پردازنده 64 هسته‌ای AMD Threadripper 3990X به‌زودی وارد بازار می‌شود  

پردازنده 64 هسته‌ای AMD Threadripper 3990X که به ادعای شرکت سازنده، قدرتمندترین و سریع‌ترین پردازنده جهان است، به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت ای ام دی تا پیش از هم اعلام کرده بود که پردازنده 64 هسته‌ای Threadripper 3990X در سال 2020 عرضه خواهد شد و آن‌ها حالا تاریخ انتشار آن را اعلام کرده‌اند.

طبق اعلام شرکت سازنده، این پردازنده قدرتمند، در تاریخ 7 فوریه 2020 (18 بهمن 1398) با قیمت 3,990 دلار وارد بازار خواهد شد. این پردازنده مشخصا برای ورک‌ استیشن‌ها طراحی شده است که در آنجا، هسته‌های بیشتر می‌توانند در زمان و پول شما صرفه‌جویی کنند. اگر گیمر هستید، توصیه می‌شود به سراغ پردازنده‌های تردریپر ارزان‌تر بروید که به اندازه کافی در زمینه بازی قدرتمند هستند که به شما کمک کنند تا از دیگران پیشی بگیرید.

طبق ادعای شرکت ای ام دی، 3990X سریع‌ترین پردازنده حال حاضر جهان است و نتایج تست Cinebench R20 نیز به همین مسئله اشاره دارد. حتی طبق تست‌های خود شرکت سازنده، این پردازنده در مقایسه با پردازنده Core i9-9900KS شرکت اینتل نیز سریع‌تر عمل می‌کند. اگرچه در رابطه با این ادعا، حقیقت کمی پیچیده‌تر است. شاید این پردازنده از نظر Clock Speed عملکرد مناسبی داشته باشد و فرکانس پایه آن با 2.9 گیگاهرتز و فرکانس حداکثری آن با 4.3 گیگاهرتز بتواند جالب توجه ظاهر شود اما فقط در زمینه‌هایی کارآمد خواهد بود که نیاز به هسته‌های زیادی دارید. اگر یک برنامه، تنها از تعداد محدودی هسته استفاده کند یا بیشتر به سخت افزار گرافیکی وابسته باشد، احتمال بالایی وجود دارد که پردازنده 3990X عقب بماند.

این پردازنده جدید به یک نکته قابل توجه دیگر نیز اشاره دارد، اینکه شرکت اینتل در زمینه قطعات کامپیوترهای ورک استیشن، در حال عقب افتادن از شرکت AMD است. این مسئله به دلیل چالش‌های اینتل در زمینه تولید پردازنده‌های کوچک‌تر از 14 نانومتر است. اگرچه آن‌ها برنامه‌هایی برای آینده دارند.

پردازنده 64 هسته‌ای Threadripper 3990X در مجموع نشان داده که در مقایسه با پردازنده Xeon (که تنها 28 هسته دارد)، گزینه مناسب‌تری برای افراد حرفه‌ای است. حال باید دید که چه عملکردی در بازار خواهد داشت و تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پردازنده قوی ای هست ولی حتما 300 وات هم برق مصرف می کنه!

    با سپاس