیون کاربر در این پیام رسان‌ها ثبت نام کرده و بیش از 9 میلیون و 200 هزار کاربر در آن‌ها فعال هستند. پیام رسان های داخلی به همت متخصصان جوان داخلی در مدت 2 ماه به حدود 10 میلیون کاربر فعال دست یافتند که این کار بسیار شگرفی است. در حالی که تلگرام در دو سال اول به همین تعداد کاربر فعال رسیده بود. بنابراین اگر امکانات لازم در اختیار پیام رسان های داخلی قرار بگیرد می‌توانند بیش از پیش خود را نشان داده و نیاز مردم کشور را برآورده کنند.

آسوشه اضافه کرد 5 سال تمام امکانات کشور در اختیار Telegram گذاشته شد و اکنون دو ماه است که این فرصت در اختیار جوانان کشور قرار گرفته است. قبول داریم که کیفیت سرویس‌ها هنوز آنچنان مورد انتظار مردم نیست و به پیام رسان های داخلی تاکید کرده‌ایم که باید در جهت رسیدن به کیفیت مورد نظر مردم حرکت کنند. مرکز ملی فضای مجازی، ارزیابی دقیق‌تر پیام رسان های داخلی را در مرحله دوم شروع کرده تا مطمئن شویم این پیام رسان‌ها قادر به پاسخگویی بیش از 50 میلیون کاربر هستند. خواسته پیام رسان های داخلی این است که روی پای خودشان بایستند و بارها در جلسات اعلام کردند که شش ماه به ما فرصت بدهید تا مستقل کار کنیم و هیچ حمایتی نه از دولت و نه خارج از آن نخوهیم خواست.