نقض حریم شخصی اینستاگرام

افشاگری سیگنال در مورد نقض حریم شخصی اینستاگرام باعث خشم فیسبوک شد

سیگنال اخیرا در خصوص نقض حریم شخصی اینستاگرام و نحوه سرقت اطلاعات کاربران توسط این شبکه اجتماعی به افشاگری پرداخت که این موضوع واکنش شدید فیسبوک را به همراه داشت.

پیام رسان سیگنال اخیرا با انتشار برخی از آگهی‌های اینستاگرام به کاربران خود نشان داد که این شبکه اجتماعی محبوب تا به چه میزان به اطلاعات خصوصی کاربرانش دسترسی دارد.

افشاگری سیگنال در مورد نقض حریم شخصی اینستاگرام

سیگنال

تصاویری که پیام رسان Signal در وبلاگ خود منتشر کرده نشان می‌دهد در کنار این پیام‌های تبلیغاتی توضیحاتی در خصوص اینکه چرا این تبلیغ به شما نمایش داده می‌شود درج شده که از حجم زیاد اطلاعات سرقت شده اینستاگرام از کاربران حکایت دارد؛ برای مثال این تبلیغ به این دلیل به شما نشان داده می‌شود چون شما یک معلم و فارغ‌التحصیل رشته تاریخ هستید، به تازگی بچه‌دار شده‌اید، اخیرا به محله جدیدی نقل مکان کرده‌اید و به بوکس علاقه دارید و غیره.

در حقیقت سیگنال با این افشاگری قصد داشت تا به کاربران بگوید فیسبوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام تا به چه میزان از جزئیات زندگی کاربران خود اطلاع دارد و بر اساس این اطلاعات جمع‌آوری شده هر تبلیغ را به کاربران نمایش می‌دهد.

واکنش شدید فیسبوک به افشاگری سیگنال

سیگنال پس از افشاگری در خصوص نقص حریم شخصی توسط اینستاگرام با واکنش شدید فیسبوک مواجه شد. در واقع فیسبوک دسترسی کارکنان سیگنال به پلتفرم ارسال تبلیغات در اینستاگرام را مسدود کرد. سیگنال در واکنش به این اقدام فیسبوک اعلام کرد هدف از این افشاگری نمایش حجم بالای اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده فیس بوک از هر کاربر بود. Signal تاکید کرد فیسبوک این اطلاعات جمع‌آوری شده را به سایر شرکت‌ها می‌فروشد و از فیسبوک خواست در این خصوص شفاف‌سازی کند.

سیگنال

فیسبوک در خصوص این افشاگری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام Signal برای کسب شهرت و جذب کاربر بود، اما با این وجود حساب کاربری آنها را تعلیق نکرده‌ایم. سیگنال پس از بیانیه فیسبوک در حساب توییتری خود با انتشار تصویر فوق تاکید کرد حساب تبلیغاتی سیگنال در پلتفرم اینستاگرام تعلیق شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*