نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸ : بهترین محصولات معرفی شده برندهای موبایلی

در این مقاله با نگاهی بر نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ (IFA 2018) قصد داریم به معرفی بهترین محصولات برندهای موبایلی که در این نمایشگاه از آن‌ها پرده برداری شد بپردازیم. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 3 ، بلک بری کی 2 ال ای و اچ تی سی یو 12 لایف اشاره کرد.

هرچند هنوز نمایشگاه ایفا برلین به پایان نرسیده، اما تمام محصولات مهم حالا معرفی شده‌اند. ما نمی‌توانیم تا پایان این نمایشگاه منتظر بمانیم و به همین خاطر قصد داریم با نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸ ، بهترین محصولات معرفی شده برندهای موبایلی را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی های موبایلی ایفا ۲۰۱۸

◉ سونی

نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸

مطابق انتظار سونی پرچمدار نیمه دوم سال 2018 خودش، اکسپریا ایکس زد 3 که نسخه جدیدی از ایکس زد 2 است را در ایفا رونمایی کرد. آن برخلاف دیگر گوشی های برند سونی به یک نمایشگر OLED خمیده تجهیز شده است. این گوشی همچنین صاحب نخستین نمایشگر +QHD در بین گوشی های سونی است.

اینطور به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد متفاوت از آنچه تا کنون از خود به نمایش گذاشته را انجام دهد و به همین خاطر تصمیم گرفته تا از یک نمایشگر خمیده P-OLED بر روی گوشی جدیدش استفاده کند. دوربین پشتی گوشی مشابه نسل پیشین خود است، اما به روزرسانی نرم افزاری را دریافت کرده و می‌تواند تصاویر بهتری را به ثبت برساند. این گوشی همچنین به صورت پیشفرض به اندروید 9 پای تجیهز شده که در نوع خود نخستین است. به علاوه رنگ‌های جدیدی نظیر سبز Forest Green و قرمز Bordeaux Red نیز به انتخاب‌های کاربران اضافه شده‌اند. این رنگ‌ها بسیار زیبا هستند.

نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸

زمانی که در مورد حضور سونی در IFA صحبت می‌کنیم، نمی‌توان از هدفون های نویز کنسلینگ این شرکت سخن نگفت. Sony WH-1000XM3 از یک پردازنده جداگانه نویز کنسلینگ برخوردار است. این هدفون به لطف روگوشی های بازطراحی شده سبک‌تر از نسل پیشین خودش است و شامل پشتیبانی از شارژ‌ سریع از طریق یک درگاه USB-C می‌شود. بسیاری از قابلیت‌های جدید را نیز می‌توان در آن یافت.

◉ هواوی

نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸

کمپانی هواوی در نمایشگاه ایفا 2018 از گوشی هواوی میت 20 لایت خود و نسل جدید پردازنده های موبایلی‌اش به نام HiSilicon Kirin 980‌ پرده برداری کرد. این پردازنده مبتنی بر فناوری 7 نانومتری TSMC به تولید می‌رسد و برای نخستین بار از رم LPDDR4X پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این این تراشه از کمک پردازنده دوگانه NPU نیز برخوردار است. مشخصات فنی جذاب این تراشه با ISP‌ دوگانه، هسته‌های Cortex-A76، یک پردازشگر گرافیکی Mali-G76 و یک مودم Cat.21 با ظرفیت دانلود 1.4 گیگابیت بر ثانیه‌ای بر مبنای 4G LTE ادامه پیدا می‌کند.

دیگر محصولات معرفی شده هواوی در نمایشگاه ایفا 2018 شامل یک اسپیکر مجهز به دستیار آمازون الکسا به نام AI Cube، یک ردیاب GPS و نسخه‌های جدید گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو با رنگ‌های جدید و پیکربندی‌های حافظه جدید می‌شوند.

رویداد هواوی با اعلام خبر تجهیز گوشی های سری میت 20 به تراشه کایرین 980 به اتمام رسید. این گوشی های پرچمدار در تاریخ 16 اکتبر (24 مهر ماه) در شهر لندن معرفی خواهند شد.

◉ آنر

نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸

اگر چه بسیاری انتظار داشتند آنر در این رویداد خبر از عرضه جهانی گوشی های آنر نوت 10 و آنر پلی دهد، این شرکت تنها نسخه آنر پلی را به عرضه جهانی رساند و اعلام کرد که آن جانشین گوشی آنر مجیک است که 2 سال پیش معرفی شده بود.

گوشی آنر مجیک 2 به دوربین‌های اسلایدی (خارج شدنی از بدنه)، شارژ سریع 40W Magic Charge و نمایشگری با حداقل حاشیه ممکن تجهیز شده است.

◉ اچ تی سی

نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸

اچ تی سی با حضور در این رویداد بزرگ از یک گوشی زیبا به نام اچ تی سی یو 12 لایف با قاب پشتی دو قسمتی (شبیه به گوشی های پیکسل) و مشخصات فنی میان رده پرده برداری کرد.

◉ ال جی

نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸

ال جی نیز از دو گوشی جدید خانواده جی 7 به نام‌های ال جی جی 7 وان و ال جی جی 7 فیت پرده برداشت. هر دو گوشی هوشمند در جلو مشابه نسخه اصلی ال جی جی 7 تینکیو هستند، اما در واقع از مشخصات فنی متفاوتی بهره می‌برند.

مدل G7 One یک گوشی قدرت گرفته از نسخه اندروید وان تراشه اسنپدراگون 835 مجهز شده است. این گوشی نخستین محصو سری G ال جی است که به چنین تراشه‌ای تجهیز می‌شود. همراه با قیمتی کمتر از نسخه اصلی جی 7، این گوشی ها می‌توانند نسخه خام اندروید را در اختیار کاربران قرار دهند.

در سمتی دیگر ال جی جی 7 فیت یک گوشی ارزان قیمت‌تر مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 است و مشابه برادر دیگر خود، به یک نمایشگر جذاب در سطح پرچمداران تجهیز شده است.

◉ بلک بری

نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸

خبر خوب برای کاربران تجاری. بلک بری با یک گوشی جدید بازگشت و از یک نسخه مقرون به صرفه‌تر کی 2 با نام بلک بری کی 2 ال ای پرده برداشت. سازنده به بازخوردهای دریافت شده از کاربران گوش داده و تصمیم گرفته تا یک گوشی نسبتا ارزان قیمت‌تر از مدل اصلی Key 2 را به تولید برساند. برای همین منظور، از یک پردازنده پایین رده‌تر نیز در زیر قاب این گوشی جای گرفته است.

نسخه اصلی این گوشی مجهز به رم 4 گیگ و حافظه 32 گیگ با قیمت 399 دلار و نسخه 64 گیگابایتی بلک بری Key2 LE نیز با قیمت 449 دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی همانند نسخه اصلی خود به یک کیبورد فیزیکی تجهیز شده است. خبر خوب اینکه از سال 2014 به بعد، این برای نخستین بار است که بلک بری یک گوشی با رنگی به قیر ازمشکی و نقره‌ای را روانه‌ی بازار می‌کند. رنگ اصلی بلک بری کی 2 ال ای، اتمی است.

◉ زد تی ای

نگاهی بر ایفا ۲۰۱۸

یکی از جذاب‌ترین دیوایس هایی که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ رونمایی شد، گوشی زد تی ای اکسون 9 پرو بود. آن یک گوشی پرچمدار اجرا کننده اندروید خام همراه یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی است. برخلاف گوشی های پرچمدار امروزی که همگی از رام‌هایی بسیار سنگین برخوردارند، گوشی جدید زد تی ای اجرا کننده یک نسخه بسیار سبک و جذاب اندروید است.

با وجود یک قسمت ناچ بالایی، تراشه اسنپدراگون 845، نمایشگر آمولد با وضوح 1080 در 2248 و دوربین دوگانه پشتی قیمت زد تی ای Axon 9 Pro همچنان 650 یورو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بنازم سامسونگ رو که صفحه نمایش خمیده یا همون اج رو در سال 2015 به جهانیان معرفی کرد و عنوان کرد روزی این زبان طراحی بین همه ی گوشی سازها باب خواهد شد که تا الان هواوی و بلک بری و سونی تن به این طراحی زیبا و استادانه ی سامسونگ دادن…
    حالا فن بازای این برندها با پرروئی هر چه تموم تر انکار کنن

    • دوستان همیشه سونی اولین های جهان رو آورده اولین گوشی ضد آب جهان اولین دوربین 960 فریم فیلمبرداری اولین گوشی با صحفه نمایش 4k hdr و اولین گوشی اسکن سه بعدی واقعی از صورت و اشیاء…. اولین گوشی با فیلمبرداری 4khdr و سونی برای کسایی که دوربین ملاک اصلیشون هست برای امسال xz2premium رو رونمایی کرده سونی عالی عمل کرد تو بخش عکاسی نور کم سونی از دو سنسور بزرگ ۱/۲/۳ استفاده کرده تازه یکیش ۱۲ مگاپیکسل سایز پیکسل ۱٫۵۵ و سیاه و سفید که ۳ برابر رنگی نور جذب می کند و با سنسور رنگی عکس ها همزمان گرفته و ترکیب میشن و ایزوی سونی در عکاسی ۵۱۲۰۰ هست با توجه به ایزوی ۶۴۰۰ سامسونگ و سنسور کوچک. ۱/۲/۵۵(میدونید که هرچه مخرج کسر بزرگ تر سایز سنسور کوچک تر هست) که ساخت خود سونی هست و سامسونگ سنسور کمکی نداره چون سنسور دوم تله فوتو هست برای زوم کاربرد داره بیشتر درنتیجه حتی اگر سامسونگ دیافراگم بکنه f1/2 هم باز نور جذب شده نصف سونی هست ( توجه وقتی دیافراگم زیاد باز بشه حتی بشه f1/5 هم که حالا سامسونگ روش مانور میده باعث مات زدگی میشه حتی در نمونه عکس های جی اس ام. هم سامسونگ در مقایسه با رقبا عکس هاش در نور کم بشدت جزئیاتش کمتره) برای نشان دادن حداکثر جذب نور یک سنسور باید اون رو حتی در محیط که یک لامپ هم روبه روش نباشه و در جایی که چشم انسان به چالش کشیده میشه انجام بشه چون سنسور سونی ۱۲ برابر چشم انسان نور جذب می کند و سونی فقط در این حالت حداکثر قدرت خودش رو در عکاسی نشان میده سونی حتی از هواوی p20 pro هم نور بیشتر جذب میکنه در کل دوستان سامسونگ و ایفون که هیچ ندارن با توجه به سایز سنسور مسخره و ایزوی خنده دار و چون سنسور کمکی سیاه و سفید ندارن کلا حرفی برای گفتن ندارن میمونه هواوی در فیلمبرداری نور کم با توجه به قفل بودن روی ایزوی ۳۲۰۰ و استفاده نکردن در حالت فیلمبرداری از هردو سنسور از سونی که از ایزوی. ۱۲۸۰۰و ترکیب دو دوربین. هواوی از سونی کم میاره اما در عکاسی عده ای میگن باتوجه به ایزوی بالاتر و،سنسور بزرگ تر‌.، هواوی نور بیشتر جذب میکنه نسبت به سونی باید علمی جواب بدم سنسور رنگی هواوی درسته سایزش بزرگ تر هست نسبت به سونی اما با توجه به مگاپیکسل بالای اون ۴۰ و سایز سنسور تقسیم بر مگاپیکسل بکنیم اندازه پیکسل ها خیلی کوچک هست و در کل از سونی کوچک تر در نتیجه سونی حالا در این جا بهتره اما این کل ماجرا نیست سنسور سیاه و سفید سونی۱/۲/۳هست اونم با مگاپیکسل ۱۲ در عین حال سنسور سیاه و سفید مال هواوی سایز سنسورش تقریباً نصف سونی و مگاپیکسل ۲۰ یعنی سونی چهار برابر نور و جزئیات بیشتری نسبت به هواوی P20pr0. جذب می کند اما ایزوی دو برابری هواوی که در حالت ۱۰۲۴۰۰ با اون همه نویز و از بین رفتن جزئیات. مقدار جذب نور نصف سونی هست یعنی سونی ۲x هواوی نور جذب می کند

    • به نازم به نام سامسونگ که روش نشد نوت9 رو بده dxomarkتست دوربین ازش بگیره چون میدانست در حد گوشی سال قبل هواوی هم نیست دوساله داره درجا میزنه ولی صفحه نمایش سامسونگ بهترینه

    • منم موافقم ،،،،،،