سامسونگ گلکسی A42 5G

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A42 5G منتشر شد

سرانجام مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A42 5G به طور کامل رسماً توسط خود شرکت سامسونگ فاش شد. گلکسی ای ۴۲ ٬ ارزانترین گوشی 5G سامسونگ است.

در شروع ماه جاری میلادی٬ سامسونگ از ارزان‌ترین گوشی 5G خود به نام سامسونگ گلکسی A42 5G رونمایی کرد. این شرکت در کنار انتشار تصاویر رسمی٬ فقط به بازگو کردن بخش کوچکی از مشخصات فنی آن از جمله تجهیز به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی AMOLED اکتفا کرده بود. امروز خوشبختانه سامسونگ جزئیات بیشتری از این گوشی هوشمند را در قالب اینفوگرافی منتشر کرده است.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A42 5G

گوشی گلکسی ای ۴۲ سامسونگ از یک نمایشگر سوپر امولد با رزولوشن +HD بهره می‌برد. روی قاب پشتی این گوشی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی f/1.8 به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا-واید ٬f/2.2 دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو f/2.4 و یک حسگر تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی f/2.4 استفاده شده است. در بریدگی بالای نمایشگر این گوشی نیز شاهد حضور یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی f/2.2 خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی A42 5G

این گوشی از یک چیپست با نام نامشخص مجهز به پردازنده ۸ هسته‌ای (دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتزی) قدرت می‌گیرد. با توجه به پیکربندی این هسته‌ها و حداکثر سرعت کلاکی که ارائه می‌دهند٬ به نظر می‌رسد این چیپست اسنپدراگون 750G که اخیراً در گوشی شیائومی می ۱۰ تی لایت استفاده شده٬ باشد.

شما در این گوشی ۴/۶/۸ گیگابایت رم را در اختیار خواهید داشت٬ در حالی که حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD است. یک باتری غول پیکر ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد که با حداکثر توان ۱۵ وات شارژ می‌شود. این گوشی به یک حسگر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز است و در سه رنگ مشکی٬ سفید و خاکستری به نام Prism Dot عرضه می‌شود. اگرچه هنوز تاریخ عرضه و قیمت ارزان‌ترین گوشی 5G کمپانی سامسونگ مشخص نیست.