زارع پور

زارع پور با گرفتن رای اعتماد از مجلس رسما وزیر ارتباطات دولت سیزدهم شد

آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار شد و عیسی زارع پور با گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم انتخاب شد.

امروز آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارتخانه‌های دولت در یک دوره چهار ساله برگزار شد. در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمام وزرای پیشنهادی به غیر از حسین باغگلی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد دادند. به این ترتیب عیسی زارع پور با موافقت اکثریت نمایندگان رسما به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم انتخاب شد و کار خود را آغاز می‌کند.

زارع پور در این جلسه موفق شد ۲۵۶ رای موافق از نمایندگان بگیرد و با وجود ۱۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع، وزیر ارتباطات دولت ابراهیم رئیسی شد. وی متولد سال ۱۳۵۹ و۴۱ ساله است. او در شهرستان اسلام آباد غرب متولد شده و مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر و دو مدرک پسادکتری در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای دارد و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت است.

سوابق عیسی زارع پور

معاون رئیس قوه قضاییه، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، موسس و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کمیسیون راهبردی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، مجری توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کارگروه فناوری اطلاعات دولت نهم و دهم و عضو کمیته ملی اطلاعات برای همه کمیسیون ملی یونسکو از مهم‌ترین سوابق اجرایی عیسی زارع پور به شمار می‌روند.