پردازنده تایگر لیک

اینتل با یک تبلت تاشو 17 اینچی از پردازنده تایگر لیک رونمایی کرد

تایگر لیک (Tiger Lake) نام نسل جدید پردازنده های اینتل است که در سال جاری وارد دستگاه‌های مختلف می‌شود. اینتل برای معرفی این پلتفرم در CES، یک تبلت 17 اینچی منعطف را به نمایش گذاشت.

اینتل میزان بهبود عملکرد تایگر لیک را با درصد دو رقمی توصیف کرده و تبلت Horseshoe Bend جلوه‌‌گر توانایی‌های ‌ پردازنده جدید است. به گفته‌ی کمپانی سازنده، پیشرفت‌های زیادی هم در زمینه هوش مصنوعی و تاندربولت 4 حاصل شده که چهار برابر سریع‌تر از USB 3.0 است.

ناگفته نماند که برای اولین بار اینتل چیپ‌های رده بالای خود ر با فناوری ساخت +10nm تولید می‌کند. دیگر نکته قابل ذکر درباره پردازنده تایگر لیک تجهیز آن به کارت گرافیک یکپارچه Xe است که به ادعای اینتل، عملکردش با برخی از پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی، برابری می‌کند.

تبلت تاشو

اما کمی هم به خود Horseshoe Bend بپردازیم. این تبلتِ مفهومی با فاصله زیاد، بزرگ‌ترین نمایشگر OLED تاشو را دارد؛ تا جایی که در حالت باز شده، شبیه یک مانیتور کامپیوتر جلوه می‌کند. البته مکانیسم تاشوی آن بی‌عیب و نقص نیست؛ ولی نشان می‌دهد که اینتل برای آینده، روی چنین دستگاه‌هایی نظر دارد.

هنوز مشخص نیست اولین سیستم‌های مجهز به Tiger Lake دقیقا چه زمانی وارد بازار می‌شوند؛ ولی می‌توان انتظار داشت که پس از آمدن چیپ‌های نسل دهمی سری H و گذر از مرز 5 گیگاهرتز این اتفاق بیفتد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*