تاریخ عرضه شاسی بلند ریرا ایران خودرو

تاریخ عرضه شاسی بلند ایرانی ریرا به بازار مشخص شد

Rira سال گذشته به‌عنوان اولین شاسی بلند تولید داخل معرفی شد. حالا بالاخره تاریخ عرضه کراس اوور ریرا ایران خودرو به‌صورت رسمی اعلام شده است.

پس از گسترش بازار شاسی بلندها در ایران، ایران خودرو در تیر ماه 1401 از ریرا رونمایی کرد که عنوان اولین شاسی بلند تولید داخل را با خود به یدک می‌کشد. از آن زمان تاکنون که چیزی به انتهای سال 1402 باقی نمانده، بارها این شاسی بلند در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده. آخرین اخبار خودرو داخل کشور حکایت از این دارند که بالاخره تاریخ عرضه ریرا هم اعلام شده است.

تاریخ عرضه ریرا ایران خودرو

تاریخ عرضه شاسی بلند ریرا ایران خودرو

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی جلس هیئت دولت در روز 25 بهمن اعلام کرد که کراس اوور ریرا اردیبهشت سال 1403 روانه بازار می‌شود. وی Rira را «خودرویی کاملاً ایرانی» بر شمرد که با رعایت 100 درصدی استانداردهای جهانی، محصولی «در تراز بین‌المللی» است.

این در حالی است که پیش از این ایران خودرو در تابستان گذشته از عرضه ریرا تا انتهای امسال خبر داده بود. با وجود این، حالا در صورتی که تاخیری در عرضه این شاسی بلند صورت نگیرد، باید منتظر آغاز رسمی فروش آن در اردیبهشت آینده بود.

چند ماه قبل همچنین مشخصات فنی و امکانات ری را به‌صورت رسمی مشخص شد. این کراس اوور زیر کاپوت خود یک موتور 1.7 لیتری توربوشارژ EF7P TC دارد. این موتور که جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل در حال حاضر است، می‌تواند 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هم نیرو محرکه آن را به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.

اولین شاسی بلند ایرانی همچنین از امکانات ایمنی و کمک‌راننده‌ای نظیر انواع ترمزها (ABS ،EBD و BAS)، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی/سرپایینی، کروز کنترل، رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه برخوردار است. همچنین از جمله آپشن های رفاهی آن می‌توان به نمایشگر 12 اینچی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال 12 اینچی، سانروف، نورپردازی داخلی، سنسور نور و باران و اهرم دنده الکترونیکی اشاره کرد.

همچنین بخوانید:
افتتاح خط تولید ری را، اولین شاسی بلند ایران خودرو شاسی بلند جدید ایران خودرو برای تست های ایمنی به اسپانیا رفت بررسی خودرو ریرا برقی ؛ کراس اور برقی با لوله اگزوز؟ + ویدیو مقایسه ایران خودرو ری را با سایپا آریا؛ نخستین شاسی بلندهای ایرانی در مقابل هم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*