موتورسیکلت های کانسپت

با 5 نمونه از موتورسیکلت های کانسپت عجیب و نامتعارف آشنا شوید

در این مطلب می‌خواهیم 5 نمونه از موتورسیکلت های کانسپت آینده را به شما معرفی کنیم که طراحی عجیب و غیر معمول، اما جالبی دارند.

به احتمال فراوان تا چند وقت آینده شرکت‌های معروف دنیا موتورسیکلت‌ های مدرن را با طراحی و تکنولوژی جدید به بازار ارائه خواهند کرد. در این مطلب قصد داریم چند نمونه از موتورسیکلت های کانسپت که طراحی عجیب و نامتعارفی دارند را معرفی کنیم. شاید در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم چنین موتورسیکلت‌هایی را در بازار ببینیم.

موتورسیکلت های کانسپت عجیب و خاص

1. بی ام و Ki کانسپت برای مسابقات شهری

موتورسیکلت های کانسپت

تعداد موتورسیکلت‌ های کانسپت که هم جذاب باشند و هم عملکرد آن‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانند وارد بازار بشوند بسیار محدود است؛ اما این موتورسیکلت الکتریکی که زیبایی خاصی هم دارد می‌تواند در آینده وارد بازار شود. لازم به ذکر است که طراحی این کانسپت شبیه به BMW K100 است.

2. موتورسیکلت کانسپت مرد آهنی

موتورسیکلت های کانسپت

طراحی ظاهری این موتورسیکلت به گونه‌ای است که بینندگان را به یاد خودروهای کلاسیک دهه 30 می‌اندازد. برای قسمت جلوی این موتورسیکلت یک پوشش بزرگ تعبیه شده است که به همراه پنل‌های روی موتور،‌ باعث می‌شود که آئرودینامیک آن عملکرد بهتری پیدا کند؛ اما از طرف دیگر در گردش آن نیز اختلال ایجاد می‌کند. طراح این مدل هم‌اکنون و به منظور آماده‌سازی این موتورسیکلت برای شرکت در مسابقات درگ، مشغول به کار روی تنظیمات مکانیکی آن است.

3. سوپربایک بوگاتی برای شکستن رکورد سرعت

موتورسیکلت های کانسپت

بوگاتی که یکی از متخصصان شکستن رکورد سرعت است، سعی کرده تا این موتورسیکلت را شبیه به ماشین‌های دهه 1930 طراحی کند؛ اما با توجه به این موتورسیکلت درمی‌یابیم که آن با لوکوموتیو بخار رکوردشکن مالارد و بوگاتی ویژن گرن توریسمو کانسپت نیز شباهت‌هایی دارد. این موتورسیکلت در سرعت‌های بالا به آسانی تعادل خود را حفظ می‌کند، دلیل این مسئله فاصله محوری طولانی و پوشش آئرودینامیکی در جلوی آن است.

4. موتورسیکلت مفهومی الکتریکی مازراتی

موتورسیکلت های کانسپت

اگر مازراتی که یکی از معروف‌ترین برندهای خودرو است روزی به تولید موتور سیکلت روی بیاورد، به طور قطع محصول آن به یکی از بهترین‌های موتورسیکلت های کانسپت بازار تبدیل خواهد شد. البته در میان سال‌های 1953 تا 1960 موتورسیکلتی توسط مازراتی به بازار معرفی شد. در میان چرخ های این کانسپت هیچ محور وسطی وجود ندارد که این امر منجر به آن می‌شود که مرکز ثقل کاهش پیدا کند و از طرفی دیگر چرخ‌ها بسیار پهن هستند که این امر باعث می‌شود چسبندگی و تعادل زیادی پیدا کنند. البته به احتمال فراوان سواری آن خیلی مناسب نباشد، چرا که چرخ‌ها دارای فرم صیقلی هستند.

5. سگوی هیبریدی هیدروژنی-الکتریکی

موتورسیکلت های کانسپت

بر اساس پیش‌بینی‌ها، سگوی در آینده نه چندان دور موتورسیکلت‌هایی با پیشرانه‌های هیبریدی تولید خواهد کرد؛ اما این مسئله با آن چیزی که در ذهن ما وجود دارد بسیار متفاوت است. در حقیقت سگوی به منظور تأمین انرژی و باتری از هیدروژن استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این شرکت برای سوخت‌گیری هیدروژن نیز از کپسول‌های قابل تعویض استفاده خواهد کرد. مطابق با گفته این شرکت، پیشرانه‌ای که برای این موتورسیکلت در نظر گرفته شده قادر است تا 80 اسب بخار قدرت را تولید کند و تنها در 4 ثانیه موتورسیکلت را از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این موتور سیکلت در سال 2023 و با قیمتی نزدیک به 10 هزار و 700 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*