هکرهای کره شمالی

هکرهای کره شمالی تهدیدی بزرگ برای امنیت دنیای ارز دیجیتال هستند

هکرهای کره شمالی بزرگترین تهدید برای امنیت دنیای ارزهای دیجیتال هستند و بنا بر گزارش‌ها، در چند سال اخیر سه میلیارد دلار رمزارز سرقت کرده‌اند.

گزارش وحشتناکی از شرکت امنیت سایبری Recorded Future منتشر شده است که طبق این گزارش، هکرهای کره شمالی از سال 2017 به بعد، حدود 3 میلیارد دلار رمزارز سرقت کرده‌اند؛ نکته قابل تامل این است که نیمی از سرقت‌ها، تنها در سال گذشته رخ داد.

دزدی‌های میلیارد دلاری توسط هکرهای کره شمالی

طبق گزارش منتشر شده، هکرها در کره شمالی به‌اندازه نیمی از بودجه صنعت نظامی این کشور، رمز ارز دیجیتال سرقت کرده‌اند. آنها تنها در سال 2022 حدود 1.7 میلیارد دلار رمز ارز دزدیده‌اند که این مقدار با 5 درصد کل اقتصاد کره شمالی و 54 درصد بودجه صنعت نظامی این کشور برابر است. همچنین میزان سرمایه سرقت شده توسط هکرهای کره شمالی از میزان سرمایه عایدی از صادرات این کشور به‌مقدار قابل توجهی بیشتر است؛ به‌طوری‌که سرمایه عایدی از صادرات توسط کره‌شمالی تنها 182 میلیون دلار بود و در همان سال، میزان سرمایه سرقت شده توسط هکرهای این کشور، 10 برابر این مبلغ بوده است.

هکر ارزهای دیجیتال

نکته جالبی که در این گزارش منتشر شده این است که هکرهای ارز دیجیتال بیشترین میزان تمرکز خود را بر کره جنوبی قرار داده‌اند. البته حمایت غیر مستقیم دولت کره‌شمالی از هکرها نیز کمک و راه‌گشای خوبی برای آنهاست تا در قبال پرداخت مبلغی از سرمایه سرقت شده، به‌راحتی بتوانند بدون پیگرد قانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

هر ساله با افزایش قدرت فناوری هکرها، پیگیری و ردیابی آنها سخت‌تر شده، به‌طوری‌که طبق اعلام سازمان ملل، فقط میزان کمی از سرمایه سرقت شده در سال 2022 ردیابی و شاید بازگردانده شد. با دانستن اطلاعات کافی و رعایت نکات امنیتی، ضامن امنیت سرمایه خود باشیم. البته گفتنی است هکرها همیشه یک قدم از ما جلوترند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*