گوگل پیکسل فولد

گوگل پیکسل فولد از تراشه Tensor و دوربین پیکسل 6 بهره خواهد برد

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد – Google Pixel Fold احتمالا با تراشه اختصاصی Tensor همراه شود و از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پیکسل 6 بهره ببرد. این گوشی در پاییز عرضه خواهد شد.

روز گذشته یک سری کد در برنامه جدید دوربین گوگل در اندروید 12 بتا 4 مشاهده شد که به احتمال استفاده از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ در گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو اشاره می‌کرد. این کد اطلاعات جالبی را نیز درباره گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد به ما می‌دهد.

بررسی بیشتر کد مذکور نشان داد که از مودم 5G اگزینوس سامسونگ در ۴ مدل از دستگاه‌های آینده گوگل استفاده خواهد شد. این دستگاه‌ها با نام‌های رمز Oriole، Raven، Passport و Slider شناخته می‌شوند.

گوگل پیکسل فولد

Oriole و Raven نام‌هایی هستند که در داخل گوگل برای اشاره به پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو استفاده می‌شوند و ظاهرا این دستگاه‌ها به مودم 5G ساخت سامسونگ مجهز خواهند شد. تا به اینجای کار شرکت کره‌ای نقش پررنگی در گوشی‌های پرچمدار گوگل داشته است.

گفته می‌شود که Passport به گوشی تاشو مرموز گوگل پیکسل فولد اشاره دارد. تحلیلگران بر این باورند که غول فناوری در پاییز امسال از این گوشی رونمایی خواهد کرد. با توجه به اطلاعات منتشر شده می‌توان گفت که سامسونگ در پروسه تولید این محصول نیز نقش مهمی دارد.

برخی بر این باورند که گوگل در پیکسل فولد نیز از تراشه تنسور و مجموعه دوربین پیکسل 6 استفاده خواهد کرد. البته هیچکدام از این موارد را نمی‌توان به طور قطعی تایید کرد و باید منتظر رونمایی این گوشی بود.

در رابطه با نام آخر نیز باید گفت که گوگل به زودی از پیکسل 5a رونمایی خواهد کرد و ممکن است Slider به این گوشی اشاره داشته باشد؛ اما حقیقتا امیدواریم که این نام به دستگاه عجیب‌تر و جذاب‌تری مربوط باشد.