ویژگی گلکسی واچ 6

 6 ویژگی جذاب سامسونگ گلکسی واچ 6

ساعت های هوشمند گلکسی واچ 6 سامسونگ – Galaxy Watch 6 به ویژگی های جدید و جذابی مجهزند که آن‌ها را به بهترین ساعت های هوشمند این کمپانی تا به امروز تبدیل می‌کنند. در ادامه به مرور بیشتر این مشخصات خواهیم پرداخت.

رویداد آنپکد تابستانی سامسونگ، محل رونمایی از چندین گجت جذاب این کمپانی کره‌ای برای علاقمندان به محصولات کهکشانی‌اش بود.

یکی از جذاب‌ترین محصولات معرفی شده در این رویداد سامسونگ، نسل جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ بود. خانواده گلکسی واچ 6 تمامی قابلیت‌های سلامتی و مشخصات فنی که می‌توان از یک ساعت هوشمند اندرویدی انتظار داشت را ارائه کرده و به محصولی ایده‌آل برای اکثر کاربران تبدیل می‌شود.

با رونمایی از این ساعت‌ها، سامسونگ بار دیگر سطح توقعات از ساعت‌های هوشمند اندرویدی را بالاتر برده و یک گجت پوشیدنی جذاب و فوق‌العاده را رونمایی کرده که طبیعتا انتخاب اول تمامی افرادی خواهد بود که به دنبال یک ساعت هوشمند مجهز به Wear OS می‌گردند.

با این حال، چه چیزی ساعت هوشمند Galaxy Watch 6 را به محصولی این‌چنین جذاب تبدیل کرده است؟ در ادامه به معرفی برخی قابلیت‌های فوق‌العاده این ساعت هوشمند جذاب سامسونگ می‌پردازیم که آن را به محصولی منحصربفرد تبدیل کرده‌اند.

گلکسی واچ 6 سامسونگ چه ویژگی های خاصی دارد؟

حاشیه‌های باریک‌تر و صفحه نمایش بزرگتر

ساعت هوشمند Galaxy Watch 6

در نگاه اول ممکن است گمان کنید ساعت های هوشمند Galaxy Watch 6 و Galaxy Watch 6 Classic بسیار شبیه به نسل پیشین خود طراحی شده‌اند. با این وجود، یک تفاوت مهم میان این دو نسل وجود دارد: حاشیه‌های باریک‌تر!

کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش باعث شده که کره‌ای‌ها قادر باشند صفحه نمایش بزرگتری را در این ساعت هوشمند تعبیه کنند و تجربه بصری بهتری را ارائه نمایند.

سامسونگ ادعا می‌کند که حاشیه صفحه نمایش در مدل استاندارد گلکسی واچ 6 حدودا 30 درصد و حاشیه‌های چرخان مدل کلاسیک نیز 15 درصد کوچک‌تر شده‌اند.

همچنین مدل‌های 40 میلیمتری ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 به نمایشگرهایی 1.3 اینچی امولد مجهز هستند؛ در حالی که اندازه صفحه نمایش مدل‌های  44 میلیمتری برابر با 1.5 اینچ است. به این ترتیب، اندازه صفحه نمایش این نسل، حدودا 20 درصد بزرگتر از نسل پیشین خواهد بود.

از سوی دیگر، مدل‌های 43 و 47 میلیمتری از گلکسی واچ 6 کلاسیک هم به ترتیب به صفحه نمایش‌هایی 1.3 اینچی و 1.5 اینچی مجهز هستند.

صفحه نمایش روشن‌تر

ویژگی گلکسی واچ 6

سامسونگ در نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود، نه تنها از صفحه نمایش بزرگ‌تری استفاده کرده؛ بلکه روشنایی آن‌ها را نیز افزایش داده است.

کره‌ای‌ها ادعا کرده‌اند که حداکثر روشنایی صفحه نمایش Galaxy Watch 6 برابر با 2000 نیت خواهد بود که خوانایی نوشته‌های روی صفحه را حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز به‌سادگی امکان‌پذیر می‌سازد.

علاوه بر این، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) این ساعت‌ها نیز بسیار هوشمند طراحی شده‌اند و قادرند میزان روشنایی صفحه را بسته به شرایط محیط تغییر دهند.

عمر باتری بیشتر

باتری Galaxy Watch 6

یکی دیگر از ویژگی های جذاب ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 6، عمر باتری بیشتر آن‌ها علیرغم استفاده از صفحه نمایش بزرگتر و روشن‌تر است.

این اتفاق به لطف تعبیه باتری‌هایی بزرگتر در Galaxy Watch 6 امکان‌پذیر شده است.

به‌طور دقیق، مدل 40 میلیمتری این ساعت هوشمند به یک باتری 300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و ظرفیت باتری مدل 44 میلیمتری برابر با 425 میلی آمپر ساعت است.

برای مقایسه، بد نیست بدانید که مدل‌های 40 و 44 میلیمتری گلکسی واچ 5 از باتری‌هایی با ظرفیت به ترتیب 284 و 410 میلی آمپر ساعت بهره می‌بردند.

البته مدل کلاسیک Galaxy Watch 6 هم علیرغم بهره‌مندی از شاسی بزرگتر، از همان باتری 300 و 425 میلی آمپر ساعتی در دو مدل بهره می‌برد.

به گفته سامسونگ، مدل استاندارد واچ 6 قادر است در صورت غیرفعال بودن قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن، با یک بار شارژ کامل، 40 ساعت کاربران را همراهی کند.

علاوه بر این، هشت دقیقه شارژ هم توان لازم برای هشت ساعت فعالیت این ساعت را فراهم خواهد کرد.

مشخصات فنی قدرتمندتر

ویژگی گلکسی واچ 6

تراشه اگزینوس W930 به کار رفته در سری ساعت های هوشمند گلکسی واچ 6 در مقایسه با چیپست‌های W920 به کار رفته در واچ 5 و واچ 4 سریعتر بوده و فرکانس بالاتری دارد.

به‌طور خاص، در شرایطی که پردازنده Galaxy Watch 5 فرکانس 1.18 گیگاهرتزی دارد، تراشه Watch 6 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز کار می‌کند.

علاوه بر این، ظرفیت رم نسل جدید ساعت‌های سامسونگ نیز از 1.5 گیگابایت به 2 گیگابایت افزایش یافته است. بنابراین می‌توان انتظار داشت سری گلکسی واچ 6 عملکرد روان‌تری در مقایسه با نسل قبل ارائه دهد.

سیستم عامل Wear OS 4 و رابط کاربری One UI Watch 5

ساعت هوشمند سامسونگ

سری گلکسی واچ 6 نخستین ساعت‌ های هوشمندی هستند که از سیستم عامل جدید Wear OS 4 بهره می‌برند. این سیستم عامل که طراحی آن بر پایه اندروید 13 صورت گرفته، با بهینه‌سازی های متفاوتی همراه شده و با وعده ارائه عمر باتری بهتر و عملکرد فنی روان‌تر در اختیار کاربران Galaxy Watch 6 قرار گرفته است.

سامسونگ همچنین نسل جدید رابط کاربری خود، One UI Watch 5 را هم روی این ساعت هوشمند نصب کرده است.

به‌واسطه توانایی‌های این رابط کاربری، نسل جدید ساعت هوشمند سامسونگ بسیار بهینه‌تر از قبل عمل کرده و پر از قابلیت‌های متفاوت مرتبط با پایش سلامتی است.

علاوه بر این، واچ فیس‌های جدید و ارائه عملکرد کلی بهتر نیز از دیگر انتظاراتی است که می‌توان از One UI Watch 5 انتظار داشت.

اعلان‌های مربوط به ضربان نامنظم قلب

ویژگی Galaxy Watch 6

سامسونگ در ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS خود قابلیت اندازه‌گیری فشار خون و نوار قلب را در اختیار کاربرانش قرار داده بود.

با این وجود یکی از ویژگی های جدید و جذاب گلکسی واچ 6 نمایش اعلان‌های مرتبط با ضربان قلب نامنظم است. به کمک این قابلیت، ساعت هوشمند گلکسی شما قادر خواهد بود که با اسکن ضربان قلب، حتی در زمان خواب نیز فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را شناسایی کرده و به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند در زمینه پایش خواب تبدیل شود.

البته این قابلیت تنها در برخی بازارهای جهانی، یعنی نقاطی که کره‌ای‌ها موفق به کسب مجوزهای لازم شده‌اند، قابل استفاده خواهد بود.

البته با در نظر گرفتن این که ساعت هوشمند جدید سامسونگ امکان نصب برنامه‌های مختلف از منابع غیر از فروشگاه گوگل پلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌توان با نصب نسخه‌ای بهینه‌سازی شده از اپلیکیشن Samsung Health، در تمام نقاط دنیا از این قابلیت بهره برد.

قابلیت اخطار تپش نامنظم قلب یکی از ویژگی‌های کلیدی ساعت هوشمند سامسونگ به شمار می‌رود که می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.

دلیل آن است که با بستن Galaxy Watch 6، کاربر برای شناسایی نشانه‌های فیبریلاسیون دهلیزی نیازی به انجام تست نوار قلب جداگانه نخواهد داشت.

جمع بندی: گلکسی واچ 6؛ بهترین ساعت هوشمند سامسونگ تا امروز!

بدون شک دو ساعت Galaxy Watch 6 و Galaxy Watch 6 Classic بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ تا به امروز هستند که پیشرفت‌های کاملا معنی‌داری را در مقایسه با نسل‌های پیش تجربه کرده و با قابلیت‌های برجسته پایش سلامت به گجت های پوشیدنی بسیار ارزشمند تبدیل شده‌اند.

دقت کنید که ساعت های هوشمند سامسونگ بهترین کارایی خود را با گوشی‌های گلکسی سامسونگ ارائه خواهند داد؛ چرا که در صورت اتصال آن‌ها به گوشی‌های دیگر، برخی قابلیت‌های آن‌ها غیرفعال خواهند شد.

در عین حال اگر یک گوشی گلکسی سامسونگ در اختیار دارید و به دنبال خرید یک ساعت هوشمند جذاب اندرویدی می‌گردید، احتمالا گزینه‌ای بهتر از Galaxy Watch 6 را پیش روی خود نخواهید دید.