ال جی Signature OLED TV R

تلویزیون رول شدنی ال جی Signature OLED TV R امسال عرضه می‌شود

تلویزیون رول شدنی ال جی Signature OLED TV R در نمایشگاه CES 2019 در مقابل چشمان علاقه‌مندان قرار گرفت. تلویزیون رول شونده ال جی با بهره‌گیری از فناوری و امکانات منحصربه‌فرد، قرار است از نیمه دوم 2019 به فروش رسد.

چندین سال است که ال جی دیسپلی به همراه نمایشگرهای رول شونده خود در نمایشگاه‌های CES حاضر می‌شود و شاید تلویزیون های رول شدنی، چیز جدیدی برای شما گجت نیوزی ها نباشد؛ اما آنها فقط محصولاتی مفهومی بودند که با هدف نمایش آخرین دستاوردها طراحی می‌شدند. حالا ال جی الکترونیکس از این فناوری در چیزی استفاده کرده است که می‌توان آن را خریداری کرد: تلویزیون های رول شدنی ال جی Signature OLED TV R. شاید در نگاه اول با یک تلویزیون 65 اینچی ساده روبه‌رو باشید، اما کافی‌ست یک دکمه را فشار دهید تا این نمایشگر اولد به آرامی جمع شده و داخل قاب آلومینیومی خود قرار بگیرد؛ درست مثل یک کاغذ که به دور خود جمع شود.

ال جی Signature OLED TV R

اما چه کسانی از این محصول جدید استفاده خواهند کرد؟ مثل تلویزیون کاغذ دیواری ال جی، کمپانی افرادی را هدف قرار می‌دهد که شکل ظاهری و سبک دکوراسیون برای آنها اهمیت بالایی دارد. تلویزیون 65 اینچی Signature OLED TV R مناسب افرادی است که می‌خواهند در اتاق نشیمن خود، فیلم‌ها را در نمایشگری بزرگ تماشا کنند؛ ولی نمی‌خواهند فضای اتاق همیشه با یک تلویزیون بزرگ پر شده باشد. تا به امروز، این افراد چاره‌ای جز خرید یک تلویزیون کوچکتر یا مخفی کردن تلویزیون‌های بزرگتر خود نداشتند؛ اما LG با محصول جدیدش می‌تواند این مشکل را به صورت کامل برطرف کند.

بخش پایینی این تلویزیون، یک سیستم اسپیکر 100 واتی Dolby Atmos را میزبانی می‌کند که مشابه ساندباری است که ال جی، آن را در تلویزیون کاغذ دیواری خود تعبیه کرده بود. اینجا خبری از اسپیکرهایی نیست که صدا را در جهت بالا پخش می‌کنند، ولی سیستم موجود می‌تواند صدای فراگیر را مجازی‌سازی کند. آن‌گونه که ال جی در یک دمو نشان داد، صدا کیفیت خوبی داشت و هنگام پخش ویدیو نیز می‌توانستیم آن را تقریبا در یک سطح با ساندبارهای مدرن در نظر بگیریم. البته محصول جدید کره‌ای‌ها نمی‌تواند به صورت کامل جایگزین یک سیستم نمایش خانگی شود، ولی قطعا افرادی که این تلویزیون گران‌قیمت را خریداری می‌کنند، آن را از چشم سایرین پنهان نخواهند کرد.

ال جی Signature OLED TV R

جدای از باز و بسته شدن کامل تلویزیون، این امکان وجود دارد که بخشی از نمایشگر OLED TV R بیرون بماند؛ چیزی که ال جی از آن با عنوان “line mode” یاد می‌کند. این بخش در کنار نمایش الگوهای دیجیتال، ساعت و تصاویر خانگی، به کاربران اجازه می‌دهد موسیقی در حال پخش را کنترل کنند. ال حی می‌گوید تا 50 هزار رول، تلویزیون با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود و متاسفانه اطلاعات بیشتری را ارائه نکرده است. مثل هر دستگاه دیگری با اجزای مکانیکی، پنل رول شونده ال جی نیز ممکن است دچار مشکل شود؛ چیزی که موجب نگرانی خریداران خواهد شد.

در مورد مشخصات، کیفیت صفحه OLED TV R همانند دیگر محصولات 4K ال جی با پشتیبانی از پخش محتوا با نرخ 120 فریم بر ثانیه است. زیر قاب هم پردازنده نسل دومی Alpha 2 به عنوان مغز پردازشگر در خدمت کاربران خواهد بود. خریداران از آخرین نسخه WebOS برخوردار خواهند شد؛ سیستم عاملی که خوشبختانه از دستیار صوتی آمازون الکسا نیز پشتیبانی می‌کند. همانند سامسونگ، کمپانی ال جی نیز استاندارد AirPlay 2 اپل را برای محصول خود در نظر گرفته و آن را با HomeKit هم ادغام کرده است. البته در این محصول گران‌قیمت خبری از اپلیکیشن مستقل iTunes نیست، ولی کاربران سیستم عامل iOS مشکلی در پخش محتوا بر روی تلویزیون نخواهند داشت.

هنوز مدیران قیمت ال جی Signature OLED TV R را مشخص نکرده‌اند، ولی علاقه‌مندان از نیمه دوم سال 2019 قادر به خرید آن خواهند بود.

گالری عکس تلویزیون ال جی Signature OLED TV R

نگاه ویدیویی به ال جی Signature OLED TV R

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :