لپتاپ لنوو یوگا 5G

لپتاپ لنوو یوگا 5G معرفی شد؛ اولین لپتاپ ویندوزی با قابلیت اتصال به 5G

لنوو در نمایشگاه CES 2020 محصولی کاملا متفاوت از رقبا معرفی کرد و با ارائه لپتاپ لنوو یوگا 5G به اولین شرکتی بدل شد که تکنولوژی 5G را در یک لپ‌تاپ ویندوزی به‌کار برده است. در ادامه با Lenovo Yoga 5G بیشتر آشنا شوید.

لپتاپ لنوو یوگا 5G جدیدترین محصول شرکت چینی است که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد. این محصول از چیپست اسنپدراگون 8cX به همراه هشت هسته پردازشگر 64 بیتی Kryo و پردازشگر گرافیکی آدرنو 680 بهره می‌برد.

چیپست اسنپدراگون 8cX پیش از این در سامسونگ گلکسی بوک اس و سرفیس پرو ایکس استفاده شده بود اما اکوسیستم ویندوز همچنان از مشکلاتی مانند ناسازگاری نامشخص اپ‌ها بر روی این نوع معماری رنج می‌برد.

لپتاپ لنوو یوگا 5G

با این همه، لنوو یوگا 5G از ویژگی‌های جالبی برخوردار است. این لپتاپ از مزایایی مانند 9 آنتن برای دریافت 5G سود می‌برد و قابلیت پشتیبانی از امواج میلی‌متری و زیر 6 گیگاهرتز را به همراه دارد. قابلیت eSIM نیز در این لپتاپ وجود دارد که البته با وجود عدم پشتیبانی آن به صورت گسترده، کاربرد چندانی نخواهد داشت.

داشتن تکنولوژی اینترنت داخلی باعث کاهش طول عمر باتری می‎‌شود اما با این حال، لنوو ادعا می‌کند که لپتاپ یوگا با یک بار شارژ توانایی روشن ماندن تا 24 ساعت را خواهد داشت. از آنجایی که روشن ماندن دستگاه در ساعات طولانی موجب داغ شدن قطعات سخت افزار خواهد شد، لنوو با یک قابلیت نرم افزاری، سطح کارایی لپتاپ را بر اساس میزان عملکرد پردازشی تنظیم می‌کند. اگرچه هنوز این نرم افزار مورد استفاده قرار نگرفته است اما می‌توان پیش‌بینی کرد که باعث کاهش مصرف چشمگیر باتری لپتاپ خواهد شد.

لپتاپ لنوو یوگا 5G

یوگا 5G نمایشگری در ابعاد 14 اینچ با وضوح فول اچ‌دی و حداکثر روشنایی 400 نیتی دارد. از آنجایی که این لپتاپ تحت نام تجاری یوگا معرفی شده است، مانند سایر مدل‌های این خانواده، قابلیت چرخش صفحه 360 درجه‌ دارد و به عنوان یک محصول 2 در 1 به حساب می‌آید.

ابزارهای امنیتی این لپتاپ اسکنر اثر انگشت و همچنین یک دوربین مادون قرمز است که در بالای صفحه نمایش تعبیه شده است. لپتاپ لنوو یوگا 5G از بهار امسال با قیمت پایه 1499 دلار در دسترس خواهد بود. با توجه به قیمت بالای محصول لنوو و اینکه تعداد لپتاپ‌های مجهز به 5G در حال گسترش است، احتمالا با فروش چندانی مواجه نخواهد شد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حالا ۵جی هم چندان قابلیت شاخی نیست میشه با یک مودم تهیش کرد