گران ترین خودروهای الکتریکی

با گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 آشنا شوید

با گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 آشنا شوید. در این لیست نام خودروهایی چون تسلا مدل Y پرفورمنس و پورشه تایکان توربو S به چشم می‌خورد.

خودروهای الکتریکی به عنوان آینده صنعت خودرو محسوب می‌شوند و بسیاری از خودروسازان نیز به تولید و عرضه این خودروها روی آورده‌اند. امروزه آسان‌تر شدن فرایند تولید خودروهای الکتریکی و پیشرفت تکنولوژی در توسعه باتری‌ها باعث شد تا قیمت این نوع از محصولات نسبت به قبل کاهش پیدا کند. از رو طی سال‌های آینده خودروسازان محصولات الکتریکی خود را حتی با قیمت‌هایی کمتر از 30 هزار دلار نیز به بازار عرضه خواهند کرد، اما در حال حاضر باز هم قیمت این خودروها نسبت به خودروهای درون‌سوز بسیار زیاد است. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 آشنا کنیم.

دلایل گران بودن خودروهای الکتریکی چیست؟

در قیمت‌گذاری خودروهای الکتریکی موارد مختلفی نقش دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به زنجیره‌های تامین، خطوط مونتاژ، مراکز تحقیق و توسعه اشاره کرد. علاوه بر این موارد، باتری نیز یکی از فاکتورهای هم در قیمت‌گذاری این خودروها محسوب می‌شود. باتری در خودروهای الکتریکی در ارائه پرفورمنس نقش زیادی داشته و این روزها با قیمت زیادی به تولید می‌رسد.

هرچند طی سال‌های اخیر خودروسازان با پیشرفت‌های تکنولوژی باتری توانستند هزینه تمام شده خودروهای الکتریکی را به میزان زیادی کاهش دهند، اما با توجه به این که هم‌اکنون باتری خودروهای برقی توسط چند شرکت شاخص به تولید می‌رسد، هزینه‌های تولید و صادرات در کنار سود خودروساز از محصولات باعث شده تا قیمت نهایی خودروهای الکتریکی همچنان در سطح بالایی قرار داشته باشد.

معرفی گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 موجود در بازار آشنا کنیم. البته در حال حاضر سوپرکارهای الکتریکی گران قیمت‌تری نیز وجود دارند، اما هنوز وارد بازار نشدند. در ادامه لیستی از گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 را مشاهده می‌کنید. گفتنی است قیمت این خودروها بدون محاسبه مشوق‌های دولتی و آپشن‌ها درج شده است.

4.‌ تسلا مدل Y پرفورمنس

گران ترین خودروهای الکتریکی

تسلا که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان در حوزه خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود اخیرا با عرضه مدل Y توانسته سبد محصولات خود را گسترش دهد و نسخه دو موتوره پرفورمنس این خودرو توانسته در لیست گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 قرار بگیرد. مشتریان برای نسخه دو موتوره پرفورمنس این خودرو که روی ارائه شتاب و پرفورمنس بالایی تمرکز دارد می‌بایست حدود 60 هزار و 990 دلار هزینه کنند.

3. جگوار آی پیس HSE

گران ترین خودروهای الکتریکی

نسخه HSE جگوار آی پیس نسبت به سایر تریم‌های این شاسی بلند بریتانیایی به امکانات متعددی چون دستیار نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه و ترمز اضطراری خودکار مجهز شده و به همین دلیل نسبت به مدل استاندارد خود حدود 11 هزار دلار گران‌تر است. مشتریان برای این نسخه باید حدود 80 هزار و 900 دلار پرداخت کنند که البته با انتخاب آپشن‌های دیگر این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

2. NIO ES8 سیگنیچر ادیشن

گران ترین خودروهای الکتریکی

برند چینی NIO توانسته طی مدت کوتاهی از لحاظ کیفیت و تکنولوژی به رشد چشمگیری دست پیدا کند و به همین دلیل بسیاری آن را تسلای چینی می‌دانند. این شرکت که سال 2018 به حوزه خودروهای الکتریکی ورود پیدا کرده قصد دارد طی سال‌های آینده در بازارهای مختلف حضور پررنگ‌تری داشته باشد. برند چینی NIO هم‌اکنون سه شاسی بلند الکتریکی را روانه بازار کرده است و سدان ET7 نیز به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

مشتریان برای خرید شاسی‌بلند ES8 در تریم سیگنیچر ادیشن سفارشی می‌بایست 87 هزار و 600 دلار پرداخت کنند که قیمت این خودرو از تسلا مدل Y پرفورمنسی که در بازار چین عرضه می‌شود حدود 30 هزار دلار بیشتر است.

1. پورشه تایکان توربو S

گران ترین خودروهای الکتریکی

پورشه تایکان توربو S در صدر لیست گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 قرار دارد. این خودروساز برای نخستین بار به تولید چنین خودرویی روی آورده و توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند. مشتریان برای خرید نسخه پایه این خودرو باید حدود 80 هزار دلار بپردازند، اما برای خرید نسخه توربو S این خودرو باید حدود 185 هزار دلار پرداخت کرد. گفتنی است قیمت این مدل از نسخه استاندارد و پایه پورشه تایکان حدود 105 هزار دلار بیشتر است.

گران ترین خودروهای برقی که به زودی عرضه خواهند شد

پس از معرفی گران ترین خودروهای الکتریکی سال 2021 اکنون سراغ لیست گران ترین خودروهای برقی که به زودی عرضه خواهند شد می‌رویم. این خودروها در آینده نزدیک روانه بازار خواهند شد و می‌توانند در سال 2021 به بازار خودروهای الکتریکی رونق بخشند. البته تا پایان سال جاری خودروسازان محصولات الکتریکی متعددی را عرضه خواهند کرد، اما در ادامه فقط به چند محصول گران قیمت اشاره خواهیم کرد.

4.‌ ریویان R1S لانچ ادیشن

گران ترین خودروهای الکتریکی

سال 2021 برای شرکت ریویان یک سال بسیار سرنوشت‌ساز و مهم بود. در واقع این خودروساز طی همکاری با دو شرکت بزرگ فورد و آمازون قصد دارد بازار شاسی بلندها و پیکاپ‌های الکتریکی را متحول سازد و در همین زمینه نیز موفق ظاهر شده است؛ چرا که دو محصول پرچمدار ریویان توانسته‌اند نگاه بسیاری را به خود جلب کنند

ریویان R1S لانچ ادیشن به عنوان یک شاسی بلند 7 نفره در ماه آگوست روانه بازار خواهد شد و مشتریان برای خرید آن باید 77 هزار و 500 دلار هزینه کند. البته قیمت این شاسی بلند نسبت به نسخه پیکاپ خود حدود 2500 دلار گران‌تر است. همچنین ریویان قصد دارد سایر نسخه‌های این خودرو را در سال 2022 به بازار عرضه کند.

3. تسلا مدل S پلید پلاس

گران ترین خودروهای الکتریکی

تسلا مدل S پلید پلاس به عنوان گران‌ترین محصول تاریخ این برند معروف در راه است. تسلا قصد دارد نسخه استاندارد مدل S پلید را با قیمت 119 هزار و 990 دلار در ماه آگوست به مشتریان عرضه کند.

2. آئودی RS e-tron GT

گران ترین خودروهای الکتریکی

آئودی که چند سال قبل از کانسپت e-tron GT پرده برداشت و اخیرا نیز نسخه تولیدی این خودرو مفهومی را معرفی کرد، اکنون قصد دارد این خودرو بسیار جذاب خود را با قیمت پایه 139 هزار و 900 دلار تا پایان سال جاری به بازار عرضه کند.

1. لوسید موتورز ایر دریم ادیشن

گران ترین خودروهای الکتریکی

لوسید موتورز ایر دریم ادیشن که قصد دارد با رقبای بسیار قدرتمندی به رقابت بپردازد، به زودی با قیمت 169 هزار دلار روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*