لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو

با لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو در نمایشگاه E3 2018 آشنا شوید

کامپیوترها و لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو از سری “Legion” در نمایشگاه E3 2018 معرفی شدند. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به محصولات مخصوص بازی جدید لنوو خواهیم داشت.

کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو با ظاهر ساده، طراحی جدید و البته قدرت پردازشی بسیار بالا در نمایشگاه E3 2018 از راه رسیده‌اند تا لنوو با محصولات مخصوص بازی سری “Legion”، توانایی خود را به رخ سایرین بکشاند.

لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو

Legion Y7000 و Legion Y530

بهتر است معرفی این محصولات را با لپ تاپ ها آغاز کنیم. طراحی جدید، نخستین چیزی‌ست که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد چرا که طراحی آنها همانند محصولات تجاری نبوده و به خوبی حس دستگاهی قدرتمند را به کاربر القا خواهند کرد.

سری جدید در مقایسه با نسل قبلی ضخامت کمتری دارند و البته به عنوان لپ تاپ های گیمینگ نیز باریک هستند. این موضوع، از سال گذشته و با معرفی NVIDIA MaxQ، به روندی مرسوم تبدیل شده است.

Legion Y7000 از نظر فنی مشابه Legion Y530 بوده و با استراحت‌گاه دست و ظاهری آلومینیومی که گران‌قیمت‌تر به نظر می‌رسد، تولید می‌شود. Y530 نیز طراحی فوق‌العاده‌ای داشته و طراحی لولای صفحه نمایش آن سبب شده است دستگاه کوچک‌تر از چیزی به نظر برسد که واقعا هست. محل استراحت کف دست در Y530 نیز با طراحی مخصوص، کمی گرم‌تر از فلز احساس می‌شود. برای آن دسته از افرادی که به دنبال استریم محتوا هستند، وبکم در بخش پایینی صفحه تعبیه شده است.

عمده پورت‌های Legion Y530 در بخش پشتی قرار گرفته تا سیم‌های اضافی هنگام کار کردن با دستگاه، دست و پا گیر نباشند. Legion Y530 هم فلسفه طراحی مشابهی دارد، با این تفاوت که پورت‌های بیشتری را روی بخش‌های کناری می‌توان پیدا کرد. هر دو لپ تاپ پیش رو تقریبا 5.1 پوند (2.3 کیلوگرم) وزن دارند.

پیکربندی پایه شامل پردازنده Core i7-8750H یا Core i5-8300H، حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم با باس 2666 مگاهرتز و کارت گرافیک GTX 1050 یا GTX 1050 Ti شده و علاقه‌مندان می‌توانند از میان 1 ترابایت حافظه (با سرعت 7200 دور در دقیقه)، 2 ترابایت حافظه (با سرعت 5400 دور در دقیقه)، 512 گیگابایت هارد جامد و همین‌طور 2 ترابایت هارد با فناوری Intel Optane، یکی را به دلخواه انتخاب کنند. صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو با وضوح 1080p و در نرخ حداکثر 144 هرتز (در صورت استفاده از NVIDIA G-Sync) ارائه خواهند شد.

در پایان، قیمت پایه کمتر از هزار دلاری، لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است.

تصاویر لپ تاپ Legion Y530

تصاویر لپ تاپ Legion Y7000

ویدیوی نگاه نزدیک

Legion Y730

Y730 دیگر لپ تاپ گیمینگ لنوو از این خانواده محبوب است که با طراحی و تمام ویژگی‌های فنی بهتر، در دو نسخه 15 و 17 اینچی، به ترتیب با قیمت 1179.99 و 1249.99 دلار به دست کاربران می‌رسد.

حجم حافظه گرافیک این لپ تاپ، 4 گیگابایت بوده و سفارش آن با ماژول‌های رم اورکلاک‌شده شرکت کورسیر هم امکان‌پذیر است. سیستم حافظه ذخیره‌سازی دوگانه، چندین پیکربندی مختلف را شامل می‌شود که 512 گیگابایت SSD به علاوه 2 ترابایت HDD گران‌ترین مدل خواهد بود. در صورت تمایل نیز نرخ بازخوانی صفحه نمایش در شدت روشنایی 300 نیت به 144 هرتز می‌رسد.

برای اطمینان از پایداری عملکرد دستگاه، لنوو از سیستم خنک‌کننده دوکاناله استفاده کرده است که در آن، هوای خنک از اطراف وارد لپ تاپ شده و هوای داغ نیز از بخش پشتی به بیرون هدایت می‌شود. به ادعای لنوو، بهبود 16 درصدی جریان هوا سبب 10 درصد خنک‌کندگی بهتر در مقایسه با لپ تاپ های نسلی قبلی شده است. فن‌های بزرگتر نیز حالا با صدای کمتری کار می‌کنند.

Legion Y730 از زبان طراحی کلی Y530 بهره می‌برد، با این تفاوت که سازندگان از بدنه‌ای آلومینیومی در کنار کیبورد RGB (کورسیر iCUE) استفاده کرده‌اند. در پایان، سیستم صوتی (2 اسپیکر 2 واتی) به لطف استفاده از صدای فراگیر Dolby Atmos و تنظیم Harman-Kardon، قدرت بالاتری در مقایسه با سایر مدل‌ها دارد.

تصاویر لپ تاپ Legion Y730

ویدیوی نگاه نزدیک

کامیپوترهای گیمینگ جدید لنوو

کامپیوترهای مخصوص بازی لنوو به شکلی غافلگیرکننده مورد توجه ما قرار گرفتند. این محصولات در دو سری Cube و Tower تولید شده و کاربران می‌توانند بدون نیاز به ابزاری خاص، آنها را ارتقا دهند.

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با محصولات سری C، طراحی هوشمندانه و استفاده از مادربورد برای جدا کردن کارت گرافیک و پردازنده از هارد است. این کار باعث می‌شود هوا در جهتی دلخواه و مستقیم در جریان باشد.

نمونه این طراحی با کمی تغییر در محصولات سری Tower نیز وجود دارد.

لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو

Legion T730 Tower و Legion T530 Tower

با اختلاف قیمت تقریبا 100 دلاری، Legion T730 با پردازنده‌های سری K اینتل که برای اورکلاک مناسب‌تر هستند، به دست کاربران می‌رسد.

حجم کارت گرافیک GTX 1060 در T730 شش گیگابایت است، در حالی که در مدل T530، این کارت در دو نسخه دو یا چهار گیگابایتی عرضه خواهد شد. سایر مشخصات سخت افزاری این کامپیوترهای گیمینگ را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

تصاویر کامپیوتر Legion T730 Tower

Legion C730 Cube و Legion C530 Cube

Legion C730 Cube با نورپردازی RGB، گزینه‌های بیشتر برای حافظه داخلی، حجم حافظه گرافیکی بالاتر و پردازنده‌های سری K اینتل تولید می‌شود. به علاوه، در این کامپیوتر قدرتمند می‌توان حافظه‌های رم اورکلاک‌شده را هم پیدا کرد؛ چیزی که پیش‌تر نمونه آن را در محصولات سری Tower ندیده بودیم.

C530 به عنوان نسخه مقرون به صرفه‌تر C730 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

تصاویر کامپیوتر Legion C730 Cube

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من خودم شخصا لب تاب های سامسونگ و ترجیح میدم

  2. کاش به جا تاچ پد از نمایشگر لمسی استفاده میکردن جذاب تر میشد