آزمایشگاه خانگی Feles پیچیدگی‌های علم بیولوژی را ساده می‌کند

آزمایشگاه خانگی Feles پیچیدگی‌های علم بیولوژی را ساده می‌کند

آزمایشگاه خانگی Feles محصولی از یک استارتاپ خلاق با همین نام بوده که به عنوان یک کیت آزمایشگاهی تقریبا کامل برای علاقه‌مندان به علم بیولوژی در نمایشگاه CES 2020 عرضه شده است.

معمولا وقتی صحبت از گجت‌های عرضه شده در نمایشگاه CES 2020 به میان می‌آید، علاقه‌مندان انتظار دستگاه‌هایی عجیب و شگفت‌انگیز را دارد که آخرین تغییرات تکنولوژی را به کار بسته‌اند. با این حال اخیرا آزمایشگاه خانگی Feles از استارتاپی با همین نام در نمایشگاه عرضه شده که بیشتر از همه به درد شیفتگان دانش بیولوژی می‌خورد.

آزمایشگاه خانگی Feles

شرکت نوپای Feles که در ماساچوست آمریکا شروع به کار کرده،‌ اولین محصول خود را که یک آزمایشگاه بیولوژیکی خانگی با امکاناتی قابل قبول است را به دنبال کنندگان نمایشگاه CES امسال عرضه کرده است. این محصول که از دور شبیه یک یخدان متوسط به نظر می‌رسد، حاوی تجهیزاتی مثل سانتریفیوژ، اسپکتومتر، انکوباتور برای رشد نمونه‌ها در ظروف آزمایشگاهی،‌ ترموسایکلر و چند مورد دیگر است.

البته برای کسی که در حوزه بیولوژی تخصص نداشته و کار نکرده است، این تجهیزات ناآشنا هستند و به همین دلیل علاوه بر یک یخچال کوچک برای نگهداری از نمونه‌ها، سازندگان این آزمایشگاه خانگی از طریق یک صفحه لمسی متصل به گجت،‌ نرم‌افزاری را به کاربر ارائه می‌دهند که در قالب آزمایش‌هایی گام به گام،‌ افراد تازه کار را با تک‌تک تجهیزات موجود آشنا می‌کند.

کلاس بیولوژی یا همان زیست شناسی برای بسیاری از علاقه‌مندان به چنین محصولی خاطره‌انگیز است و شرکت Feles هم در کنار زنده کردن خاطرات آزمایش‌هایی که در دوران مدرسه کودکان را شگفت‌زده می‌کرد، انجام آزمایش‌های جالب‌توجه دیگر را برای دوست داران بیولوژی ساده‌تر می‌کند.

به علاوه این‌ها،‌ سازندگان آزمایشگاه خانگی Feles گفته‌اند که محصول آن‌ها با هدف آشنا کردن عموم مردم با آزمایش‌های زیست شناسی ساخته شده و از این طریق می‌توان تصور غلط مربوط به پیچیده بودن علم بیولوژی را از میان برداشت. بسیاری از معلمانی که به دنبال ایجاد علاقه در دانش آموزان خود هستند می‌توانند از چنین محصولی بهره ببرند و به همین دلیل ظاهر بسته آزمایشگاهی ساخته شده هم به ‌گونه‌ای است که توجه علاقه‌مندان کم سن و سال را به خود جلب می‌کند.

البته قیمت این محصول به نوعی تنها نکته منفی آن است که خرید آزمایشگاه بیولوژی Feles را به یک لاکچری تبدیل می‌کند. گفته شده که این گجت 1000 دلار قیمت دارد که برای خریدارانی با وضعیت مالی متوسط کمی گران است. با این وجود مدارسی هم که به دنبال پیشرفته‌تر کردن تجهیزات آزمایشگاه‌های خود هستند می‌توانند با بودجه قابل‌توجه خود چنین وسیله‌ای را در اختیار دانش‌ آموزان قرار دهند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*