اینترنت 5G در آیفون ۱۲

اینترنت 5G در آیفون ۱۲ اپل شارژ باتری گوشی را می‌بلعد

آزمایش انجام شده روی گوشی‌های جدید اپل نشان می‌دهد مصرف اینترنت 5G در آیفون ۱۲ اپل شارژ باتری گوشی را با سرعت زیادی تخلیه می‌کند.

وقتی برای نخستین بار LTE عرضه شد٬ یکی از مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند٬ عمر باتری گوشی‌هایشان بود که سریع‌تر از 3G تخلیه می‌شد. هرچه فناوری باتری بهبود پیدا کرد٬ ما شاهد بهبود هر چه بیشتر این مشکل بودیم. حال به نظر می‌رسد همین چرخه باید برای گوشی های سری iPhone 12 اپل نیز طی شود؛ زیرا اینترنت 5G در آیفون ۱۲ شما را پشیمان خواهد کرد.

مصرف اینترنت 5G در آیفون ۱۲

بر اساس جدیدترین تست انجام گرفته توسط وب‌سایت مطرح ٬Tom’s Guide استفاده از اینترنت ۵ جی در گوشی آیفون ۱۲ به طرز وحشتناکی مصرف باتری را بالا می‌برد. این آزمایش‌ها نشان می‌دهند استفاده از پنجمین نسل اینترنت موبایل روی دو گوشی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو در مقایسه با 4G حدود ۲ ساعت شارژدهی کمتر را به همراه دارد. به طور مثال در صورت استفاده از 5G در آیفون ٬۱۲ این گوشی ۸ ساعت و ۲۵ دقیقه شارژدهی دارد٬ در حالی که این مدت با استفاده از 4G به ۱۰ ساعت و ۲۳ دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

در این بین آیفون ۱۲ پرو کمی بهتر عمل می‌کند و با استفاده از 5G می‌تواند ۹ ساعت و ۶ دقیقه دوام بیاورد. این درحالیست که اگر روی این گوشی 4G فعال باشد٬ شما عمر باتری ۱۱ ساعت و ۲۴ دقیقه‌ای را در اختیار خواهید داشت. سال گذشته٬ دو گوشی آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو که فقط از 4G پشتیبانی می‌کردند٬ در آزمایش‌های Tom’s Guide شارژدهی ۱۱ ساعت و ۱۶ دقیقه‌ای و ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه‌ای را به نام خود ثبت کرده بودند.

به نظر می‌رسد عملکرد رقبای اندرویدی برای مدیریت مصرف انرژی 5G بهتر از آیفون‌های اپل بوده است. بر اساس جدیدترین آزمایش‌های انجام شده٬ گوشي‌های سامسونگ گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس و همچنین گوشی وان پلاس ۸ تی به ترتیب عمر باتری ۹ ساعت و ۳۱ دقیقه‌ای٬ ۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه‌ای و ۱۰ ساعت و ۴۹ دقیقه‌ای را به نام خودشان ثبت کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*