شاد

شاد در آموزش و پرورش پلتفرمی ماندگار خواهد بود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش طی بازدید از مرکز مانیتورینگ شبکه آموزشی دانش آموز همراه اول گفت پلتفرم شاد یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در ایام کرونا محسوب می‌شود.

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح سه شنبه 23 شهریور 1400 با حضور در مرکز مانیتورینگ شبکه آموزشی دانش آموز موسوم به شاد از قسمت‌های مختلف این سامانه بازدید به عمل آورد. در این مراسم مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول و جمعی از مدیران ارشد این اپراتور و وزارت آموزش و پرورش حضور نیز حضور داشتند که مدیرعامل همراه اول از شروع فعالیت شبکه و پیشرفت‌های آن طی 2 سال گذشته گزارشی را ارائه کرد و فرایند مانیتورینگ قسمت‌های مختلف شاد را شرح داد.

رایگان بودن اینترنت شاد برای مشترکان همراه اول

مدیرعامل همراه اول طی این بازدید و با توجه به این که در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم گفت امسال نیز اینترنت همراه اول برای کاربران شاد رایگان خواهد بود. وی افزود همچنین سیم کارت‌های مورد نیاز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز و نظر والدین با محدودیت‌های تعیین شده توسط والدین در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

اخوان بهابادی در ادامه گفته‌های خود به نسخه جدید پلتفرم شاد که همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار خواهد گرفت اشاره کرد و گفت با توجه به این که توسعه این پلتفرم کاری جدید و بدون سابقه قبلی در کشور بود، در اوایل راه‌اندازی با نواقصی همراه بود که تکمیل شد و در نسخه جدید برای سال تحصیلی جدید این پلتفرم با کیفیتی بسیار خوب به نیازهای دانش آموزان و معلمان پاسخ خواهد داد.

مدیرعامل همراه اول با اعلام این که احتمال مشارکت شرکت‌ها و بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش و پرورش در این پلتفرم وجود دارد گفت:

در صورتی که امروز شورای عالی فضای مجازی این موضوع را تصویب کند، می‌توان گفت یکی از اتفاقات خوب شکل خواهد گرفت؛ به این صورت که این شرکت‌ها می‌توانند خدمات خود را بر اساس سیاست‌هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش وضع می‌شود روی بستر شاد به عنوان پلتفرم مادر قرار دهند که در نهایت تحول جدی در حوزه خدمات شاد را به ارمغان خواهد آورد.

شاد پلتفرمی ماندگار در آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز طی این بازدید با فرایند مانیتورینگ پلتفرم شاد آشنا شد و در جریان روند نرم افزاری آن قرار گرفت. وی در بخشی از سخنان خود ضمن تشکر ویژه از همراه اول که توانست در زمان کوتاهی پس از شیوع کرونا پلتفرم شاد را راه‌اندای کند تاکید کرد شاد یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در دوران کرونا محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد امسال هم سال تحصیلی را با شاد شروع خواهیم کرد و در نسخه‌ای که تا قبل از آغاز به کار مدارس رونمایی می‌کنیم، ظرفیت‌های کاملا متفاوت‌تری در نظر گرفته شده که امیدواریم بتواند جذابیت‌های بیشتری را برای دانش آموزان ایجاد کند. وی افزود امکان دسترسی دانش آموزان محروم‌ترین نقاط کشور به بهترین تدریس‌ها از طریق پلتفرم شاد یک افتخار برای ما است. همچنین در این پلتفرم و نسخه جدید قابلیت‌های خوبی نیز برای معلمان در نظر گرفته شده تا معلمان برتر کشور بتوانند توانمندی‌های خود را به سراسر کشور عرضه نمایند.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت اولین دستور کار شورای عالی فضای مجازی کشور که در خصوص پلتفرم شاد خواهد بود باعث مباهات است. وی افزود امسال هم با وجود این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت فشار بود و همچنان نتوانسته مطالبات همراه اول را پرداخت کند، اما وزیر ارتباطات تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌اند تا استفاده از پلتفرم شاد برای کاربران رایگان باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا پلتفرم شاد پس از حضوری شدن مدارس حذف می‌شود گفت:

برگشت به گذشته امکان‌پذیر نیست؛ زین پس آموزش در فضای مجازی برقرار خواهد بود، حتی اگر مدارس کاملا حضوری باشد. در آن صورت شاد به عنوان بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش یا نقش مقومی، یا مکملی یا اصلی خواهد داشت که دنبال طرحی برای استفاده از آن در هر سه حوزه هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*