اسکنر اثر انگشت زیر صفحه کوالکام

اسکنر اثر انگشت زیر صفحه کوالکام رونمایی شد

اسکنر اثر انگشت زیر صفحه کوالکام با نام “3D Sonic Sensor” معرفی شد. این، نخستین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک دنیا بوده و قرار است در پرچمداران 2019 به کار گرفته شود.

امروز کوالکام در رویداد Snapdragon Tech Summit 2018 –جایی که سیستم روی چیپ اسنپدراگون 855 هم معرفی شد– به صورت رسمی از اولین اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک دنیا که زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد، پرده برداشت. عملکرد این حسگر جدید با سنسورهای نوری که در گوشی های چینی وجود دارد، تفاوت‌های بسیاری داشته و به مراتب سریع‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کند.

3D Sonic Sensor که در تعامل با “Katouzian” ساخته شده، به خاطر داشتن برخی توانایی‌ها در کار کردن در شرایط مختلف، کمی گران است. سازندگان می‌گویند حتی اگر انگشت شما خیس یا چرب باشد هم مشکلی در شناسایی دقیق یا سریع الگوی انگشت وجود نخواهد داشت. این در حالی‌ست که سنسورهای نوری در صورت خیس یا چرب بودن انگشت نمی‌توانند چنین عملکردی داشته باشند.

اسکنر اثر انگشت زیر صفحه کوالکام

اسکنر اثر انگشت زیر صفحه کوالکام برای نقشه‌برداری الگوی انگشت کاربر از امواج صوتی کمک می‌گیرد. در واقع، این امواج وظیفه دارند تا با اندازه‌گیری پستی و بلندی‌های روی انگشت، آن را با الگوی از پیش ذخیره‌شده مطابقت دهند. ویژگی مهم دیگر، پوشش دادن فضای بیشتری از نمایشگر برای شناسایی انگشت کاربر است؛ این در حالی که برای استفاده از سنسورهای نوری باید فقط بخش محدودی را لمس کرد.

مدیران در یک پست خبری ادعا کرده‌اند که «این تنها سیستم موجود برای شناسایی دقیق اثر انگشت کاربر در صورت وجود آلودگی‌های شدید است. به علاوه، این فناوری ضمن امکان‌پذیر کردن [استفاده از آن در] فرمت‌های منحصر به فرد و خاص، با داشتن بالاترین سطح از امنیت و دقت، خود را از دیگر فناوری ها متمایز می‌کند.»

امکان استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه کوالکام در گجت های مختلف

تکنولوژی جدید کوالکام، در نوع خود منحصر به فرد بوده و تنها برای استفاده در اسمارت فون ها ساخته نشده است؛ سازندگان می‌توانند این سنسورها را بر روی طیف گسترده‌ای از محصولات هوشمند، تبلت ها و گجت ها به کار گیرند.

در حال حاضر، هنوز لیست اولین محصولاتی که به این اسکنر یکپارچه مجهز خواهند شد، مشخص نشده است. با این وجود، انتظار می‌رود در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شود.