لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro

لپ تاپ‌های ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro مخصوص هنرمندان دیجیتالی معرفی شدند

دو لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro با بهره‌گیری از سخت افزار قدرتمند، نمایشگری با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای و پشتیبانی از قلم هوشمند مخصوص هنرمندان دیجیتالی در نمایشگاه CES 2020‌ معرفی شدند.

کمپانی ایسر خانواده کامپیوترهای قدرتمند مخصوص طراحی ConceptD خود را با اضافه کردن دو لپ تاپ جدید به این خانواده در نمایشگاه CES 2020 گسترش بخشید. ایسر ConceptD 7 Ezel و مدل پرو آن از کارت گرافیکی سری RTX شرکت انویدیا در بدنه‌ای شکیل قدرت می‌گیرند٬ اما همچنین به لولاهایی مجهز هستند که می‌تواند نمایشگرشان را تا 360 درجه بچرخاند. همین باعث می‌شود شما بتوانید در 5 حالت اشتراکی٬ شناور٬ کتابی٬ نمایشگر و ایستاده از آن‌ها استفاده کنید.

لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro

ایسر با استفاده از لولاهای چرخشی نمایشگر برای لپ تاپ‌ها غریبه نیست. آن از طراحی مشابه دیگر لپ تاپ‌هایش نظیر ConceptD 9 و Predator Triton 900 برای این دو لپ تاپ جدید استفاده کرده است. با این تفاوت که Ezel دارای لولای کششی در قسمت قاب پشتی به جای دو نقطه در طرفین است که در لپ تاپ‌های دیگر دیده‌ایم. به جای داشتن نوعی از فریم نصف صفحه‌ای در اطراف بخش پایینی نمایشگر٬ این سبک جدید هنگام جدا کردن صفحه٬ یک پنل باریک را در پشت خود جای می‌دهد. این به مراتب زیباتر از بازوهای کوچکی است که معمولاً در دو طرف لپ تاپ‌های مجهز به لولاهای چرخشی می‌بینیم.

لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro

برخی از این حالت‌ها برای شما نام آشنا خواهند بود. به طور مثال حالت خیمه‌ای زمانی نامیده می‌شود که شما لپ تاپ را به سمت بیرون بچرخانید و کیبورد آن، نقش پایه را بازی کرده و از زاویه‌ی کناری، مثلثی شکل دیده شود. در حالت کتابی نیز لپ تاپ به صورت کاملاً تخت و بدون دسترسی به کیبورد فیزیکی در دسترس شما خواهد بود. حالت دیگر، ایستاده است که از آن می‌توانید مانند یک لپ تاپ معمولی استفاده می‌کنید. در نهایت حالت شناور است که فقط بخش تاچ پد کیبورد بیرون مانده و کمک می‌کند شما بهتر با نمایشگر لمسی دیوایس در تعامل باشید.

لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro

برای من که تا به حال با برخی از این حالت‌ها کار نکرده بودم، لازم بود حتماً یک بار نحوه‌ی تغییر وضعیت لپ تاپ را ببینم تا متوجه آن‌ها شوم؛ اما وقتی تغییر حالت‌های مختلف Ezel را دیدم، به خوبی متوجه طراحی نوآورانه‌ی کمپانی ایسر شدم. اگرچه لپ تاپ‌های کانسپت دی معمولا نازک هستند، اما 7 Ezel Pro که از آن در CES استفاده کردم بسیار سنگین به نظر می‌رسید و این وزن زیاد باعث عملکرد نه چندان راحت آن در هنگام جابجایی بین حالت‌های مختلف و چرخش صفحه بود. بیشتر از همه، من از حالت شناور لذت بردم و البته پوشش ضد تابش خیره کننده که باعث مات شدن نمایشگر شده بود را نیز دوست داشتم.

لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro

هر دو مدل Ezel با قلم‌های EMR شرکت Wacom همراه هستند که در یک اسلات در قسمت پایینی لولاها قرار می‌گیرد. با دیدن سطحی لپ تاپ متوجه حضور آن نخواهید شد، چرا که هم رنگ بدنه‌ی دیوایس است. برخلاف قلم‌های Wacom که در لپ تاپ‌های پیشین ایسر استفاده می‌شد، این قلم هوشمند نیازی به شارژ‌ ندارد و انرژی خودش را از نمایشگر کسب می‌کند. به اعتقاد من، این قلم نسبتاً پاسخگویی کمتری در مقایسه با قلم تبلت‌های سامسونگ و مایکروسافت دارد، اما همچنان برای طراحی سریع مناسب است.

اگرچه من هنرمند نیستم که بخواهم خیلی ریز بینانه در مورد عملکرد این لپ تاپ نظر دهم، اما لپ تاپ‌‌های ConceptD محصولاتی ساخته شده برای هنرمندانی هستند که رنگ و دقت ارزش زیادی برای آن‌ها داشته و به یک قلم هوشمند نیاز دارند. 7 Ezel و 7 Ezel Pro به نمایشگر 15.6 اینچی لمسی با وضوح 4K مجهز هستند.

اصلی‌ترین تفاوت این دو مدل، پردازشگر گرافیکی آن است. این پردازشگر در مدل معمولی شامل کارت گرافیک Nvidia RTX 2060 یا 2080 Ti می‌شود، در حالی که مدل پرو با جدیدترین کارت‌های گرافیک Quadro RTX Studio عرضه خواهد شد. شما می‌توانید در زیر قاب آن‌ها پردازنده‌های نسل دهمی را بیابید که مدل پرو پردازنده‌های Xeon را نیز شامل می‌شود. البته ایسر جزئیات دقیقی از آن‌ها را ارائه نکرده است. با وجود اندازه‌ی بزرگ، هر دو Ezel تولید صوتی کمتر از 40 دسی‌بل دارند که فن‌های بی‌صدای آن‌ها به منظور استفاده‌ی هنرمندان دیجیتالی در زیر قاب تعبیه شده است.

کامپیوتر ایسر ConceptD 700

لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro

کمپانی ایسر همچنین ConceptD 700 را نیز برای کاربرانی که نیازمند قدرتی فراتر از دسکتاپ‌ها دارند با خود به این نمایشگاه آورده است. این کامپیوتر پردازنده‌های سری Intel Xeon E و کارت گرافیک Nvidia Quadro RTX 400 را به منظور عملکرد فوق‌العاده قدرتمند ارائه می‌کند و به سیستم خنک کننده شامل 3 عدد فن و تهویه‌ی جلویی با الگوی مثلثی مجهز است. تولید صدای این کامپیوتر نیز کمتر از 40 دسی‌بل است که از آن گزینه‌ای برای داشتن محیطی آرام در اتاق منزل یا دفتر کار می‌سازد.

بار دیگر به دو لپ تاپ این خانواده باز می‌گردیم. مدل معمولی لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel با قیمت پایه 2699 دلاری عرضه خواهد شد، در حالی که مدل پرو آن دارای قیمت پایه 3099 دلاری است. ایسر حرفی از تاریخ عرضه‌ی این کامپیوترهای جدید نزده است.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*