گلکسی نوت 10

آخرین اخبار سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ – Samsung Galaxy Note 10

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ (Samsung Galaxy Note 10) آخرین پرچمدار سری نوت سامسونگ در سال 2019 خواهد بود. انتشار اخبار مربوط به سامسونگ Galaxy Note 10 از هم‌اکنون آغاز شده است.

همیشه بلافاصله بعد از معرفی پرچمداران سری S، انتشار اخبار و شایعات مربوط به محصول بعدی سری Note در همان سال آغاز می‌شد. اما امسال، سامسونگ همه را با معرفی پنج گوشی پرچمدار غافل‌گیر کرد و سبب شد بیشتر درگیر گوشی های هوشمند معرفی شده در ابتدای سال بمانیم؛ سامسونگ گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس، گلکسی اس 10 ای، گلکسی اس 10 5G و اولین گوشی هوشمند منعطف شرکت، گلکسی فولد، همچنان در کانون تمرکز رسانه‌های خبری قرار دارند.

سامسونگ گلکسی نوت 10 در راه است

اما تماشای قابلیت‌های این محصولات، به طور غیر مستقیم خبر خوشحال‌کننده دیگری به ما داد. همه ساله، پرچمدار سری Note مدلی مجهزتر نسبت به گوشی سری S همان سال بوده است. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت امسال، سامسونگ گلکسی نوت 10 گرد و خاک زیادی به پا خواهد کرد. در ادامه با بررسی آخرین اخبار سامسونگ گلکسی Note 10 ویژگی‌های این گوشی را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.

طراحی ؛ آیا منتظر بدنه‌ای منعطف باشیم؟

گلکسی نوت 10

بعد از سال‌ها گمانه‌زنی و شایعه، اولین سری گوشی های هوشمند انعطاف پذیر رونمایی شدند. انتظار می‌رود تا مدت‌ها، سامسونگ در این حوزه پرچمداری کند. با توجه به از میان برداشته شدن محدودیت‌های بر سر راه توسعه این نوع محصولات، اکنون برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند احتمالا غول کره‌ای، از صفحه نمایشی منعطف در سامسونگ گلکسی نوت 10 بهره خواهد برد.

اما همچنان دلیلی برای باور کردن این فرضیه وجود ندارد. در حال حاضر، اولین سری گجت‌های منعطف عرضه شده دارای مشکلاتی همچون کارکرد نامناسب لولا هستند، به طوری که چین و چروک‌هایی روی لبه تاشونده دستگاه مشاهده می‌شود. این مشکل را در هر دو گوشی سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس دیده‌ایم. از طرفی قیمت این نوع پنل‌ها بسیار بالا است و با افزایش قیمت گوشی، سبب کاهش میزان فروش آن خواهد شد.

از طرفی سامسونگ مدت‌ها پیش از رونمایی اولین گوشی انعطاف پذیر خود اعلام کرد گجت‌های منعطف، تحت یک سری جداگانه از دو سری پرچمدار S و Note عرضه خواهند شد. این شرکت همچنین اعلام کرد امکان ادغام دو سری محصولات پرچمدار آن وجود دارد، اما هرگز صحبتی از ترکیب طراحی و ویژگی‌های گوشی های انعطاف پذیر با محصولات عادی به میان نیاورد.

این شرکت کره‌ای همچنین چندی پیش اعلام کرد سامسونگ گلکسی نوت 10 خاص‌ترین و بالارده‌ترین گوشی آن در سال 2019 نخواهد بود. به همین دلیل انتظار داریم این مدل، در رده محصولاتی همچون گلکسی نوت 9 قرار بگیرد.

گلکسی نوت 10

در نتیجه، انتظار نداریم گوشی Galaxy Note 10 پیشرفتی جدی در مقایسه با Galaxy Note 9 به شمار برود. البته تغییراتی همچون کاهش وزن و کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر مورد انتظار ما است، اما سبک کلی طراحی، یکسان باقی خواهد ماند. البته سامسونگ برای افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه، از راهکار پیاده شده در محصولات خانواده Galaxy S10 بهره خواهد برد. به این ترتیب در وجود حفره و اسکنر روی نمایشگر در گلکسی نوت 10 تقریبا شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

در بخش طراحی، یک تغییر و خبر بد برای کاربران وجود دارد. طبق شایعات، گلکسی نوت 10 اولین پرچمدار فاقد درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری سامسونگ خواهد بود. مدت‌ها است برخلاف تمایل درونی، منتظر این تغییر هستیم، به طوری که پشتیبانی از درگاه جک صوتی استاندارد در گلکسی اس 10 ما را متعجب کرد. این اتفاق در نهایت قرار است با معرفی اولین محصول پیش روی سری Note رخ بدهد.

بر اساس یکی دیگر از شایعات نه چندان موثق درباره سامسونگ Galaxy Note 10، این اولین گوشی فاقد هر گونه دکمه فیزیکی از سوی بزرگترین گوشی‌ساز دنیا خواهد بود. اچ تی سی پیاده‌سازی چنین قابلیتی را در گوشی یو 12 در سر داشت و شرکت‌هایی همچون میزو نیز توسعه طرح‌های مفهومی این چنینی را در دستور کار دارند.

نمایشگر

گلکسی نوت 10

همیشه ابعاد صفحه نمایش پرچمدار سری Note در مقایسه با نمایشگر سری S مربوط به همان سال بیشتر بوده است. به این ترتیب انتظار داریم ابعاد نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 از پنل 6.4 اینچی گلکسی اس 10 پلاس بیشتر باشد.

البته، سامسونگ امسال نسخه‌ای بسیار خاص از سری S، تحت عنوان مدل 5G، مجهز به نمایشگری 6.7 اینچی عرضه کرد. اگر سامسونگ بخواهد برای در پیش گرفتن روال همیشگی استفاده از نمایشگری بزرگتر در پرچمدار سری نوت، مدل 5G گلکسی اس 10 را نیز وارد بازی کند، باید در انتظار محصولی بسیار غول‌پیکر باشیم!

درباره ابعاد صفحه نمایش گوشی شایعات مختلفی وجود دارد. طبق آن‌ها، پنل جلویی بین 6.66 اینچ تا 6.75 اینچ اندازه خواهد داشت. با توجه به استراتژی که سامسونگ همیشه در قبال گوشی های سری Note اتخاذ کرده است، استفاده از نمایشگری 6.75 اینچی در گلکسی نوت 10 دور از انتظار نیست.

انتظار داریم همانند +Galaxy S10، روی حفره نمایشگر Galaxy Note 10 نیز دو دوربین سلفی وجود داشته باشد. به این ترتیب حفره صفحه نمایش آن به جای دایره، شبیه به یک قرص خواهد بود.

سخت افزار

محصولات سری نوت، همیشه به جز استفاده از نمایشگری بزرگتر در کنار پشتیبانی از قلم اس پن، چیزهای بیشتری در چنته داشته‌اند. آن‌ها همیشه روی لبه فناوری حرکت کرده و تعداد قابل توجهی از قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری‌شان را حتی در محصول سری S همان سال نیز مشاهده نکرده‌ایم. با این حال، طی دو سال اخیر، گوشی سری Note بیشتر ورژن بزرگ شده سری S قلمداد شده است و این دو از نظر سخت افزاری، در وضعیت مشابهی قرار داشته‌اند. پیش‌بینی شده در سال 2019، این روال مرتبه‌ای دیگر تغییر پیدا کند.

انتظار می‌رود گلکسی نوت 10 اولین گوشی مجهز شده به نخستین تراشه 7 نانومتری سامسونگ باشد. طبق شایعات، نسخه مربوط به بازارهای سرتاسر دنیا (به جز آمریکا و چین)، از تراشه 7 نانومتری اگزینوس 9825 قدرت خواهد گرفت. به این ترتیب توان این گوشی در مقایسه با پرچمداران سری S سال 2019 افزایش پیدا کرده و آماده پذیرایی از امواج نسل پنجم شبکه موبایل می‌شود! پس باید همانند گلکسی اس 10، باید برای گلکسی نوت 10 نیز مدل‌هایی جداگانه تحت عنوان 4G و 5G قائل شویم.

گلکسی نوت 10

یکی دیگر از تغییرات فوق‌العاده گلکسی نوت 10 از نظر مشخصات فنی، مجهز شدن به حافظه رم 12 گیگابایتی با سرعت بسیار بالا است. برای گلکسی اس 10 پلاس نیز نسخه‌ای مجهز به همین میزان حافظه اصلی عرضه شده است، اما تفاوت چیپ حافظه گلکسی نوت 10، سرعت آن خواهد بود.

دوربین

گلکسی نوت 10

طبق شایعات، استفاده از ماژول دوربین چهارگانه، یکی دیگر از تفاوت‌های سخت افزاری گلکسی نوت 10 در مقایسه با گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس است. البته دوربین چهارگانه را در مدل 5G این خانواده دیده بودیم.

همانند هواوی پی 30 پرو، که دوربین آن در مقایسه با هواوی پی 20 پرو یک سنسور ToF اضافی به همراه دارد، در پرچمدار پیش روی سری نوت سامسونگ نیز چنین سنسوری به ماژول دوربین اصلی اضافه خواهد شد. به عبارتی پیش‌بینی شده دقیقا همان سیستم دوربین مدل 5G سامسونگ گلکسی اس 10 در گلکسی نوت 10 به کار برود. این دوربین از یک سنسور رنگی، یک سنسور اولترا واید، یک سنسور تله فوتو و یک سنسور ToF تشکیل شده است.

پیشتر مطالبی درباره کاربردهای اعجاب‌آور فناوری ToF شنیده بودیم، اما حین بررسی اولیه ال جی جی 8 که در دوربین سلفی آن چنین سنسوری استفاده شده است، به دلیل این اعجاب پی بردیم. ToF را باید نسل بعدی و بسیار پیچیده سنسورهای تشخیص عمق کنونی دانست که استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

در دوربین ToF، با استفاده از یک کیت نوری و سنسورهای کمکی، نقشه‌ای کامل از نقاط عمق میدان تهیه خواهد شد. در گوشی های هوشمند انگشت‌شمار کنونی که از دوربین ToF استفاده می‌کنند، این تعداد 300 هزار نقطه است. در این فناوری، به وسیله متصاعد کردن نور و محاسبه زمان رفت و برگشت آن، فاصله اشیا تا دوربین به شکلی بسیار دقیق مشخص می‌شود.

به همین دلیل یکی از برتری‌های دوربین هواوی پی 30 پرو نسبت به نسل قبلی، افزایش خارق‌العاده توان عکاسی پرتره است. به لطف استفاده از سنسور چهارم از نوع ToF، دقت دوربین در جداسازی سوژه از پس‌زمینه به منظور اعمال افکت بوکه (تار کردن پشت سوژه)، به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است. به جز این قابلیت، انتظار نداریم تفاوت دیگری در دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 در مقایسه با دوربین گلکسی اس 10 پلاس وجود داشته باشد.

تکنولوژی باتری جدید

گلکسی نوت 10

طبق شایعات، سامسونگ مشغول توسعه یک باتری گرافینی جدید است که جایگزین باتری‌های لیتیوم – یونی متداول کنونی خواهد شد. این اتفاق را به دلایلی مختلف باید دستاوردی بزرگ در دنیای فناوری تلقی کرد.

اولین دلیل، توانایی سلول‌های گرافین برای نگه داشتن 45 درصد انرژی بیشتر در مقایسه با سلول‌های لیتیوم – یونی است. افزایش 5 برابری سرعت شارژ مجدد، دلیل دیگر انتظار ما برای مشاهده اولین باتری‌های ساخته شده مبتنی بر این فناوری است.

افزایش ایمنی به خاطر حذف عناصر اشتعال‌زا و قابل انفجار، سومین دلیل برتری باتری‌های گرافینی محسوب می‌شود. احتمالا سامسونگ از زمان فاجعه گلکسی نوت 7، به فکر توسعه این فناوری افتاده است!

بر اساس شایعات غیر موثق، سامسونگ قادر خواهد بود مراحل توسعه و آزمایش باتری‌ گرافینی را به موقع به پایان رسانده و از آن‌ در گلکسی نوت 10 استفاده کند. مجهز شدن گوشی هوشمند به یک باتری با ظرفیت بیشتر و در عین حال سرعت شارژ بالاتر، از نظر ما، یک تغییر انقلابی است، چرا که در حال حاضر، دوام پایین باتری یکی از اصلی‌‌ترین معضلات کاربران به شمار می‌رود.

زمان عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 9 در روز بیست و چهارم آگوست (دوم شهریور) سال گذشته در قفسه فروشگاه‌ها قرار گرفت و از همان ابتدا به قیمت 999 دلار به فروش رسید. با توجه به روال ثابت سامسونگ در معرفی و عرضه محصولات سری Note، امسال نیز دلیلی برای تغییر تاریخ عرضه گلکسی نوت 10 وجود ندارد. پس گوشی در اولین روزهای شهریور قابل خریداری خواهد بود.

از طرفی سامسونگ همیشه تلاش می‌کند با نزدیک کردن زمان عرضه گوشی سری Note به عنوان برترین محصولش در هر سال، به تاریخ رونمایی آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر (شهریور – مهر)، از میزان توجه روی این گوشی ها کم کند! به همین دلیل در صورت عدم رخ دادن مشکلی خاص، هرگز در معرفی و عرضه گلکسی نوت 10 تاخیری رخ نخواهد داد.

با در نظر گرفتن قیمت پرچمداران سری S سال جاری، انتظار نداریم قیمت گوشی گلکسی نوت 10 کمتر از 1100 دلار باشد. پس از هم‌اکنون باید به فکر ذخیره کردن تعداد زیادی اسکناس باشید!

آخرین اخبار سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نت سامسونگ مثل یک انسانه دو شخصیتیه که روی گوشی و تبلت بودن گیر کرده

  2. ن بابا روی منعطف سرمایه گذاری نمیکنه