فولکس واگن

فولکس واگن ایران را به دلیل تحریم ترک می‌کند

شرکت خودروسازی فولکس واگن (Volkswagen) هم با آغاز تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، فعالیت‌هایش در کشورمان را متوقف می‌کند تا سرنوشت خودروهای گلف، پاسات و تیگوان در ایران در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط دونالد ترامپ، بسیاری از شرکت‌های خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند تصمیم گرفتند از تحریم پیروی کرده و کشورمان را ترک کنند. در صنعت خودروسازی نیز خبرهای مختلفی در مورد توقف فعالیت‌های شرکت‌های پژو سیتروئن، رنو، مزدا، دایملر و هیوندای شنیده شده بود و حالا نیز نوبت به شرکت خودروسازی فولکس واگن رسیده است.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین، روز چهارشنبه 28 شهریور 1397 به خبرگزاری بلومبرگ گفت با آغاز تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، شرکت خودروسازی فولکس واگن (Volkswagen) تقریبا تمام فعالیت‌های خود در ایران را متوقف خواهد کرد. این تصمیم پس از گفتگوی مدیران این کمپانی بزرگ آلمانی با سفیر آمریکا در برلین اتخاذ شد و قرار است این شرکت فقط به فعالیت‌هایی با اهداف بشردوستانه در ایران ادامه بدهد.

تکلیف خودروهای فولکس واگن در ایران چه می‌شود؟

در سال گذشته، شرکت فولکس واگن پس از حدود 17 سال غیبت در بازار ایران، همکاری اقتصادی با شرکت ایرانی ماموت خودرو را از سر گرفت و خودروهای پاسات (VW Passat)، تیگوان (VW Tiguan) و گلف جی تی آی (VW Golf Gti) در بازار کشورمان عرضه شدند. حالا این گروه خودروسازی بزرگ باید به همین زودی دوباره ایران را ترک کند و هنوز مشخص نیست در صورت توقف فعالیت این خودروساز آلمانی در ایران، محصولات این برند در بازار کشورمان چه سرنوشتی خواهند داشت.

البته تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مقامات این شرکت منتشر نشده و این خبر تنها توسط سفیر آمریکا در برلین اعلام شده است. ریچارد گرنل در این باره گفته فولکس واگن، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اجرا می‌کند. وی ضمن متهم کردن ایران به گسترش خشونت و بی ثباتی در جهان، از تصمیم خودروساز آلمانی ابراز خرسندی کرد. در سوی دیگر، یکی از سخنگوهای فولکس واگن به خبرگزاری فرانسه گفته موضع این شرکت همان موضع همیشگی یعنی مراعات تمامی قوانین ملی و بین‌المللی و مقررات صادراتی است و همچنین به تاثیر احتمالی بازگشت تحریم‌های ایالات متحده توجه می‌کنیم. این در حالی است که رویترز نیز به نقل از یک منبع آگاه در فولکس واگن ادعا کرده هیچکس در این شرکت با ریچارد گرنل مذاکره نکرده و موضع این خودروساز آلمانی در برابر ایران تغییری نکرده است.

مرحله‌ی اول تحریم‌های جدید علیه ایران از 15 مرداد آغاز شد و دور دوم آن نیز از 13 آبان به اجرا خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. خبرش رو امروز تو زومیت خوندم که تکذیب شده این خبر

  2. این شرکت هم ما را تحریم کرد سازه انگاری سایپا ما را تحریم کرده بود وقتی بهمون ماشین نمیداد تا چند وقت پیش

  3. وقتی پراید انقدر گرون شده کی هست که از این ماشینا بخره

  4. خوب کار خیلی خوبی کرده خیلی از کمپانی هستند که با ایران تجارت کردند و الان تحریم شدند و ورشکست شدند برای جلوگیری از ورشکستگی کار خوبی کرد منم بودم همین کارو میکردم

  5. ما زورمون نمیرسه پراید بخریم بعد انتظار داریم از این ماشین خارجی را بخریم خب معلومه اونا دیگه ماشین وارد ایران نمی کند

  6. خدا رو شکر ، بهترین از این نمیشه، ناموسا عشقه آمریکا، ثابت کرد هیچی نیستیم، سه سال ی گوشی Sony m2 aqua داشتم خواستم امسال عوض کنم ب لطف دولت تدبیر و امید نشد الان هم در بدترین شرایط قرار داریم، و صدامون هم در نمیاد، من نمیدونم مورچه زورش ب شیر نمیرسه چرا بیخودی زر زر میکنه، جالب چیه ک فقط وض مردم بدتر میشه دولتی ها هم ک در بهترین شرایط هستن راهکارشون اینه، مردم تحریم رو تحمل کنن آمریکا خیط شه کم بیاره، علی برکت الله