مازراتی گرن توریسمو 2023 فولگور

بازگشت مازراتی گرن توریسمو مدل 2023 با مدونا ، تروفی و فولگور + ویدیو

مازراتی گرن توریسمو مدل 2023 ، شاهزاده جدید ایتالیایی ها است که در سه نسخه با نام‌های مدونا (Modena)، تروفی (Trofeo) و فولگور (Folgore) به میدان آمده است. در ادامه به طور کامل با Maserati GranTurismo 2023 آشنا می‌شویم.

پس از انتشار تصاویر تبلیغاتی و نسخه‌های کامپیوتری، اکنون نوبت به آن رسیده است تا با تصاویر واقعی از جدیدترین نسل از خودرو جوان پسند و خوش صدای ایتالیایی‌ها یعنی مازراتی گرنتوریسمو 2023 همراه شویم. پس پیش به سوی اولین خودرو برقی مازراتی و همزادهای بنزینی و زیبای او. اما قبل از رسیدن به بخش های فنی، با گجت نیوز همراه شوید تا زیر و بم نسخه‌ی تروفی را تماشا کنیم.

معرفی مازراتی گرن توریسمو مدل 2023

همانطور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، این خانواده از سه عضو به نام‌های Modena، تروفی و فولگور تشکیل شده است و کار خود را با نسخه‌های بنزینی یعنی مدونا و Trofeo آغاز می‌کنیم.

مازراتی گرنتوریسمو  نسخه مدونا مدل 2023

مزراتی گرنتوریسمو جدید مدونا

این خودرو در زیر کاپوت خود، همان پیشرانه‌ای را دارد که مازراتی MC20 را به حرکت درمی‌آورد. یعنی یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ با نام نپتون (در زبان ایتالیایی با تلفظ نپتونو) که با حجم نامی 3 لیتری خود می‌تواند تقریبا 483 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ ارسال کند. این کار از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه انجام می‌شود.

مزراتی گرنتوریسمو جدید مدونا

به لطف چنین اعدادی، اکنون مازراتی گرن توریسمو مدونا مدل 2023 می‌تواند در کمتر از 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم در حدود 303 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

همچنین باید اشاره کنیم که سیستم پیشرانه این خودرو سوپر اسپرت ایتالیایی از نوع «روانکاری سامپ خشک» است که در برابر «روانکاری خیس»، چینش قطعات زیر کاپوت را بهینه‌تر می‌کند. به علاوه پیشرانه مازراتی گرن توریسمو Modena مدل 2023 از «سیستم غیر فعال کردن انتخابی سیلندرها» هم پشتیبانی می‌کند تا در مواقع لازم، جهت کم کردن بار پیشرانه و همچنین مصرف سوخت، سه عدد از سیلندرها را خاموش کند. این موضوع را در کنار «سیستم احتراق 12 شمعی» (هر سیلندر 2 شمع دارد) قرار دهید تا قدرت ایتالیایی‌ها را بهتر درک کنید. وجود 2 شمع در هر سیلندر باعث می‌شود تا فرایند احتراق، کامل‌تر انجام شود.

مزراتی گرنتوریسمو جدید مدونا

سپس به مودهای رانندگی می‌رسیم که شامل حالت‌های کورسا (Corsa)، اسپرت، راحت و جی تی می‌شوند. با برخی از این اسامی آشنا هستیم اما «مود کورسا» دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ سیستم تعلیق بادی فعال در حالت کورسا، به پایین ترین ارتفاع خود می‌آید و هواکش‌های جلو پنجره هم بسته می‌شوند تا ضریب درگ به پایین‌ترین عدد ممکن برسد (ضریب درگ مدونا و تروفی در حدود 0.28Cd است). در ادامه، سیستم لانچ کنترل فعال و ESP خاموش می‌شود تا در کنار سفت‌ترین حالت فرمان، یک گلادیاتور ایتالیایی را تحویل شما دهند.

مازراتی گرن توریسمو تروفی مدل 2023

مزراتی گرنتوریسمو جدید تروفی

تلفظ نام این خودرو در زبان ایتالیایی به صورت « تروفئو » (Trofeo) است و دقیقا از همان پیشرانه‌ی مدونا اما با قدرت بیشتر، میزبانی می‌کند. قدرت موتور تروفی تقریبا به 542 اسب بخار می‌رسد و نمودار گشتاور هم عدد 650 اسب بخار را نشان می‌دهد. هر چند که حداکثر سرعت مازراتی گرن توریسمو تروفئو مدل 2023 به 322 کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما شتاب 0-100 آن اصلا تغییر نکرده است.

مازراتی گرن توریسمو 2023 تروفی

همانطور که از نام تروفی پیداست (تروفی به معنای جام است)، این خودرو بیشتر درگیر تجملات شده و تغییرات آن نسبت به Modena، بیشتر شامل قطعات فیبر کربنی، رینگ‌های مدرن‌تر، و تزئینات کرومی است. همچنین باید اشاره کنیم که صدای اگزوز مازراتی گرن توریسمو تروفی هم واقعا گوش نواز است.

مازراتی GranTurismo فولگور مدل 2023

مازراتی گرن توریسمو 2023 فولگور

به اولین خودرو برقی مازراتی یعنی فولگور (Folgore) سلام کنید؛ اما این نامگذاری چه معنایی دارد؟ عبارت Folgore در زبان ایتالیایی، به معنای صاعقه است و زمانی که الکتریکی بودن این ماشین را لحاظ کنیم، همه چیز منطقی به نظر می‌رسد. مازراتی گرن توریسمو فلگور مدل 2023، سریع‌ترین و قوی‌ترین عضو خانواده‌ی سه نفری خودش است که شتاب 0-100 و حداکثر سرعت آن به ترتیب برابر 2.7 ثانیه و 322 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مازراتی گرن توریسمو 2023 فولگور

مازراتی گرن توریسمو فولگور مدل 2023 از سیستم برق 800 ولت DC بهره می‌برد که باتری 83 کیلو وات ساعتی و سه موتور الکتریکی (هر کدام با 300 کیلو وات توان)، اصلی ترین اجزای این سیستم به حساب می‌آیند. دو موتور الکتریکی در محور عقبی و یکی در محور جلو، در مجموع می‌توانند بیش از 900 کیلو وات (1205) اسب بخار را در اختیار مالک مازراتی گرن توریسمو Folgore مدل 2023 قرار دهند. همچنین سیستم شارژ سریع 270 کیلو وات DC هم اینجاست تا در عرض 5 دقیقه، باتری‌ها را برای یک مسافرت 130 کیلومتری آماده کند.

در پایان کار بد نیست که به قیمت مازراتی گرن توریسمو مدل 2023 در نسخه‌های مدونا، تروفئو و فلگور نگاهی داشته باشیم اما از آن جایی که قیمت رسمی این خودروها هنوز اعلام نشده است، فعلا باید به حدس و گمان‌ها بسنده کنیم. گفته می‌شود که مازراتی گرن توریسمو Folgore مدل 2023 قرار است در بازه قیمت 290 تا 360 هزار دلار به بازار بیاید. یعنی جایی که مرسدس بنز AMG GT بلک سریز، فراری 488 پیستا و استون مارتین DBS یا مک لارن 765LT انتظارش را می‌کشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*