NUC جدید اینتل Ghost Canyon‌

NUC جدید اینتل به نام Ghost Canyon‌ یک کارت گرافیک دسکتاپی قدرتمند را به همراه دارد

NUC جدید اینتل به نام Ghost Canyon‌ در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد. این کامپیوتر کوچک جثه می‌تواند از یک کارت گرافیک دسکتاپی قدرتمند میزبانی کند و به تراشه Core i9 اینتل مجهز است!

حتی اگر از نظر اکثر کاربران، سیستم‌های NUC کاربردی‌تر از سیستم‌های DIY نباشند، ولی باز هم من یکی از طرفداران پروپاقرص سیستم‌های NUC اینتل هستم. آن‌ها جعبه‌های کوچکی با بهره‌گیری از کارت‌های گرافیک هستند. هرچند شما می‌توانید ظرفیت رم، حافظه و سیستم عامل مختص به خودتان را روی آن‌ها سوار کنید. هرچند هزینه‌ی آن به مراتب بیشتر از ساخت یک سیستم خانگی معمولی خواهد بود.

در هر صورت، شرکت اینتل در نمایشگاه CES امسال، از قدرتمندترین NUC ساخت خود رونمایی کرد. مینی کامپیوتر Ghost Canyon اینتل به قدری بزرگ است که می‌تواند از یک کارت گرافیک دسکتاپی میزبانی کند. آن بیشتر شبیه یک مینی پی سی دسکتاپی است تا آنکه بخواهد شبیه یک NUC کوچک که در گذشته دیده‌ایم باشد. آن همچنین در برابر گیمرهایی که خواهان عملکرد عالی هستند نیز انعطاف‌پذیر است.

NUC جدید اینتل Ghost Canyon‌

آخرین NUC که ما آن را بررسی کردیم Hades Canyon نام داشت که نشانگر همکاری منحصر به فرد اینتل با کارت‌های گرافیک رادئون شرکت AMD بود. آن یک کامپیوتر کوچک ولی قدرتمند بود، اما نمی‌توانست با یک GPU دسکتاپی برابری کند. حال اینتل می‌گوید Ghost Canyon از پردازنده‌ی i9 قدرت می‌گیرد که قادر به دستیابی به حداکثر 5 گیگاهرتز روی یک هسته‌اش است. همچنین، برای نخستین بار شما قادر خواهید بود CPU آن را نیز ارتقاء ببخشید.

NUC جدید اینتل ، گزینه‌ای عالی برای گیمرها

گرچه من مطمئن نیستم هزینه‌ی آن نسبت به یک کامپیوتر دسکتاپی معمولی چه تفاوتی دارد، اما می‌توانید برای گیمرهایی که قصد دارند یک سیستم قدرتمند ولی کوچک را داشته باشند که به راحتی داخل کوله پشتی آن‌ها جا شود، NUC جدید اینتل می‌تواند گزینه‌ی جذابی باشد. ظاهراً اینتل هفته‌ی آینده جزئیات بیشتری از این مینی پی سی را در اختیار ما قرار خواهد داد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*