لپ تاپ های کانورتیبل ایسر اسپین

لپ تاپ های کانورتیبل ایسر اسپین با پردازنده‌های نسل دهمی اینتل به‌روز شدند

لپ تاپ های کانورتیبل ایسر اسپین در دو مدل ایسر اسپین 5 (Acer Spin 5) و ایسر اسپین 3 (Acer Spin 3) در نمایشگاه CES 2020 معرفی شدند. مهم‌ترین تغییر در آن‌ها، تجهیز به پردازنده‌های نسل دهمی اینتل است.

لپ تاپ های کانورتیبل شرکت ایسر برای کاربرانی طراحی شده‌اند که نیازمند انعطاف‌پذیری بالایی نیستند، اما نمی‌خواهند از فناوری نیز عقب بمانند. آن‌ها هرگز بیش از حد سنگین نیستند، اما لپ تاپ‌های سبک یا زیبایی نیز نیستند. اینجا در نمایشگاه CES 2020 لاس وگاس به مدل 2020 لپ تاپ های کانورتیبل ایسر اسپین 3 و اسپین 5 سلام کنید.

نمایندگان ایسر ادعا می‌کنند که این شرکت بازخوردهای فراوانی را از صاحبان دیوایس‌های هیبرید نظیر مایکروسافت سرفیس دریافت کرده است. ظاهرا آن‌ها انعطاف‌پذیری ارائه شده توسط کانورتیبل‌ها را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل است که ایسر اسرار به ارائه‌ی چنین محصولاتی دارد. این مدل‌ها برای گروه‌های تجاری طراحی شده است که نیازمند تایپ، نقاشی یا طراحی هنگان جابجایی‌هایشان هستند.

تصاویر ایسر اسپین 3

در زیر قاب،‌ اسپین 3 پردازنده‌های نسل دهمی اینتل شامل Core i5 1035G4 و Core i5 1035G1 و Core i3 1005G1 را می‌بیند، در حالی که اسپین 5 دو پردازنده‌ی Core i5 1035G4‌ و Core i7 1965G7 را ارائه می‌کند. هر دو ارائه کننده‌ی نسخه 64 بیتی Windows 10 Home، حداکثر 16 گیگابایت رم، حافظه داخلی 256/512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی SSD هستند. شما می‌توانید وای فای 6 با 2×2 MIMO، پشتیبانی از بلوتوث 5 و خروجی صوتی DTS و همچنین یک جفت اسپیکر جلویی را نیز در اختیار داشته باشید.

در بخش طراحی، این کمپانی با نگاهی دقیق‌تر به دنبال آن است که یک طراحی آلومینیومی تقلبی که در نسل‌های گذشته استفاده می‌شد را کنار بگذارد و ظاهر شکیل‌تری را به لپ تاپ خود ببخشد. هر دو مدل کوچک‌تر شده‌اند، به خصوص مدل اسپین 5 که نسبت به نسل گذشته‌ی خود وزن زیادی از دست داده است. اسپین 3 نیز چند پوند از وزن خود را از دست داده، اما این کاهش به اندازه‌ی مدل اسپین 5 نبوده است.

شما گزینه‌های نمایشگر متفاوتی را در هر لپ تاپ خواهید داشت. مدل اسپین 5 به یک نمایشگر 13.5 اینچی 2K IPS LCD با پشتیبانی از چند لمسی و قلم هوشمند AES در نسبت 3:2 مجهز شده است که حاشیه‌های آن نسبت به نسل گذشته کوچک‌تر شده است. هرچند این لپ تاپ به یک لپ تاپ بدون حاشیه واقعی تبدیل نشده، اما حداقل می‌توان گفت که حاشیه‌های اطراف صفحه به مراتب کوچک‌تر و باریک‌تر شده‌اند. در آن سمت اسپین 3 به یک نمایشگر 14 اینچی IPS HD LCD با پشتیبانی از چند لمسی و نسبت 16:9 تجهیز شده است.

از نظر ارتباطی، اسپین 5 دارای دو درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 3، دو سوکت USB-A 3.1،‌ یک اتصال HDMI سایز کامل برای پشتیبانی از HDMI 2.0 و HDCP و همچنین یک کارتخوان میکرو اس دی است. در آن سمت اسپین 3 به یک درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت، دو درگاه USB-A 3.1، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک خروجی HDMI ساده تجهیز شده است.

تصاویر ایسر اسپین 5

سال گذشته هر دو لپ تاپ به صورت پیشفرض با دستیار مجازی الکسا همراه بودند. گفته می‌شود نسل جدید همچنان به میکروفونی مجهز بوده که از فاصله‌ی زیاد پشتیبانی کند، اما فقط دستیار مجازی کورتانا مایکروسافت در دسترس کاربران است که می‌تواند برای برخی مشتریان ناامیدکننده باشد. هر دو مدل با قلم Acer Active Stylus مجهز به فناوری Active Electrostatic شرکت Wacom همراه هستند که به صورت استاندارد همراه آن‌ها عرضه می‌شود. این قلم خیلی سریع شارژ‌ می‌شود و در سمت راست بدنه، نظیر آنچه در گوشی‌های گلکسی نوت قدیمی سامسونگ می‌دیدیم قرار می‌گیرد. این قلم به قدری خوب است که می‌تواند دست نوشته‌های شما را با پاسخگویی خوبی روی نمایشگر بیاورد. هرچند عالی هم نیست.

از نظر عمر باتری، اسپین 5 به یک باتری 56 وات ساعتی چهار سلولی مجهز است که می‌تواند عمر باتری 15 ساعته را ارائه کند. این درحالیست که اسپین 3 با یک باتری 48 وات ساعتی سه سلولی،‌ قادر به ارائه عمر باتری 12 ساعته با هر بار شارژ‌ است.

یکی از تغییراتی که در استفاده‌ی کوتاه مدتمان از نسل جدید لپ تاپ های کانورتیبل ایسر اسپین متوجه آن شدیم، بهبود عملکرد کیبورد این دیوایس بود که حالا تراول بیشتری را ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد در سخت افزار آن بازنگری شده است، چرا که عمق هر کلید بیشتر از قبل است. البته زمانی که لپ تاپ را به حالت تبلت تبدیل کنید، عمق آن‌ها نیز کمتر خواهد شد. کلید اسپیس هم خیلی عریض نیست، اما مناسب به نظر می‌رسد.

من نمی‌توانم چیز زیادی در مورد ترک پد Windows Precision این لپ تاپ بگوییم، زیرا ایسر هنوز ادعاهای خودش را در مورد آن ثابت نکرده است. اسکنر اثر انگشت داخلی که می‌تواند امنیت لپ تاپ شما را بالا ببرد نیز فقط در مدل Spin 5 یافت می‌شود.

قیمت لپ تاپ های کانورتیبل ایسر اسپین

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که هرچند این لپ تاپ‌های رده پایینی تجاری خیلی قابل توجه مشتریان قرار نمی‌گیرند، اما کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. اسپین 5 با قیمت پایه 899 دلاری از ماه ژوئن در آمریکا به فروش خواهد رسید. مدل اسپین 3 نیز با قیمت 699 دلاری از ماه آوریل فروخته می‌شود.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*